Web Analytics Made Easy - Statcounter


چانگ هوآ روز شنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تبریز یکی از شهرهای مهم در تاریخ مبادلات شرق و غرب در جاده ابریشم است، افزود: تبریز، امروز هم یک شهر مهم است و همواره نقش شایسته‌ای در مبادلات فرهنگی ایران دارد.

وی با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، گفت: آذربایجان شرقی اولین استانی است که بعد از حضورم در ایران و با توصیه دکتر ظریف مبنی بر سفر به مناطق مختلف این کشور، به آن سفر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر چین با قدردانی از حمایت مسئولان آذربایجان شرقی از سرمایه‌گذاران چینی فعال در استان، اظهار داشت: تعداد زیادی از کارگران شرکت‌های چینی مستقر در این استان، ایرانی هستند و من نیز در بازدید از چند شرکت تأکید کردم که ما باید در توسعه اقتصادی و اشتغال این منطقه نقش داشته باشیم.

وی با اشاره به طرح احیای جاده ابریشم،  نقش‌آفرینی تبریز در این زمینه را خواستار شد و گفت: تبادلات بین استان‌های ایران و چین از اهمیت زیادی برخوردار است و من شرکت‌های چینی را به حضور در تبریز و فعالیت در این استان تشویق خواهم کرد.

علاقه‌مند حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران چینی در بخش‌های مختلف استان هستیم

استاندار آذربایجان شرقی هم با اشاره به زمینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری خارجی در استان، گفت: علاقه‌مند حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران چینی در پروژه‌های مهم استان در بخش‌های مختلف هستیم.

محمدرضا پورمحمدی در دیدار با سفیر چین در ایران، اظهار داشت: ایران و چین دو تمدن بزرگ آسیا با اشتراکات فراوان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند و در دهه‌های اخیر تعاملات دو کشور همواره رو به افزایش بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با یکجانبه‌گرایی و تلاش برای استقلال کشورها، جزو سیاست‌های مشترک ایران و چین است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های استان از جمله مرز مشترک با سه کشور همسایه، دسترسی به بازار بزرگ آسیای میانه، استقرار صنایع سنگین و وجود معادن غنی، گفت: بسیاری از پروژه‌های مهم استان در بخش‌های عمرانی و اقتصادی توسط شرکت‌های چینی اجرا می‌شود.

وی افزود: ما در زمینه تولید خودرو، صنایع ریلی و پروژه‌های معدنی، تفاهم‌هایی با سرمایه‌گذاران چینی کرده‌ایم و علاقه‌مند به حضور و مشارکت شرکت‌های چینی در بخش‌های مختلف استان هستیم.

پورمحمدی با اشاره به جایگاه تاریخی تبریز در جاده ابریشم، اظهار داشت: هم‌اکنون کالاهای چینی در بازار ایران عرضه می‌شود و کالاهای ایرانی نیز قابلیت عرضه در بازار چین را دارند؛ بنابراین در بخش تجارت هم زمینه‌های فراوانی برای همکاری وجود دارد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به وجود ۱۸۰۰ اثر ثبت‌شده تاریخی در استان اشاره کرد و گفت: این آثار جاذبه خوبی برای گردشگران چینی است و بخش گردشگری نیز می‌تواند زمینه مناسبی برای تعاملات دوجانبه باشد.

وی همچنین از ایجاد و توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی با چین استقبال کرد و خطاب به سفیر این کشور، گفت: تشکر می‌کنم که تبریز را برای آشنایی بیشتر با ایران انتخاب کرده‌اید و امیدوارم حضور شما، منشأ توسعه همکاری‌ها و تعمیق روابط ملت‌های ایران و چین باشد.
۳۰۷۱

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اجتماعی و فرهنگی ایران پورمحمدی چین خودرو قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۴۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به کند بودن روند عملیات اجرایی بیمارستان یک‌هزار تختخوابی تبریز، توجه بیشتر دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تسریع در اجرای این پروژه را خوستار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، آیت الله محمدعلی آل هاشم ظهر امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: سرعت بخشی به عملیات پروژه بیمارستان یک هزار تختخوابی یکی از مطالبات اصلی و مهم مردم این استان و بلکه استان‌های شمال غرب کشور است.

وی افزود: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی به عنوان قطب درمانی شمال غرب کشور و حتی کشورهای همجوار محسوب می‌شود، انتظار می‌رود دولت و وزارت متبوع حمایت‌های کافی را در خصوص تکمیل این بیمارستان داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به کند بودن روند عملیات اجرایی بیمارستان یک‌هزار تختخوابی تبریز، توجه بیشتر دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تسریع در اجرای این پروژه را خوستار شد.

آیت الله آل هاشم اضافه کرد: با وجود تمام مشکلات و کمبود تجهیزات و زیرساخت‌ها، کارهای فوق العاده‌ای در عرصه بهداشت و درمان به وقوع پیوسته است و معتقدیم امکانات کفاف این خدمت را نمی‌دهد از این رو تجهیز بیمارستان‌ها و ارائه خدمات در مناطق محروم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: حضور چهره‌های متعهد و متخصص در صدر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تبریز باعث شده است تا مشکلی را در این دانشگاه نداشته باشیم.

کد خبر 745521

دیگر خبرها

  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان
  • برگزاری رقابت‌های کشتی خردسالان و نونهالان آذربایجان شرقی در شهر تبریز
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • کشف بیش از ۱۱ کیلوگرم موادمخدر در تبریز
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند
  • گسترش حاشیه نشینی در تبریز معضل اساسی است