Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلستان گفت: سال آینده جشنواره رسانه و توسعه گفتمان مهارت آموزشی در گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امیراحمد دهقانی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان از برگزاری جشنواره رسانه و توسعه گفتمان مهارت آموزشی این استان خبر داد و گفت: این جشنواره در سال آینده برگزار می‌شود و از رسانه‌های می‌خواهیم در این زمینه ما را کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دهقانی با بیان اینکه در گلستان ۱۲ مرکز علمی کاربردی فعال وجود دارد، گفت: در این مراکز ۴۲۰۰ دانشجو در ۱۴۰ رشته مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلستان بیان کرد: این دانشگاه در زمره دانشگاه‌های نسل سوم است و ۷۰ درصد واحد‌های آن عملی و در جوار کار ایجاد شده اند.

وی با بیان این که دانشگلاه علمی کاربردی، بزرگترین دانشگاه مهارتی کشور است، ادامه داد: تا پایان برنامه ششم توسعه باید تعداد دانشجویان مهارتی کشور ۳۰ درصد شود، ولی تاکنون ۵۰ درصد این برنامه هم محقق نشده است.

دهقانی به آمار ۴۰ درصدی دانش آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: در سال‌های آتی با ورود این دانش آموزان شرایط دانشگاه‌ها بهتر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلستان همچنین از نیازسنجی از ادارات و دستگاه‌های مختلف برای تعریف رشته‌ها جدید خبرداد و افزود: در کنار این امر اقدامات کیفیت بخشی هم انجام می‌دهیم.

دهقانی به برخی از این رشته‌ها اشاره کرد و گفت: ۹ رشته جدید مانند پرورش اسب، سینما و فیلم سازی، بازیگری، فن بیان، بازاریابی اینترنتی برق و الکترونیک خودرو و ... از جمله این رشته‌ها است.

وی تصریح کرد: همچنین از اساتید دارای مهارت که تحصیلات دانشگاهی نداشته باشند، ولی سابقه ۱۰ ساله و مدرک معتبر از برخی مراکز داشته باشند هم در مراکز خود بهره خواهیم برد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلستان اضافه کرد: در سطح بندی مراکز علمی و کاربردی کشور هشت مرکز ما در سطح دوم و چهار مرکز هم در سطح سه قرار گرفتند و این امر نشان از کیفیت بالای مراکز علمی و کاربردی در استان است.

وی همچنین از ایجاد و برگزاری کمپ‌های کارآفرینی دانشجویان، تور‌های فناوری، نمایشگاه‌های عکاسی، استارتاپ‌های مختلف، نمایشگاه فن بازار و المپیاد‌های مهارتی خبرداد.

دهقانی گفت: پنج درصد شهریه دانشجویان صرف اقدامات فرهنگی می‌شود و دانشجویان که امتیاز خاصی داشته باشند از تخفیف شهریه برخوردار خواهند شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلستان گفت: دانشجویانی که مرکز کارآفرینی تأسیس کنند از ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

دهقانی بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد دانشجویان علمی و کاربردی بعد از فارغ التحصیلی صاحب شغل می‌شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علمی کاربردی گلستان توسعه دانشگاه نسل سوم مهارت افزایی دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۴۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل ۲۷۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در همایش کنفرانس ملی مهارت اظهار کرد: در کنفرانس ملی مهارت ۲۸۳ مقاله به دبیرخانه ارسال شده که ۵۱ درصد از مقالات پذیرفته و ۱۴۵ مقاله برای ارائه نهایی شده است. در کنفرانس ملی مهارت ۲۵ درصد از مقالات به صورت سخنرانی ارائه شده و بقیه به صورت پوستر خواهد بود.  

وی افزود: نشست‌های سیاستی با حضور بخش دولتی و خصوصی برگزار و مسائل مختلف بررسی خواهد شد. در کنفرانس ملی مهارت ۶۸ درصد از بخش آموزش عالی شرکت کرده و بقیه از بخش‌های دیگر خواهند بود.   

وی گفت: کارگاه‌های آموزشی در حاشیه کنفرانس ملی مهارت برگزار خواهد شد.  

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تاکید کرد: اکنون ۱۹۲ هزار دانشجو در ۱۸۳ شعبه تحصیل می‌کنند و آمایش رشته‌های فنی و حرفه‌ای در یک برنامه پنج ساله بنا بر مقتضیات محلی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

وی افزود: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۲۷۰۰ دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند. اکنون ۴۰ درصد از آموزش‌ها باید مهارت محور باشد و امضای تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه‌های مختلف در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • دانشگاه فنی و حرفه ای اولین کنفرانس ملی مهارت را برگزار می‌کند
  • رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای: هیچ واحد فنی حرفه‌ای حذف نمی‌شود
  • تحصیل ۲۷۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • ماموریت‌گرا شدن راهبرد اصلی طرح آمایش و مدیریت طرح تحول
  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • سرانه وخیم آموزش و پرورش اردبیل جبران شود
  • آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره طنز و رسانه
  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود