Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه برخورد با فساد درون سازمانی بر برون‌سازمانی اولویت دارد گفت: ما هم در استان البرز کمترین مماشاتی در صیانت از سلامت قضات و کارمندان نخواهیم داشت. تاریخ انتشار: 18:02 - 02 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۳۹۵۸

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در نشست صمیمی با اساتید حوزه و دانشگاه که به همت معاونت فرهنگی دادگستری استان البرز برگزار شد با تاکید بر اینکه برگزاری نشست با اقشار و گروه‌های مختلف یکی از برنامه‌های جدی دادگستری استان است گفت: هدف از این جلسات هم‌اندیشی در درجه نخست استفاده از نظرات کارشناسی و ارزشمند نخبگان، نهاد‌های مدنی و اقشار و گروه‌های مختلف مردمی است تا بتوانیم به اهداف مدنظر مدیریت جدید قوه قضاییه برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اینکه کلیه مباحث مطرح شده در این نشست به صورت جدی پیگیری خواهد شد بیان کرد: موارد متعددی بوده که پس از برگزاری جلسات مشابه بلافاصله دستورات لازم به مجموعه برای برطرف کردن ایرادات و انتقادات و همچنین اعمال پیشنهادات صادر شده است.

وی با تبیین تغییرات انجام شده در قوه قضاییه اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی سوابق و تجارب چندین دوره مدیریت در بخش‌های مختلف قوه قضاییه را دارا بوده و شناخت کافی و وافی به این مجموعه و اجزا آن دارد و به دلیل همین شناخت جامع، پیش از انتصاب برنامه‌هایی را برای ایجاد تحول در قوه قضاییه به محضر رهبر انقلاب ارائه کرد که ایشان هم در حکم انتصاب با تاکید بر اجرای سند تحول قوه قضاییه بر آن مهر تایید زدند.

فاضلی هریکندی اضافه کرد: آیت‌الله رئیسی در سخنرانی‌ها و دیدار‌های متعدد به تبیین سند تحول قوه قضاییه پرداخته و با تامل در آن‌ها می‌توان به سرفصل‌هایی از قبیل نگرانی در مورد افزایش ورودی پرونده‌ها، اطاله دادرسی، پروند‌های مسن، کاهش جمعیت کیفری، مبارزه با فساد و تکریم ارباب رجوع رسید که از دغدغه‌های جدی مردم و دلسوزان نظام هستند.

وی در ادامه متذکر شد: دیدار با اقشار و گروه‌های مختلف استان البرز ادامه خواهد داشت؛ خود را برای اجرای سند تحول قوه قضاییه در استان نیازمند همفکری و دریافت ایده‌های نو می‌دانیم و در مسیر تحقق و اجرای عدالت از پیشنهادات استقبال خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به دیگر هدف برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی اظهار کرد: هرچند این تلقی صحیح که برنامه‌های سند تحول ملی است را داریم، ولی اقتضائات و شرایط خاص استان ایجاب می‌کند با هم‌فکری و جلب هم‌اندیشی نخبگان استانی با کمترین انرژی و هزینه بیشترین دستاورد‌ها را داشته باشیم؛ کمترین دستاورد این نشست‌ها این است که نگاه‌های متفاوت به عملکرد قضایی استان به مجموعه منتقل می‌شود و به ما در دریافت نگاه بیرونی به عملکردمان کمک می‌کند.

وی با اشاره به یکی از مباحث مطرح شده توسط حاضران در این نشست در خصوص نگاه دادگستری استان البرز به وکلا اظهار کرد: نگاه دادگستری به وکلا مثبت است و بار‌ها در نشست‌های متعدد بر آن تاکید کرده‌ایم که وکیل و قاضی دو بال فرشته عدالت هستند و وکیل متعهد می‌تواند در تشخیص حق و اجرای عدالت به قاضی کمک قابل توجهی کند.

وی با اشاره به یکی دیگر از مباحث مطرح شده در خصوص مبارزه با فساد در درون دادگستری استان بیان کرد: رئیس قوه قضاییه نگاه ویژه‌ای به موضوع مبارزه با فساد دارد؛ در استان البرز هم در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید با هر نوع انحراف و فساد بیرونی برخورد خواهیم کرد؛ در زمینه فساد درون سازمانی هم همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با مسئولان قضایی تاکید کردند برخورد با فساد درون سازمانی بر برون‌سازمانی اولویت دارد و ما هم در استان البرز کمترین مماشاتی در راستای صیانت از سلامت قضات و کارمندان نخواهیم داشت.

در این نشست که به مدت بیش از دو ساعت انجام شد چندین تن از اساتید حوزه و دانشگاه، دغدغه‌ها و پیشنهادات خود در زمینه دادگستری را مطرح کردند و مقرر شد نشست‌های مشابه به صورت دوره‌ای و منظم برگزار شود.   بیشتر بخوانید:   تشکیل کارگروهی جهت کاهش پرونده‌های مسن / اتخاذ تدابیر ویژه تشویقی برای قضات و کارمندان ساعی   بازدید سرزده رئیس کل دادگستری استان البرز از محاکم کیفری کرج
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قضایی دادگستری البرز قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۴۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد + سوابق

به گزارش جماران؛ رئیس قوه قضاییه با صدور حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی را به عنوان معاون اول قوه قضاییه منصوب کرد.

طبق اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، طی حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی را به عنوان معاون اول قوه قضاییه منصوب کرد.

 

حمزه خلیلی کیست؟

 

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی متولد سال ۱۳۴۲ دارای مدرک فوق لیسانس جزا و جرم شناسی از دانشگاه تهران است.

سوابق قضایی:

شروع به کار حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در دستگاه قضایی از آذرماه سال ۱۳۷۴ به عنوان قاضی تحقیق در استان تهران بود و مسئولیت دادیار تهران و دادرس تهران نیز برعهده داشت.

رئیس کل دادگستری کرج (۱۳۸۲/۹/۱۶)

 رئیس کل دادگستری استان گلستان (۱۳۸۴/۵/۱۹)

 رئیس کل دادگستری استان قم (۱۳۸۵/۵/۱۵) 

 رئیس دادگستری استان گیلان (۱۳۹۸/۵/۲۶) 

 رئیس دادگستری خراسان استان رضوی (۱۴۰۲/۴/۳۱)

قابل ذکر است حجت الاسلام والمسلمین خلیلی در زمان ریاست مرحوم آیت الله یزدی نیز در قوه قضاییه به مدت ۱۰ سال در دفتر نظارت و پیگیری قوه قضاییه فعالیت و عملکرد موثری را بر عهده داشت .

وی همچنین کتب مختلفی را تألیف کرده است.

دیگر خبرها

  • رئیس دادگستری خراسان رضوی، معاون اول قوه قضاییه شد
  • حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد + سوابق
  • حجت‌الاسلام خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
  • معاون اول قوه قضاییه منصوب شد
  • با حکم رئیس قوه قضاییه معاون اول قوه قضاییه منصوب شد
  • «حمزه خلیلی» معاون اول قوه قضاییه شد
  • حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
  • خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
  • چه کسی معاون اول قوه قضاییه شد؟
  • خلیلی، معاون اول قوه قضاییه شد