Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، همزمان با آغاز هفته دولت با برخی از نمایندگان مجلس درباره عملکرد دولت گفت‌وگو کرده و از آنها خواستیم به عملکرد دولت روحانی نمره بدهند.
هاجر چنارانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس با بیان اینکه «ما بحث تحریم و شرایط سخت اقتصادی را داشتیم، اما یکسری بی‌تدبیری‌های داخلی را هم شاهد بودیم» تصریح کرد: «به دولت در حوزه انتخابیه‌ام نمره 14 می دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم دامغان در مجلس نیز با اشاره به وجود تحریم‌ها علیه ایران و عدم فروش نفت و مشکلاتی که در این زمینه برای کشور به وجود آمد، توضیح داد: «در مسأله برجام توانستیم فروش نفت را افزایش دهیم و اقدامات مناسب‌تری انجام شد؛ نمره‌ای که به دولت آقای روحانی می دهم 18 است.»
حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم رزن در مجلس با بیان اینکه نسبت به شاخص‌های کلان کشور، رشد خوبی در حوزه عمرانی، راه‌آهن، مراکز درمانی و حوزه سلامت داشته‌ایم، به دولت نمره 16 داد.
حجت‌الاسلام احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم اصفهان در مجلس با تأکید بر اینکه دولت‌ها در طول 40 سال گذشته کارهای فراوان انجام داده‌اند، اظهارداشت: «دولت یازدهم و دوازدهم هم فعالیت‌های مختلف به‌ویژه در مسائل حمل و نقل و حوزه‌هایی مثل کشاورزی و برخی افتتاح‌ها انجام دادند، اما در خصوص مذاکره و برجام شرایط نگران‌کننده بود و به این دولت نمره 10 می‌دهم.»
هدایت‌اله خادمی عضو کمیسیون انرژی و نماینده ایذه و باغملک در مجلس در خصوص عملکر دولت گفت: «در این چند سال ریزش شغل داشتیم و فساد در وزارتخانه ها گسترش یافت و ناکارآمدی بیشتر شد؛ در مجلس هم چون خیلی از نمایندگان با لیست دولت وارد شدند نظارت درستی صورت نمی‌گیرد و اگر بخواهم به عملکرد این دولت نمره بدهم منفی 20 است.»

منبع: نماینده

کلیدواژه: دولت مجلس نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت‌خانه‌ها آماده‌اند اطلاعات لازم را در اختیار منتخبان مجلس بگذارند

سید محمد حسینی گفت: این آمادگی در وزارت‌خانه‌ها وجود دارد تا در جلسات مختلف، داده‌ها و اطلاعات لازم را در اختیار منتخبان مردم در مجلس قرار دهند.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی در مراسم ضیافت افطار وزارت امور اقتصادی و دارایی با جمعی از منتخبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک به منتخبان ملت، با اشاره به مکاتبات و نیز دیدارهای جداگانه با شماری از منتخبان مجلس و نیز دعوت از آنان برای حضور در دیدار نوروزی رئیس جمهور در روز پنجم فروردین، گفت: دولت سیزدهم دولت ولایی است و بر اساس توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب بر لزوم همدلی و هم افزایی بین دولت و مجلس  و تعامل سازنده برای خدمت به مردم و پیشرفت کشور، تاکید دارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به توقعات و انتظارات مردم از نمایندگان تصریح کرد: مجموعه دولت در مسیر دشوار خدمت رسانی و پاسخگویی به انبوه مطالبات، خود را مکلف می‌داند که نهایت همکاری را با نمایندگان مجلس داشته باشد، ضمن اینکه معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها نیز خود را مکلف می‌دانند که در ارتباط مداوم با نمایندگان بوده و درخواست‌های آنان را که در واقع مطالبات مردمی است، پیگیری کنند و بی تردید هرگونه پیشنهاد، انتقاد، ایراد و اشکال مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بخش تقنین و نظارت نیز این آمادگی وجود دارد که پاسخگوی تذکرات و سوال ها باشیم و در همکاری با نمایندگان، لوایح و طرحهای اولویت‌دار را به قانون جامع و متقن تبدیل کنیم.

حسینی گفت: اگرچه در ایران هم مثل غالب کشورها قائل به تفکیک قوا هستیم و هر قوه اختیارات و وظایف خاص خود را دارد ولی بدون همکاری نمی توان کارهای اساسی را به نتیجه رساند و البته مردم هم تفاوتی بین مسئولان قائل نیستند و همه را به عنوان حاکمیت می شناسند و اگر با مشکلاتی مواجه شوند همه را مسئول می‌دانند، لذا انتظار داریم نمایندگان از  هر طیف فکری و گرایش سیاسی در مسیر خدمت به مردم همدل و همراه با مسئولان اجرایی بکوشند تا برنامه ها عملیاتی شود و شرایط به نفع مردم متحول شود و خلاصه دست در دست هم دهیم تا کاری کارستان صورت گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با اشاره به لزوم اشراف و آشنایی هر چه بیشتر منتخبان مردم با مباحث مختلف اداره امور کشور و ترجیح مصالح ملی بر منافع فردی و گروهی، اظهار داشت: متاسفانه در ادوار مجلس بعضی اظهار نظرهای غیر دقیق و نسنجیده سبب سوء استفاده معاندان و رسانه‌های بیگانه علیه نظام شده است بنابراین باید توجه داشت که منتخب مردم، دیگر صرفا یک فعال سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای یا مدیر اجرایی عادی نیست، بلکه نماینده ملت و جزئی از حاکمیت است که هر موضع‌گیری او زیر ذره‌بین است و مورد بررسی دقیق از سوی بدخواهان قرار می گیرد تا به نحوی بتوانند از آن علیه نظام اسلامی و ملت ایران بهره‌برداری کنند.

وی در ادامه گفت: این آمادگی در وزارت‌ خانه‌ها وجود دارد تا در جلسات مختلف، داده‌ها و اطلاعات لازم را در اختیار منتخبان مردم قرار دهند تا بر مبنای واقعیات کشور و اقدامات انجام شده و در حال انجام، راهکار ارائه دهند و اظهارنظر نمایند و با معرفت نسبت به نقاط قوت و ضعف مجالس گذشته و نمایندگان سابق، مجلس دوازدهم را به جایگاهی برتر از مجالس قبل ارتقاء بخشند و خود در سیمای نماینده تراز انقلاب اسلامی ظاهر شوند. 

در این جلسه سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاونان وی گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی کشور و سیاست‌ های اقتصادی دولت ارائه کردند و چند نفر از منتخبان مجلس دوازدهم در سخنانی دیدگاه‌ها، پیشنهادات و سوالات خود پیرامون مباحث اقتصادی کشور را مطرح کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آرای نمایندگان از مجلس بعدی شفاف اعلام می‌شود
  • منتخبان مجلس دوازدهم با رئیسی دیدار می‌کنند
  • منتحبان مجلس دوازدهم با رئیسی دیدار می‌کنند
  • منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب ۲ تلاش کنند
  • منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب۲ تلاش کنند
  • وزارت‌خانه‌ها آماده‌اند اطلاعات لازم را در اختیار منتخبان مجلس بگذارند
  • نماینده مجلس: رقم سبد معیشت کارگران چیزی بالغ بر 21 میلیون تومان است اما دولت 16 میلیون را قبول دارد! مذاکرات جلسات شورای عالی کار کامل منتشر شود نه گزینشی
  • خبر مهم درباره حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ از زبان یک نماینده مجلس /شنیده ام در عدد ۱۶ میلیون و یکصد هزار تومان به نتیجه رسیده اند
  • خبر خوش یک نماینده مجلس درباره کاهش مدت خدمت سربازی
  • مسئولین باید کاری کنند نظرات مردم در حکمرانی اعمال شود