Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@16:54:07 GMT

عملیات «پنجه-۳» ترکیه در شمال عراق

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۴۲۱۰

عملیات «پنجه-۳» ترکیه در شمال عراق

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع ملی ترکیه از آغاز عملیات نظامی «پنجه-۳» در منطقه سینات-هفتانین شمال عراق خبر داد.

به گزارش شبکه خبری ان تی وی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز شنبه طی اطلاعیه ای اعلام کرد: عملیات نظامی «پنجه-۳» روز گذشته در منطقه سینات-هفتانین شمال عراق آغاز شده است.

در این اطلاعیه آمده است: «عملیات «پنجه-۳» با هدف تامین امنیت مرزی و نابودی تروریست‌ها و پناهگاه‌ها و مخفی‌گاه‌های آنان در منطقه سینات-هفتانین انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عملیات با پشتیبانی جنگنده های نیروی هوایی، نیروهای هوانوردی، پهپادها، پهپادهای مسلح و خمپاره اندازهای فرتنا «طوفان» طبق برنامه با موفقیت پیش می رود.

ارتش ترکیه از ۲۷ ماه مه (۶ خرداد) با آغاز عملیاتی موسوم به «پنچه» در شمال عراق، به دنبال پاکسازی این مناطق از حضور عناصر «پ. ک. ک» است.

چندی قبل وزارت دفاع ترکیه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که عملیات جدید این کشور با عنوان «پنچه» برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در شمال عراق آغاز شد.

در این اطلاعیه آمده است که عملیات «پنچه» با پشتیبانی نیروی هوایی، بالگردها و پهپادهای کشورمان طبق برنامه در شمال عراق آغاز شده و ادامه دارد.

در مقابل عراق بارها حملات هوایی ارتش ترکیه به شمال این کشور را محکوم و از آنکارا خواسته است تا عملیات نظامی خود را در خاک عراق متوقف کند.

حزب کارگران کردستان ترکیه "پ. ک. ک" بیش از ۳۰ سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا مبارزه می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترکیه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۴۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب

امام جمعه طبس با بیان اینکه خفت و ذلت تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب بود، گفت: ایستادگی، دین، ایمان، معرفت و بصیرت ملت ایران اسلامی، نظام سلطه را به چالش کشید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در مراسم بزرگداشت واقعه طبس در مسجد شکر صحرای طبس، اظهار کرد: امام راحل فرمودند انقلاب اسلامی انفجار نور بود و این انقلاب چالش‌هایی برای نظام سلطه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: استکبار در مسیر حرکت انقلاب موانعی چون جنگ تحمیلی، جنگ‌های فرهنگی، اقتصادی و ترکیبی و کودتاها را در دستور کار قرار دادند.

امام جمعه طبس گفت: استکبار چالش‌ها و مشکلاتی برای نظام اسلامی ایجاد کرد، اما به قول سردار دل‌ها، ملت ایران از بحران‌ها فرصت ساخت.

وی با بیان اینکه ملت ایران از گردنه‌های صعب‌العبوری که علیه نظام اسلامی بود، محاظفت کردند، افزود: مهمترین علت این ایستادگی، دین، ایمان، معرفت و بصیرت ملت بود که نظام سلطه را به چالش کشید.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه نظام اسلامی مایه یأس استکبار و امید مستضعفان جهان شده، یادآور شد: عملیات پنجه عقاب در صحرای طبس نیز موجبات خفت و ذلت آمریکا را به بار آورد.

وی ادامه داد: با قدرت ایران گزینه نظامی آمریکا به چالش کشیده شد و دلیل عزت و شرافت امروز ایران، وجود رهبر ایران، مردم نجیب و صبور و ولایت‌پذیر است.

کد خبر 747581

دیگر خبرها

  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • حریت: پس از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی علیه پ‌ک‌ک آغاز می‌شود
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان