Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد 2 شهریورماه در دیدار فاطمه دانش مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد و جمعی از بانوان ادارات استان با وی که به مناسبت هفته خانواده برگزار شد، به اهمیت و ارزش کانون خانواده در مبانی و ارزش‌های ایرانی اسلامی اشاره و اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در بحث خانواده مورد توجه اسلام قرار دارد، دور هم بودن اعضای خانواده و کمک به یکدیگر برای رفع مشکلات و رسیدن به سعادت و عاقبت به خیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصری یزدی به مسئله صله رحم و اهمیت آن اشاره کرد و افزود: این که خداوند متعال سه مرتبه در قرآن کریم قطع کننده صله رحم را لعن می‌کند برای این است که کانون محبت، عشق، همکاری و همراهی در خانواده‌ها وجود داشته باشد و فرزندان و والدین از این کانون پر از محبت و عشق بهره‌مند باشند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: وجود این کانون خانواده و محبت و دلدادگی اعضای خانواده به یکدیگر در ایران، زمینه‌ای برای عدم نتیجه برنامه‌های دشمن در ایران را فراهم کرده و به همین دلیل آنها فهمیده‌اند که اگر می‌خواهند به اهداف خود دست پیدا کنند، ابتدا باید این کانون را از بین ببرند.

وی افزود: راهکاری که دشمن در این زمینه دنبال می‌کند این است که ابتدا محبت و انس و الفت بین اعضای خانواده را از بین ببرند و برای این منظور، ارتباط با حیوانات و مانوس شدن با سگ و گربه را ایجاد کرده‌اند که متاسفانه برخی از خانواده‌های مقید هم در خانه‌های خود حیوانات حتی سگ نگهداری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: ترویج این موضوع سبب می‌شود که وقتی دختر یا پسر جوان ناراحت هستند در اتاق خود مانوس با این حیوانات شوند و همین موضوع هم دلدادگی و دلبستگی آنها به پدر و مادر و اعضای خانواده خود را کم می‌کند.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه باید زمینه شکوفا شدن استعدادهای افراد و استفاده از آن برای توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور تاکید کرد و افزود: این که جوانان ما درس بخوانند و تخصص لازم برای پیشرفت کشور داشته باشند خوب است اما متاسفانه این درس خواندن الان به عاملی برای عقب افتادن ازدواج تبدیل شده است.

امام جمعه یزد با انتقاد از اینکه در بسیاری از مواردی که ازدواج دختران و پسران به عقب می‌افتد، خانواده‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند ادامه داد: افزایش سن ازدواج جوانان در جامعه آسیب‌های زیادی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: خانواده‌ها لازم است از سنگ‌اندازی در مسیر ازدواج جوانان خود خود‌داری کنند و مسئولان هم برای رفع مشکلاتی که الان به ویژه در مسائل اقتصادی برای ازدواج وجود دارد تمام تلاش خود را به کار گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه همه خانواده‌ها باید ازدواج آسان فرزندان خود را مورد توجه قرار دهند گفت: تحصیل هم به هیچ عنوان نباید مانع ازدواج باشد و جوانان پس از ازدواج می‌توانند به درس خود در دانشگاه ادامه دهند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد امام جمعه یزد ازدواج جوانان هفته خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۳۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات به خانواده‌ها در راستای رفع موانع فرزندآوری

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از تسهیلات و طرح‌های اجرا شده برای فرزندآوری جنبه تشویقی ندارد و هدف از قانون جوانی جمعیت رفع موانع فرزندآوری بوده است و سعی شده با اجرای طرح‌هایی از بروز این موانع جلوگیری کنیم.

امیرحسین بانکی‌پور فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص کفایت کردن تسهیلات فرزندآوری برای مادران اظهار کرد: بسیاری از تسهیلات و طرح‌های اجرا شده برای فرزندآوری جنبه تشویقی ندارد و هدف از قانون جوانی جمعیت رفع موانع فرزندآوری بوده است و سعی شده با اجرای طرح‌هایی از بروز این موانع جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به تسهیلات فرزندآوری افزود: مرخصی زایمان، پرداخت ۹۰ درصد هزینه درمان زوج‌های نابارور و درمان رایگان فرزندان تا پنج سالگی، اعطای وام ۴۰ میلیون برای فرزند اول تا وام ۲۰۰ میلیون برای فرزند پنجم از تمهیداتی است که برای تسهیل فرزندآوری در نظر گرفته شده است.

نماینده شهر اصفهان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دریافت خودرو بدون نوبت برای متولد شدن فرزند دوم از دیگر تسهیلات فرزندآوری است و تاکنون ۲۵۰ هزار خودرو به خانواده‌ها اعطا شده که تبادل قیمت آن با میانگین هزینه بازار حدود ۴۰۰ میلیون بوده است.

بانکی‌پور در خصوص دغدغه زنان باردار و شاغل برای دریافت مرخصی زایمان خاطرنشان کرد: طبق قانون کسی نمی‌تواند بانوان باردار یا مادرانی که در دوران شیردهی و دارای سه فرزند هستند را به علت دریافت مرخصی زایمان از کار تعدیل کند، همچنین در صورت بازگشت به کار، فرد باید در همان جایگاه قبلی مشغول به کار شود.

کد خبر 745656

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات به خانواده‌ها در راستای رفع موانع فرزندآوری
  • وام ازدواج؛ شیرینی یک قانون برای حمایت از نهاد خانواده
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت رفع شود / روند ازدواج جوانان تسهیل شود
  • تجلیل از دست‌اندرکاران رویداد کشوری جامعه پرداز در همدان
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • ادامه تحصیل دانش آموز با نیاز ویژه قوچانی با ایثار معلم
  • بالا رفتن سن ازدواج جوانان از چالش‌های جدی در سطح کشور است
  • ۱۲۶ دانش‌آموز خاش بسته معیشتی دریافت کردند
  • دهه شصتی‌ها؛ اولین مخاطب مراکز همسرگزینی/ چرا برخی دختران دهه شصتی در تجرد قطعی ماندند؟
  • ۱۷ میلیون زن و مرد دهه شصتی مجردند | چرا برخی دختران دهه شصتی در تجرد قطعی ماندند؟