Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@02:55:44 GMT

اولین متهم فضایی مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۴۷۶۰

اولین متهم فضایی مشخص شد

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ناسا در حال تحقیق در مورد ادعایی مبنی بر دسترسی یک فضانورد به حساب بانکی همسر سابق خود از ایستگاه فضایی بین المللی است که این اولین ادعا برای انجام جرم در فضاست.

 آن مک کلاین اذعان دارد که از ISS به حساب کاربری دسترسی پیدا می‌کند و هرگونه تخلف را رد می‌کند اما همسر وی، به کمیسیون تجارت فدرال شکایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم مک کلین از آن زمان به زمین بازگشت؛ این فضانورد از طریق وکیلش به نیویورک تایمز گفته است او فقط هدفش اطمینان از امور مالی خانواده برای پرداخت قبوض و مراقبت از فرزندش بوده است.

«هاردین»، وکیل وی گفته است: «او سرسختانه انکار کرد که هرگونه کار ناشایستی انجام داده است.»

نیویورک تایمز گزارش داد که خانم مک کلین و همسرش که یک افسر اطلاعاتی نیروی هوایی است، در سال ۲۰۱۴ ازدواج کردند و خانم وردن برای طلاق در سال ۲۰۱۸ ثبت نام کردند.

خانم مک کلین از آکادمی معتبر نظامی وست پوینت فارغ التحصیل شد و به عنوان خلبان ارتش بیش از ۸۰۰ ساعت جنگ بر فراز عراق پرواز کرده است.

بیشتر بخوانید: ربات‌هایی که جایگزین پرستار سالمندان می‌شوند

وی در ادامه به عنوان خلبان آزمایش رفت و در سال ۲۰۱۳ برای پرواز به ناسا انتخاب شد.

چارچوب‌های قانونی مورد توافق ۵ ایالت شامل ایالات متحده، روسیه، اروپا، ژاپن و کانادا که دارای ایستگاه فضایی هستند، بر اساس قانون ملی در مورد افراد و املاک موجود در فضا اعمال می‌شود؛ بنابراین اگر یک تبعه کانادایی مرتکب جرم در فضا شود، مشمول قوانین کانادا و یک شهروند روسی هم مشمول قانون روسیه است؛ هر یک از کشور‌های اروپایی هم قوانین و مقررات ملی مربوط به کشور خود را برای تجهیزات و پرسنل موجود در فضا اعمال می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۴۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم به عرضه برنج تقلبی در مشهد به بیش از ۴۹ میلیارد ریال محکوم شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از تعزیرات حکومتی خراسان رضوی، سید مرتضی مدنی اظهار کرد: پرونده تقلب در بسته بندی برنج به ارزش چهار میلیارد و ۹۷۷ میلیون ریال در شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی مشهد رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی بیان کرد: شعبه با توجه به مستندات در پرونده، اتهام تقلب را محرز دانست و علاوه بر ضبط برنج‌های تقلبی، متهم را به جزای نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تقلب محکوم کرد.

وی گفت: بازرسان جهاد کشاورزی در بازرسی از یک انبار برنج با مشاهده مخلوط کردن برنج‌های تقلبی و بی کیفیت در کیسه‌های برنج درجه یک گزارش این پرونده را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی مشهد ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • ۳۱  فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • متهم به عرضه برنج تقلبی در مشهد به بیش از ۴۹ میلیارد ریال محکوم شد
  • دستگیری متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد
  • دستگیری قاچاقچی مسلح در جنوب تهران
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از عملیات سپاه
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل
  • داور ال‌کلاسیکو مشخص شد
  • ارتباط عوامل حمله تروریستی در مسکو با اوکراین مشخص شد
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در تهران
  • رتبه تورمی ایران در جهان مشخص شد