Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن حیدری روز شنبه در دیدار با مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به اهمیت داده‌های پایه هواشناسی در فرایند مطالعه و اجرای طرح‌های مختلف، بخشی از طرح اجرایی پیشنهادی دستگاه های مرتبط با پدیده گردوغبار استان به تقویت شبکه پایش هواشناسی استان اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه در اعتبارات پیش بینی شده امسال برای هواشناسی رقمی دید نشده است، گفت: زیرساخت های هواشناسی سیستان و بلوچستان برای پایش گردوغبار نیاز به تقویت و توسعه جدی دارد چراکه دسترسی به اطلاعات این بخش سهم زیادی در تصمیم گیری‌های کلان استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم اکنون تنها دو ایستگاه پایش گردوغبار در استان وجود دارد که با توجه به آثار مخرب گردوغبار بر سلامت مردم و تأثیر آن در فعالیت‌های مختلف اجتماعی - اقتصادی منطقه، پیشنهاد می‌شود بخشی از اعتبار این طرح برای تقویت شبکه پایش گردوغبار استان اختصاص یابد.
حیدری افزود: در حال حاضر پدیده‌های خاک دار نظیر باد و گردوخاک، توفان گردوخاک و... پرتکرارترین پدیده‌های مخاطره‌آمیز جوی استان هستند که استان را در نیمی از سال تحت تأثیر قرار می‌دهند.
وی با بیان اینکه توفان گردوخاک مخاطره آمیز ترین پدیده خاکدار هواشناسی است، گفت: بررسیهای آماری ۱۸ ساله ما نشان می‌دهد که به طور میانگین سالی ۲۳ توفان گردوخاک در زابل و ۱۴ مورد توفان در زهک روی می دهد که آمار قابل توجهی است.
عضو ستاد مدیریت بحران هواشناسی سیستان و بلوچستان توضیح داد: توفان گردوخاک زمانی روی می‌دهد که وزش باد شدید با سرعت حداقل ۵۴ کیلومتر برساعت موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی به زیر ۱۰۰۰ متر شود.

۹۹۰۸**۶۰۸۱

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر تصمیم گیری های سیستان و بلوچستان مدیریت بحران وزش باد هواشناسی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۴۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، گفت: ۴۰۰ مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی، خدماتی و عمرانی این استان بر اجرای دستورالعمل‌های ایمنی و بهداشت کار نظارت می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، خلیل احمد سلامی صبح امروز در جلسه با مسئولین ایمنی استان، اظهار داشت: 400 مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی، خدماتی و عمرانی این استان بر اجرای دستورالعمل‌های ایمنی و بهداشت کار نظارت می‌کنند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ایمنی و بهداشت کار از مهترین مسائلی است که هر فرد در هر سطحی در محیط کار و زندگی باید به آن توجه کند، زیرا غفلت از آن باعث صدمات و ضایعات جبران ناپذیری می شود.

وی با بیان اینکه آموزش نکته کلیدی پیشگیری از حوادث کار است، افزود: طبق قانون کار، کارگاه‌ها پیش از راه‌اندازی باید چارچوب ایمنی را داشته و آموزش‌های لازم را به نیروهای خود داده باشند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال گذشته با مجموع اقدامات نظارتی بازرسان کار و ارائه آموزش‌های کاربردی به جامعه هدف، میزان حوادث ناشی از کار در استان نسبت به سال قبل‌تر، 10 درصد کاهش یافت. 

سلامی از فعالیت 396 کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در سیستان و بلوچستان هم خبر داد و گفت: از وظایف کمیته‌ حفاظت فنی و بهداشت کار می‌توان به طرح مسائل و مشکلات حفاظتی و بهداشتی در جلسات کمیته و ارائه پیشنهادات لازم به کارفرما برای رفع نواقص و سالم سازی محیط کار و همکاری با کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و بازرسان کار برای اجرای مقررات حفاظتی و بهداشت کار اشاره کرد. 

وی تأکید کرد: جلب مشارکت کارگران در برنامه‌های ایمنی و آموزش‌های لازم در این زمینه نیز منجر به پیشگیری از حوادث ناشی از کار و رشد بهره‌وری در تولید می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • نجات صد‌ها پرنده کمیاب زینتی از چنگال قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • در سال ۲۰۲۳ بیش از ۸۰ درصد مخاطرات هواشناسی سیل و توفان بود
  • افزایش ابر در مشهد از عصر امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • ادامه انسداد ۱۰۱ راه روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان براثر بارندگی‌ اخیر
  • همچنان ۱۰۱ راه روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • تداوم انسداد ۱۰۱ راه روستایی درجنوب سیستان وبلوچستان براثربارندگی‌ اخیر