Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت تدبیر و امید از ابتدای فعالیت در ۶ سال گذشته همواره در راستای توسعه استان‌های مختلف کشور از جمله آذربایجان‌غربی اهتمام ویژه داشته است و در برهه‌های مختلف شاهد افتتاح طرح‌های مهم زیرساختی، خدماتی، تولیدی، صنعتی و محرومیت‌زدایی در این استان بوده‌ایم.

هفته دولت، دهه مبارک فجر، سفر مقام‌های کشوری از جمله وزرا، معاونان رییس‌جمهوری  و معاونان وزرا و همچنین سفر رییس‌جمهوری به استان از جمله میعادهای افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی در آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی یک سال گذشته و از هفته دولت پارسال تا به امروز، طرح‌های مهمی نظیر راه‌آهن ارومیه، بیمارستان امام‌خمینی (ره) خوی، فاز توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه، سد کرم‌آباد پلدشت و دهها طرح مختلف با ۲ بار حضور رییس‌جمهوری در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید ولی قطار طرح‌های افتتاحی در این استان هنوز نایستاده و در هفته دولت امسال نیز طرح‌های مهمی در قالب ۹۱۲ پروژه عمرانی و ۶۲ پروژه اقتصادی با نزدیک به ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد. 

طرح‌هایی نظیر بیمارستان آیت‌الله خویی خوی و ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه که سال‌ها مسکوت مانده بود، با تلاش دولت تدبیر و امید و تزریق اعتبار ویژه چند صد میلیاردی طی روزهای آینده افتتاح می‌شود.

همزمان با هفته دولت ۹۱۲ طرح عمرانی با ۱۰ هزار و ۲۱۲ میلیارد ریال هزینه و ۶۲ طرح اقتصادی با یک‌هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار آذربایجان غربی می‌گوید: از ۹۱۲ طرح عمرانی، ۷۰۳ طرح مربوط به دستگاه‌های اجرایی با هفت‌هزار و ۵۲۸  میلیارد ریال هزینه، ۹۴ طرح شهرداری‌های استان با ۲ هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال هزینه و ۱۱۵ طرح مربوط به عمران روستایی دهیاری‌ها به مبلغ ۳۶۷ میلیارد ریال است.

محمدمهدی شهریاری اضافه کرد: در هفته دولت امسال همچنین عملیات اجرایی ۷۵ طرح عمرانی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان با ۱۲ هزار و ۵۴۴ میلیارد ریال هزینه پیش‌بینی شده، آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: از این تعداد ۶۴ طرح مربوط به دستگاه‌های اجرایی با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار و ۴۰۳ میلیارد ریال و ۱۱ پروژه مربوط به شهرداری‌های استان است.

استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: افتتاح بیمارستان  آیت‌الله خویی با  ۷۷۸ میلیارد ریال هزینه، گازرسانی به ۴۹ روستا و ۶۳ واحد صنعتی با ۴۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، استادیوم ۱۵ هزار نفری شهر ارومیه با ۲۷۵ میلیارد ریال هزینه، افتتاح ۷۲۰ واحد مسکونی طرح بهسازی مسکن روستایی در سطح استان با ۵۵۷ میلیارد ریال هزینه و آبرسانی به ۴۹ روستا با بیش از ۱۰۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از جمله پروژه‌های شاخص افتتاحی در هفته دولت امسال در سطح استان است.

«شهریاری» بهره برداری از ۲۰۴ طرح جهادکشاورزی در سطح استان با همکاری بخش خصوصی و با ۲۶۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل سایت ۳G و۴G  همراه اول و ایرانسل، توسعه شبکه فیبرنوری در قالب ۷۹ پروژه و توسعه پوشش شبکه همراه روستایی و خدمات الکترونیک در روستاها با ۲ هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال هزینه، احداث تصفیه‌خانه آب شرب شهر پلدشت با  ۶۰۰ میلیارد ریال را از جمله دیگر پروژه‌های شاخص افتتاحی در هفته دولت برشمرد.

وی در خصوص طرح‌های در نظر گرفته‌شده برای کلنگ‌زنی نیز گفت: در این هفته عملیات اجرایی گازرسانی به ۴۴ روستا و یک شهر و ۱۶۳ واحد صنعتی با ۸۵۰ میلیارد ریال، فیبر روستایی به طول ۱۰۴ کیلومتر با ۴۲ میلیارد ریال، احداث ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی شهرچای ارومیه به مساحت ۱۲ هزار هکتار از اراضی دشت ارومیه با یک‌هزار و ۵۳۷ میلیارد ریال، احداث ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی سد زولای سلماس به مساحت ۱۶ هزار هکتار و با یک‌هزار و ۴۴۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، احداث ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی سد «دریک» سلماس به مساحت چهارهزار و ۵۰۰ هکتار با اعتباری افزون بر یک‌هزار و سه میلیارد ریال و آبرسانی به ۱۹۲ روستای سطح استان با اعتبار ۲ هزار و ۵۹۰  میلیارد ریال آغاز می شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از افتتاح ۶۲ پروژه اقتصادی با یک‌هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و ۷۰۸ نفر در استان خبر داد و افزود: ۱۴ پروژه اقتصادی نیز با ۱۷ هزار و ۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۶۷۹ نفر همزمان با هفته دولت در استان کلنگ‌زنی خواهد شد.  

همزمان با هفته دولت ۴۹ روستای استان با چهار هزار و ۷۷۶ خانوار جمعیت از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: با بهره‌برداری از عملیات گازرسانی به این روستاها، ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوارهای روستایی استان به ۶۸ درصد خواهد رسید.

علیرضا شیخی با بیان اینکه در قالب این طرح‌ها بیش از ۴۹۵ کیلومتر شبکه گاز طبیعی اجرا شده، افزود: بیش از ۴۶ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آن‌ها هزینه شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۶۳ مورد صنعت عمده نیز در طول این هفته به شبکه گازرسانی متصل می‌شود، بیان کرد: ارزش طرح‌های گازرسانی استان که در این هفته افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود، حدود ۱۳۱ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اشاره به کلنگ‌زنی طرح‌های گازرسانی طی هفته دولت، افزود: گازرسانی به شهر خلیفان با ۱۱۹ خانوار، عملیات گازرسانی به ۳۴ روستا با ۲ هزار و ۳۰۸ خانوار و همچنین گازرسانی به ۱۶۳ مورد از صنایع موجود در استان از جمله مهمترین آنهاست.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از طرح‌هایی که عملیات اجرایی آن‌ها با حدود ۸۵ میلیارد تومان اعتبار در این هفته شروع می‌شود، میزان برخورداری خانوارهای روستایی استان از گاز طبیعی به بالای ۸۰ درصد ارتقا می‌یابد.  

بهره‌برداری از سه پروژه گازرسانی روستایی و صنعتی سردشت، گازرسانی به ۶ روستای چایپاره، بهره‌برداری از ۲ طرح گازرسانی روستایی و صنعتی در شوط و نیز گازرسانی به یک روستا و کلنگ‌زنی طرح گازرسانی صنعتی در ماکو از برنامه‌های شرکت گاز آذربایجان‌غربی همزمان با گرامیداشت هفته دولت به شمار می‌رود.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه هفته دولت افتتاح می شود

رییس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با هفته دولت ۶ طرح ورزشی از جمله ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید باکری ارومیه و طرح‌های دیگری در شهرستان‌های شوط، سردشت، سلماس و بوکان به بهره‌برداری می‌رسد؛ برای اجرای این طرح‌ها در مجموع ۳۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

شهرام عباسی اضافه کرد: علاوه بر ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه، سالن ورزشی یولاگلدی شوط، سالن ورزشی نلاس سردشت، فضای ورزشی روباز شماره یک و ۲ سلماس و فضای ورزشی روباز بوکان آماده افتتاح در هفته دولت است.

وی بیان کرد: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه در سال ۱۳۸۳ کلنگ زنی شده که با افتتاح آن، ارومیه صاحب یک ورزشگاه مدرن در رشته فوتبال خواهد شد.

همزمان با هفته دولت امسال، ۴۹ طرح‌ در حوزه آب روستایی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی بیان کرد: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها که در شهرستان‌های ارومیه، خوی، بوکان، چالدران، تکاب، شوط، سردشت، ماکو، میاندوآب و مهاباد افتتاح خواهد شد ۱۰۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

علیرضا رضوی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، ۱۰ هزار و ۳۹۶ خانوار روستایی با ۴۰ هزار و ۳۲۹ نفر جمعیت از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: در هفته دولت امسال همچنین عملیات اجرایی مجتمع‌های ۱۶۵ روستایی بوکان و ۱۶ روستایی چالدران، تامین آب آشامیدنی مجتمع «تپی» و «حصار» در بوکان، تامین آب آشامیدنی روستای «ملحم» و «کنگرلوی» سلماس و طرح تامین آب آشامیدنی روستای «عبداله‌کرده» مهاباد آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها ۲ هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی، استانی و مشارکت بنیاد علوی پیش‌بینی شده‌ است.

رضوی گفت: با اتمام عملیات اجرایی و بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۹ هزار و ۱۳۹ خانوار روستایی با ۸۲ هزار و ۸۱۵ نفر جمعیت از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار خواهد شد.  

۱۲۹ طرح برق‌رسانی در این استان با ۲۹۰ میلیارد ریال هزینه همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اظهار داشت: این طرح‌ها در شهرهای ارومیه، اشنویه، پلدشت، شاهین‌دژ، مهاباد، میاندوآب، نقده، خوی، چایپاره، سردشت، پیرانشهر، سلماس و تکاب به بهره‌برداری می‌رسد.

اکبر حسن‌بگلو افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۹۱ کیلومتر شبکه ۲۰ کیلوولت هوایی و زمینی، ۱۱۴ دستگاه پست هوایی و ۷۲ کیلومتر شبکه فشارضعیف هوایی و زمینی احداث شده است.

وی در خصوص تامین روشنایی معابر جاده شهید کلانتری نیز اظهار داشت: در فاز نخست هشت کیلومتر شبکه روشنایی معابر جاده شهید کلانتری با ۱۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال هزینه احداث شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی همچنین از افتتاح ۹ طرح برق روستایی همزمان با هفته دولت در استان خبر داد و بیان کرد: این طرح‌ها در شهرستان‌های چالدران، خوی، بوکان و تکاب به بهره‌برداری می‌رسد.

حسن‌بگلو ادامه داد: برای برق‌رسانی به روستاهای نفتو، زنکره، داشلی بولاغ، عربین کندی، مسجدلو و مجنون به به جیک شهرستان چالدران ۲۲ میلیارد و ۹۵۱ میلیون ریال هزینه صرف شد.

وی افزود: همچنین طرح‌های روستای جعفرآباد خوی با چهار میلیارد و ۱۸۱ میلیون ریال هزینه، روستای کانی محمدعلی بوکان با سه میلیارد و ۲۲۲ میلیون ریال هزینه و روستای چیچکلو تکاب با هشت میلیارد و ۷۱۷ میلیون ریال هزینه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی از بهره‌برداری ۳۴ طرح برق‌رسانی در ارومیه نیز خبر داد و گفت: طرح‌های برق‌رسانی ارومیه شامل تامین برق متقاضیان شهری و روستایی، احداث شبکه روشنایی معابر، رفع ضعف ولتاژ، احداث شبکه فشار ضعیف با استفاده از کابل خودنگهدار، رینک پست زمینی، جابجایی پست زمینی، توسعه فیدر، نصب پست هوایی، تبدیل شبکه سیمی به خودنگهدار، افزایش قدرت پست هوایی و احداث خط فشار متوسط است؛ این طرح‌ها با ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

علاوه بر این طرح‌ها، بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال طرح در حوزه راهداری، ۱۰ طرح بزرگ راه و شهرسازی در نقاط مختلف استان، ۱۱ طرح آبخیزداری در ۱۰ شهرستان آذربایجان‌غربی، واحد فرآوری طلا در خوی و ۲ مرکز رشد واحدهای فناور در شهرستان‌های میاندوآب و ارومیه از جمله دیگر طرح‌های افتتاحی هفته دولت امسال به‌شمار می‌رود.

با توجه به اینکه گستردگی طرح‌های افتتاحی در آذربایجان غربی بسیار زیاد است، شاهد افتتاح این طرح های کوچک و بزرگ در همه شهرستان‌ها هستیم که ۵۷ طرح عمرانی و خدماتی در میاندوآب، ۱۳ طرح در بوکان، ۳۲ طرح در تکاب، ۵۶ طرح عمرانی در شاهین‌دژ و ۳۵ طرح در مهاباد از جمله آن‌هاست.

این طرح‌ها در حالی به بهره‌برداری می‌رسد که به گواه بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران، اجرای بسیاری از آن‌ها امکان بسیار کمی داشت ولی با اهتمام دولت در اختصاص اعتبار لازم و دستگاه‌های اجرایی در راستای سرعت بخشیدن به کار، همه این طرح‌ها افتتاح می‌شود و علاوه بر آن صدها طرح دیگر نیز برای اجرا در ماه‌ها و سال‌های آتی آغاز خواهد شد.

۲۰۹۳/۳۰۷۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آذربایجان غربی اداره کل ورزش و جوانان بخش خصوصی بیمارستان صنعت قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ مرکز توزیع و عرضه مستقیم میوه در آذربایجان‌غربی دایر است

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌غربی گفت: تعاون روستایی استان با دایر کردن ۶۰ مرکز توزیع و عرضه مستقیم میوه در استان اقدام کرده که پنج مرکز در ارومیه دایر شده است.

میرجمال ساداتی در گفت و گو با ایسنا افزود: توزیع ۴۲۵ تن میوه شب عید شامل پرتقال و سیب در استان آغاز شده و شهروندان می توانند از محل های درنظرگرفته شده خریداری کنند.

وی ادامه داد: این میوه ها شامل ۱۵۰ تن سیب ممتاز و ۲۷۵ تن پرتقال است.

ساداتی بیان کرد: سیب توزیعی امسال ۲ نوع بوده که یک نوع از طریق خرید خود سازمان تعاون روستایی بوده و نوع دوم نیز با دستور استاندار آذربایجان غربی و همکاری صادر کنندگان عرضه می شود؛ سیب نوع اول کیلویی ۲۰۰ هزار ریال و سیب نوع دوم هر کیلو ۲۵۰ هزار ریال و پرتقال هرکیلو ۱۸۰هزار ریال توزیع می شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۲۰ تن سیب نیز مازاد برمیزان با توجه به تعدیل قیمت و تقاضای شهروندان خریداری شده که در بازار عرضه می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز توزیع بیش از ۴۰۰ تن میوه شب عید در آذربایجان‌غربی
  • ۶۰ مرکز توزیع و عرضه مستقیم میوه در آذربایجان‌غربی دایر است
  • توزیع ۴۲۵ تن میوه شب عید در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • ۶ پروژه ورزشی استان اردبیل در سال جاری افتتاح شد
  • پایداری آب شرب استان بوشهر با اجرای طرح‌های محرومیت زدایی
  • جمع آوری یک میلیارد ریال در جشن گلریزان سردشت
  • چنارراهدارِ شیراز منطقه تفریحی‌گردشگری می‌شود
  • تلاش برای محرومیت‌زدایی در سطح خراسان رضوی
  • اجرای کامل ۱۱۰۳ پروژه عمرانی محرومیت زدایی در فارس
  • اجرای ۱۱۰۳ طرح عمرانی محرومیت‌زدایی در استان فارس