Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عباس اورسجی» امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: ایران برای نخستین بار در آبان‌ماه سال جاری در جزیره کیش میزبان رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان است و فدراسیون برای برگزاری خوب این رقابت‌ها تلاش می‌کند.
وی گفت: ۲۴ کشور در رقابت‌های جهانی کبدی جوانان حضور دارند و بیشتر آنها از شرایط کیفی بالایی برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته ابتدا فدراسیون جهانی درخواست تهیه بلیت از سوی ما برای همه تیم‌ها را داشت که ما نپذیرفتم و فقط هزینه داوران را بر عهده گرفتیم.
وی ادامه داد: تلاش کردیم از تمام ۵ قاره در این رقابت‌ها نماینده داشته باشند. برای کشورهایی مانند اتریش، ایتالیا هم اگر بتوانیم هزینه اندکی را از دبی تا کیش برای این کشورها فراهم کنیم، آنها نیز در رقابت‌های جهانی حاضر می شوند.
رییس فدراسیون کبدی با اشاره به زمان برگزاری رقابت‌های جهانی گفت: ۱۸ تا ۲۵ آبان‌ماه رقابت‌های جهانی برگزار می شود و تیم جوانان تاکنون ۹ اردو را پشت سر گذاشته و در تلاشیم با یکی از تیم های هند، سری‌لانکا یا تایلند بازی دوستانه برگزار کنیم.
اورسجی افزود: کبدی ایران حرف‌های زیادی برای گفتن در جهان دارد. زیرا اگر قرار باشد یکی از ورزش‌های تیمی در المپیک مدال بگیرد آن رشته کبدی خواهد بود. البته فکر نمی‌کنم کبدی به المپیک ۲۰۲۴ برسد، اما شنیدم خود هندی‌ها درخواست میزبانی المپیک ۲۰۲۸ را داده اند که امیدوارم حضور در المپیک محقق شود.
رئیس فدراسیون با تاکید بر اینکه تمام تمرکز بر روی تیم بزرگسالان نیست، گفت: برای رده‌های پایه برنامه داریم و همین جوانان جهان نمونه‌ای از آن است. قرار بود رقابت‌های نوجوانان جهان را هم برگزار کنیم که المپیاد استعدادهای برتر برگزار شد. همچنین مربیانی را برای شناسایی استعدادها و آموزش صحیح در نظر گرفتیم که کار خود را آغاز خواهند کرد. امسال در سال پانزدهم تاسیس فدراسیون هستیم و خوشبختانه پیشرفت خوبی داشته ایم.
وی ادامه داد: با وجود اینکه عمر این رشته در کشور کم است اما قهرمانی‌ها و افتخارات نشان می‌دهد که تلاش زیادی شده است. البته  شاید پول و بودجه در موفقیت  تاثیر داشته باشد، اما  معتقدم  نیروی انسانی حرف اول را می‌زند و با برنامه ‌ریزی خوب به حامی مالی هم می رسیم.
وی ادامه داد:  لیگ هندوستان فرصت خوبی برای کبدی ماست و حامیان مالی خوبی در این کشور وجود دارد و علاقمند هستند که بازی‌هایی را با ایران برگزار کنند. حتی گفته‌اند تمام هزینه‌ها را پرداخت و مبلغی هم از تبلیغات به ما خواهد رسید.
رئیس فدراسیون کبدی در مورد توجه وزارت ورزش گفت: بدون مساعدت وزارت ورزش قطعا نمی‌توانیم حرکت کنیم و بعد از بازی‌های آسیایی این نهاد وضعیت ما را پیگیری می کنند. برای احداث آکادمی ملی کبدی هم درخواست دادیم و وزیر ورزش با درخواست ما برای اعطای ۲ هزار متر زمین در ورزشگاه آزادی موافقت کرد.
وی در مورد پاداش بازی‌های آسیایی فدراسیون به مدال آوران کبدی گفت: قبل از بازی‌های آسیایی به تیم ملی زنان گفته بودم ۱۰ سکه در صورت قهرمانی می‌دهم، اما نوع آن را مشخص نکردم.
اورسجی ادامه داد: امروز استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، فارس، قزوین و خراسان با توسعه‌ای که در کبدی پیدا کردند سبب شدند تا این رشته از تک قطبی بودن بیرون آمده و سایر استان‌ها نیز برای موفقیت و پیشرفت تلاش کنند. این در حالی است که لژیونرهای تیم ملی از ۶ بازیکن به ۱۶ بازیکن رسیده و فدراسیون نیز برای اعزام بیشتر این ورزشکاران نیز تلاش کرده است که نشان از روند رو به رشد کبدی دارد.

امیرخراسانی رئیس شرکت توسعه ورزش کیش نیز در این نشست گفت: برای توسعه گردشگری سلامت و ورزش قهرمانی جزیره کیش برنامه‌های زیادی را در دستور کار قرار داده ایم. بر همین تلاش می‌کنیم زیر ساخت‌های این جزیره را نیز افزایش دهیم.
وی گفت: امتیاز جزیره کیش عدم نیاز به روادید است و به دنبال این هستیم این جزیره قطب ورزش و گردشگری شود. همچنین به دنبال این هستیم مقر تعدادی از کنفدراسیون‌ها و حتی جهانی را در این جزیره احداث کنیم.
مظفری مدیر عامل منطقه آزاد کیش نیز گفت: بیش از ۴۶ هزار فضای ورزشی در جزیره کیش داریم و امیدوارم میزبان خوبی برای رقابت های جوانان جهان باشیم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیم ملی فدراسیون کبدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۴۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حججی رئیس فدراسیون ترای اتلون شد

به گزارش "ورزش سه"، مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون ترای اتلون به ریاست سیدمحمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و با حضور محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک برگزار و محمد کاظم حججی با ۲۴ رای از ۴۵ آرای اعضای مجمع به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.
در این مجمع، مزجی مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان و احمد نامنی سرپرست دفتر مشترک فدراسیون‌ها و حسن‌زاده دبیر‌کل کمیته ملی پارالمپیک حضور داشتند.
حمید براتی، محمدکاظم حججی، علی اکبر حسن‌پور حیدری ، مهدی گودرزی، جاسم منوچهری و محمد نصیری برای تصدی ریاست فدراسیون ترای اتلون رقابت کردند.
در مجمع انتخاباتی فدراسیون ترای اتلون حمید براتی ۱ رای، علی اکبر حسن‌پور حیدری ۱۵ رای و مهدی گودرزی رئیس سابق فدراسیون نیز ۵ رای بدست آوردند.

دیگر خبرها

  • اگر به دنبال مدال المپیک هستید کسب سهمیه برایتان راحت‌تر است
  • تبریک کمیته ملی المپیک به قهرمانی مقتدرانه فرنگی کاران در آسیا
  • رئیسی کیا: شکست در واگذاری استقلال و پرسپولیس شکست خصوصی‌سازی است/ فدراسیون جلوی رقابت مالی ناسالم و پول پاشی را بگیرد
  • به‌دنبال حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۸ هستیم
  • حججی رئیس فدراسیون ترای اتلون شد
  • محمدکاظم حجج رییس فدراسیون ورزش‌های سه گانه شد
  • تبریک کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش به فرنگی‌کاران
  • روسیه: به دنبال حق رقابت در المپیک هستیم
  • رقابت‌های کسب سهمیه المپیک؛ نوروزیان به خط آتش پاریس نرسید
  • قهرمانی پدیده کشتی فرنگی در آسیا/ اسماعیلی رقیب گرایی برای المپیک شد