Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمیل حق پرست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با راه اندازی سامانه طرح ملی دکتر نوربخش به منظور توسعه خدمات غیرحضوری با هدف کاهش و حذف مراجعات غیرضروری به واحدهای تابعه طی ماه های گذشته و تلاش های انجام گرفته برای اطلاع رسانی و سوق دادن مخاطبان برای بهره برداری از این بستر، در مردادماه سال جاری ۲۱ هزار و ۶۹  فقره درخواست توسط بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان در این سامانه ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بر این اساس در شعب دو رشت، سه هزار و ۴۵۱ فقره،  لاهیجان با یک هزار و ۹۶۳ درخواست، فومن با یک هزار و ۳۳۸  مورد ، کوچصفهان با ۸۳۰ فقره و سنگر با ۶۳۰ درخواست در تیپ های پنچگانه استان دارای بیشترین میزان مشارکت توسط مخاطبان بودند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان خاطر نشان کرد: درخواست صدور و تجدید دفترچه درمانی بیشترین تقاضای بیمه شدگان در میان خدمات تعریف شده، در این سامانه است. 

وی بیان داشت: اعتراض به کسری سوابق ، محاسبه میزان حق بیمه خدمت سربازی ، اعتراض به سوابق ناموجود ، درخواست کمک هزینه ازدواج ، درخواست های غرامت دستمزد ایام بیماری و کمک هزینه بارداری ، اروتز و پروتز و ... از خدمات متنوع قابل ارائه در این سامانه است.  

وی خاطر نشان کرد: ثبت غیرحضوری درخواست های بیمه شدگان تامین اجتماعی گیلان به صورت کشوری با هدف تحقق اشاعه خدمات الکترونیک بمنظور افزایش رضایتمندی، تسریع در پاسخگوئی و کاهش هزینه های مراجعان انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: بیمه شدگان تامین اجتماعی استان گیلان برای صدور، تمدید و تجدید دفترچه های درمانی بایستی از طریق سامانه (غیرمتمرکز خدمات غیرحضوری طرح نوربخش) به نشانی eservices.tamin.ir اقدام کنند؛ استفاده از خدمات متنوع سامانه یاد شده، منوط به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری است بنابراین افرادی که پیش از این برای سایر خدمات غیرحضوری شامل مشاهده اینترنتی سوابق ثبت نام کرده و حساب کاربری آنها ایجاد شده، به ثبت نام دوباره نیازی ندارند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان بیان داشت: تمامی بیمه شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان بمنظور بهره برداری از سامانه خدمات غیرحضوری می‌توانند با مراجعه به نشانی یاد شده، نسبت به ثبت نام و طرح درخواست‌ها در قالب منوهای پیش بینی شده اقدام کنند.

بر اساس آخرین آمار، افزون بر ۴۱۶ هزار بیمه شده اصلی و افزون بر ۱۲۶ هزار مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی تحت پوشش تامین اجتماعی استان گیلان هستند.

۷۲۸۶/۲۰۰۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تامین اجتماعی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۴۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آمار دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری در استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه امسال آمار دریافت کنندگان بیمه بیکاری کاهش یافته، گفت: این کاهش ناشی از اشتغازایی و بهبود فضای کسب و کار در استان است.

محمود شیخ شعاعی امروز، ۲۷ اسفندماه در مراسم افتتاح طرح بهسازی طبقه همکف اداره تأمین اجتماعی شهرستان رفسنجان اظهار کرد: تا سال گذشته در طبقه همکف این اداره درمانگاه مستقر بود و خدمات درمانی به بیمه شدگان ارائه می‌کرد که در مکانی جدید ساختمان این درمانگاه احداث شده و انتقال یافت.

وی بیان کرد: از آنجایی که طبقه همکف اداره تامین اجتماعی رفسنجان بلا استفاده بود و از طرفی مراجعین برای ساماندهی امور اداری بیمه‌ای باید طبقات بالا را طی کنند، تصمیم گرفتیم این طبقه بلا استفاده را بهسازی و امور اداری در این طبقه انجام شود و رضایت مندی عمومی را کسب کنیم.

شیخ شعاعی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: امسال اولین سالی است که بیمه تأمین اجتماعی استان کرمان بدون تسهیلات بانکی توانست نسبت به پرداخت بیمه بیکاری، حقوق، پرداخت به مستمری بگیران، حقوق بیمه بیکاری، بارداری و ... اقدام کند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان در پایان با اشاره به اینکه امسال آمار دریافت کنندگان بیمه بیکاری کاهش یافته و این ناشی از اشتغازایی و بهبود فضای کسب و کار است.

به گزارش ایسنا، همچنین امروز با حضور مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان مراسم تودیع رئیس تأمین اجتماعی شعبه شهید باقری رفسنجان برگزار شد.

در این مراسم از زحمات جاوید تقدیر و وی به اداره کل تأمین اجتماعی کرمان منتقل شد.

به‌گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان، رئیس جدید اداره رفسنجان بزودی معرفی خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسامی شعب کشیک بانک ملت در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳
  • تشکیل قرار گاه حجاب و عفاف در گیلان
  • بانوان روستایی سیستان و بلوچستان در قالب طرح جوانی جمعیت رایگان بیمه می‌شوند
  • نگاه به موضوع حجاب و عفاف باید فرهنگی و اجتماعی باشد
  • کاهش آمار دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری در استان کرمان
  • نیمی از جمعیت فارس بیمه تامین اجتماعی هستند
  • نسبت‌های پشتیبانی صندوق‌‌های بازنشستگی به زیر یک رسیده است
  • تشریح خدمات جدید اپلیکیشن «تأمین من»
  • خدمات جدید اپلیکیشن «تامین من»
  • موسوی: هزینه های بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی باید قبل از عید پرداخت شود