Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن کشاورزی تهران گفت: برای ورود به اقتصاد جهان نیازمند پرورش مدیران بین المللی هستیم که تاسیس این مدرسه و برگزاری دوره‌های مختلف به تربیت این مدیران خواهد پرداخت.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در مراسم امضا تفاهم نامه تاسیس مدرسه مشترک کسب و کار با دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: سال‌هاست که به فکر رفع نقص اتاق بازرگانی بوده‌ایم، با بررسی‌های انجام شده در چهل سال گذشته در مدیریت جهانی کم و کاستی‌هایی داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خوانساری افزود: شاید در صنعت و تجارت توسعه چشمگیری داشته باشیم، اما در مدیریت و امور مدیریتی خیلی پیشرفت نکرده‌ام و به همین جهت تصمیم گرفتیم مدرسه مشترک کسب و کار را راه‌اندازی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن کشاورزی تهران ادامه داد: اقتصاد ایران، اقتصاد کوچکی نیست شاید آن طور که باید در طول این مدت رشد اقتصادی نداشتیم، اما با پایان این تحریم‌ها به اقتصاد جهانی خواهیم پیوست که برای تحقق این هدف نیازمند پرورش مدیران هستیم و فکر می‌کنیم با تشکیل این مدرسه به خواسته خود دست یابیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها محدودیت‌هایی دارند، تصریح کرد: با تاسیس این مدرسه توانستیم هم استقلال را حفظ کنیم و هم در بحث آموزشی ورود پیدا کنیم، همچنین امیدواریم این مرکز نیاز‌های موجود در جامعه را رفع کند.

خوانساری با بیان اینکه قصد داریم مرکز نوآوری را نیز تاسیس کنیم، اظهار کرد: با توجه به تلاش‌های انجام شده در کمیسیون فناوری و بعد از تهیه پلتفرم دانشگاه به جمع بندی آن خواهیم رسید. برای ساخت این مدرسه ساختمان جدیدی نیاز نیست و از ظرفیت خود دانشگاه استفاده خواهیم کرد تا هر چه زودتر بتوانیم کار را به مرحله اجرا برسانیم.

خوانساری در پایان خاطرنشان کرد: این مدرسه ابداع جدیدی است و امیدواریم شروعی باشد برای تربیت مدیرانی که در سطح بین الملل بتوانند حضور چشمگیری داشته و فعالیت کنند.

همچنین در ادامه این مراسم محمد اتابک، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در مورد تاسیس این مدرسه گفت: یکی از دلایل مهم تاسیس مدرسه کسب و کار اهمیت بحث کارآفرینی است. ایجاد این مدرسه باعث می‌شود تا کارآفرینی ایجاد شود و توسعه در کشور رخ دهد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مدرسه کسب و کار امضا تفاهم نامه همکاری راه اندازی مدرسه کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۴۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: یونس ژائله در نشست استاندار با فعالان اقتصادی تصریح کرد: دو و نیم میلیارد تومان از نظر ظرفیت منابع داخلی شامل منابع بانکی و خرید ارز و باقی اعتبار را نیز باید از طریق افزایش صادرات به کشورهای همسایه از جمله روسیه تامین کرد. 

وی به جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی در آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: استان در انتهای خط گاز قرار دارد، در تامین آب و برق دارای مشکل است و این امر باعث شده تا در توسعه عقب بماند و در این راستا باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری خودمان در انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنیم و همچنین از استاندار خواهشمندیم که پروژه انتقال آب ارس را با جدیت دنبال کنند.

وی از عدم همکاری و هم‌افزایی بانک ها با بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، سرمایه گذاری تعداد ۲۱ واحدصنعتی بزرگ با ۲۵۶ همت در استان امضا شد و اغلب آن‌ها نیز برای تامین منابع مالی به بانک‌ها معرفی شده‌اند ولی متاسفانه علی رغم تامین سهم آورده شخصی به میزان بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد ولی بانک‌ها از اعطای تسهیلات خودداری می‌کنند و در این راستا نیز آذربایجان‌شرقی در سهم اعتبارات صندوق توسعه ملی ضعیف‌ترین استان است در حالی که باید از نظر جمعیتی، پنج درصد منابع این صندوق به این استان تخصیص یابد.

 در این مراسم سید باقر شریف زاده نایب‌رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران، مهدی امینی رئیس خانه صنعت آذربایجان شرقی، نوید امجد رییس کمیسیون دانش بنیان و بهبود کسب و کار اتاق بازرگانی تبریز، سیدیوسف حسینی رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز به بیان مشکلات و راهکار های اقتصادی تحقق شعار سال پرداختند.

 

دیگر خبرها

  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • خبر جدید درمورد تعطیلی پنجشنبه ها ؛ پنجشنبه یا شنبه ؟
  • اصفهان میزبان اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی