Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاونت درمان وزارت بهداشت همزمان با فرارسیدن هفته دولت اهم فعالیت ها و دستاوردهای خود را در دولت دوازدهم اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وبدا، معاونت درمان وزارت بهداشت از کاهش سهم مردم از هزینه بستری از 37 درصد به 5 درصد برای روستاییان و 10 درصد برای شهرنشینان و حمایت مالی از 13992000میلیون بیمار بستری در دولت دوازدهم خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حفاظت مالی از بیماران بستری در برابر هزینه¬های كمرشكن در بیمارستان¬های دولتی برای  77.4 درصد جمعیت كشور به صورت هدفمند نیز از دیگر  اقدامات ارزشمند وزارت بهداشت در حوزه درمان بوده است.
همچنین در راستای سیاست های جمعیتی انجام 938660 زایمان طبیعی رایگان در سراسر کشور، کاهش سزارین بار اول به میزان 7.9درصد، آموزش رایگان به 580 هزار نفر مادر باردار در دوران بارداری جهت توانمند سازی برای باروری و زایمان طبیعی، پوشش 85درصدی هزینه های درمان ناباروری با تعرفه دولتی برای زوج های نابارور، ادامه تجهیز و راه اندازی 21 مرکز درمان ناباروری جدید در کل کشور ، ادامه تجهیز و نوسازی 26 مرکزی که از قبل فعالیت داشتند، فعالیت 85 مرکز ناباروری در سراسر کشور، تشکیل بیش از 61 هزار پرونده حمایت مالی از درمان ناباروری زوجین نابارور و تشکیل کمیته اهداء و همکاری با مجلس شورای اسلامی در زمینه بازنگری و ساماندهی قانون اهدای جنین مصوبه سال 1383 صورت گرفته است.
از دیگر اقدامات و دستاوردهای حوزه درمان وزارت بهداشت می توان به  بازسازی 560000 متر مربع فضای بستری در بیمارستان های فرسوده، حضور 3550 پزشک متخصص و فوق تخصص  در 258 بیمارستان در 245 شهر کمتر توسعه یافته و محروم و تمام وقت شدن همگی آنان در بیمارستان های دولتی ، حضور 5155 نفر پزشک متخصص مقیم در هر شب در 13 تخصص در 307 بیمارستان اصلی کشور در 135 شهر برای درمان بیماران اورژانس اشاره کرد.
بر اساس اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت در راستای توجه ویژه به بیماران سرطانی شبکه جامع تشخیص زودرس و درمان سرطان در 3 سطح در کشور ایجاد و  99 مرکز پیشگیری و تشخیص زود هنگام بیماری¬های غیر واگیر و سرطان افتتاح شده است.
 همچنین  بهسازی و تجهیز 37 مرکز موجود تشخیص و درمان سرطان (تیپ دو) صورت گرفته و مراکز سطح 1 و2 و3 به صورت شبکه عمل کرده و به یکدیگر بیمار ارجاع می دهند.  

معاونت درمان وزارت بهداشت در زمینه بهبود خدمات سلامت روان نیز نسبت به ایجاد 969 تخت روانپزشکی از سال 96 تا کنون و در مجموع 8020  تخت روانپزشکی موجود در کشور در بخش دولتی، راه اندازی نظام ثبت الکترونیک درمان اختلالات مصرف مواد که تا کنون بیش از 1291909 نفر از جمعیت هدف تحت درمان در این سامانه ثبت شده ، اقدام کرده است.

آغاز ساماندهی خدمات دندانپزشکی با ایجاد کلینیک های دندانپزشکی دانشگاهی با تعرفه ارزان در نقاط مختلف کشور ، فعالیت 44 کلینیک ها دندانپزشکی دانشگاهی ، فعالیت 14 اورژانس های دندانپزشکی دانشگاهی از دیگر اقدامات این معاونت در دولت دوازدهم بوده است.
برنامه ملی درمان پیشرفته سکته های قلبی به صورت شبانه روزی در 54 بیمارستان کشور در 24 شهر بعنوان اولین علت مرگ ایرانیان اجرا شد که در طی 1 سال اجرای  این برنامه 12 هزار  نفر ازخدمت پیشرفته و حیات بخش PCI   Primary (باز کردن عروق قلبی با آنژیو گرافی) بهره مند شدند.
برنامه ملی درمان پیشرفته سکته های مغزی به صورت شبانه روزی در 55 بیمارستان کشور در 25 شهر  به عنوان دومین علت مرگ ایرانیان نیز اجرا شد که در این مدت  6100 نفر ازخدمت ترومبولیتیک تراپی بهره مند شدند.
معاونت درمان وزارت بهداشت در زمینه ساماندهی ارائه خدمات به گردشگران سلامت از طریق اعتباربخشی کیفی بخش های بین الملل و ساماندهی موسسات گردشگری  نیز با همکاری سایر دستگاه های زیربط اقدام کرده است و در این زمینه تدوین ابلاغ آیین نامه شرکت های تسهیل گر توریسم سلامت و صدور مجوز شرکت های تسهیل گر در زمینه توریسم سلامت براساس آیین نامه ابلاغی صورت گرفته است.
تدوین و ابلاغ  سند سطح بندی خدمات ،مراکز تشخیصی – درمانی و تجهیزات پزشکی در قالب (سند ملی درمان 1404) و استقرار کامل سامانه صدور الکترونیکی پروانه موسسات پزشکی از دیگر دستاوردهای این معاونت در این مدت است.
انجام 273 پیوند قلب، 1728 پیوند کبد و 4531 پیوند کلیه و  کاهش میانگین مدت زمان انتظار جهت پیوند کلیه به 6 تا 18 ماه از اهم اقدامات حوزه درمان وزارت بهداشت قلمداد می شود.
استقرار شبکه دانشگاهی ارائه خدمات آزمایشگاهی جهت ایجاد دسترسی و مدیریت منابع، تدوین 600 محصول دانشی و خرید راهبردی سازمان های بیمه گر براساس محصولات دانشی نیز از جمله اقدامات این حوزه محسوب می شود.
معاونت درمان وزارت بهداشت در زمینه نظام ارجاع موفق به اجرای کامل نظام ارجاع در دانشگاه های گلستان، تبریز، گیلان، زنجان، استقرار سرویس نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در دانشگاه مازندران، گذر 33 دانشگاه از مرحله آمادگی به مرحله استقرار نظام ارجاع، تقسیم کشور به 6 ناحیه جهت استقرار پرونده های الکترونیک سلامت و تبادل الکترونیک اسناد بستری با سازمان بیمه سلامت در 6 استان (گلستان، گیلان، مازندران، شیراز، تبریز و زنجان به صورت پایلوت) در دولت دوازدهم شده است.
در حوزه درمان، آزمایشگاه مرجع سلامت نیز در راستای رفع چالش‌ها و مشکلات مربوط به تامین کیت ها، مواد و ملزومات مصرفی آزمایشگاه‌های پزشکی اقدام به تهیه فرم رصد و اعلام به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به منظور اطلاع از مشکلات تامین (کمبود، اختلال دسترسی، قیمت نامناسب، کیفیت نامناسب) و انعکاس مشکل به مراجع ذیربط ، تهیه فهرست اقلام ضروری و استراتژیک مورد نیاز آزمایشگاه‌ها در دو حوزه بهداشت و درمان و اعلام به مراجع ذیربط شامل اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی، هیات امناء صرفه جویی ارزی و مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت متبوع به منظور برنامه ریزی تامین به هنگام و در صورت لزوم تامین ذخیره استراتژیک و مشارکت فعال و همکاری با مرکز هماهنگی امور اقتصادی به منظور تامین به موقع دستگاه های سنجش گازهای خون از طریق جذب سرمایه گذار بخش خصوصی کرده است که در این زمینه بسیار تاثیر گذار بوده است.
همچنین آزمایشگاه مرجع سلامت در پروژه آماده سازی و اجرای پرونده الکترونیک سلامت (تدوین کدینگ خدمات آزمایشگاه پزشکی) مشارکت فعال داشته است و
با برنامه ریزی برای اجرای برنامه مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاهی در دانشگاه‌ها، تدوین شاخصهای استاندارد LIS) نسبت به ساماندهی ارائه خدمات آزمایشگاهی به منظور بهره برداری بهینه از منابع سلامت اقدام کرده است.
از دیگر اقدامات ارزشمند آزمایشگاه مرجع سلامت در حوزه درمان می توان به
تدوین و ابلاغ استانداردهای به روز شده آزمایشگاهی و چک لیست متناظر، ایجاد گنجینه ارزیابان با صلاحیت ادارات امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه‌ها، ابلاغ شرح وظایف ادارات امور آزمایشگاه‌ها  به منظور ساماندهی و بهبود نظام نظارت بر آزمایشگاه‌های پزشکی اشاره کرد.
آزمایشگاه مرجع سلامت بر اساس بازنگری و اصلاح آیین نامه ابلاغ شده سال 1392 نسبت به تدوین پیش نویس آیین نامه جدید تاسیس و مدیریت امور آزمایشگاه‌ها نیز اقدام و در راستای برنامه مهار مقاومت میکروبی برای ارتقا میکروب شناسی بیمارستانی به منظور ارتقا کیفیت ارائه خدمات آزمایشگاهی مربوطه و حفظ ایمنی بیمار برنامه ریزی لازم را کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هزینه روستاییان شهرنشینان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳

به گزارش قدس آنلاین، جعفر میعادفر در همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی که صبح امروز با حضور وزیر بهداشت، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: در طرح سلامت نوروزی ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور فعالیت داشت. همچنین دو پایگاه بال ثابت و پایگاه دریایی در ایام نوروز نیز فعال بود و در این ایام حدودا یک میلیون تماس از سوی مردم دریافت و ۲۹۶ هزار ماموریت انجام شد.

میعادفر با اشاره به حوادث ترافیکی در ایام نوروز، خاطرنشان کرد: در این ایام ۵۰ هزار و ۸۰۰ ماموریت ترافیکی انجام و حدودا ۴۳ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

رییس سازمان اورژانس کشور از کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: همچنین اورژانس هوایی نیز ۱۹۳ سوت پرواز داشت که نسبت به سال گذشته افرایش چشمگیری دارد.

به گفته وی در طرح سلامت نوروزی ۲۶ هزار نیروی انسانی در حوزه اورژانس و فوریت های پزشکی خدمت کردند و از خود کارنامه درخشان و درخور تقدیری برجای گذاشتند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت