Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، دکتر عطا الله ابراهیمی  درنشست خبری با اصحاب رسانه ضمن خیرمقدم و تبریک هفته دولت گفت: همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار در زاگرس تلاشی برای حفظ زاگرس، با یک رویکرد علمی و فرهنگی است که تلاش دارد تا علاوه بر شناسایی تهدیدهای این حوزه، زمینه را برای حراست و حفظ بیش از پیش زاگرس فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دومین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار در زاگرس در ادامه  گفت: 6 میلیون هکتار از ۱۴ میلیون هکتار جنگل‌های واقع شده در ایران در محدوده زیست‌بوم جنگل‌های زاگرس قرار دارد که حیات فلات مرکزی و جلگه خوزستان به آن وابستگی شدیدی دارد.

دکتر عطا الله ابراهیمی خشکیدگی جنگل‌های زاگرس را از مهمترین  تهدیدهای این ناحیه خواند و گفت: اگر آسیب‌هایی که جنگل‌های زاگرس را تهدید می‌کند، مدیریت و کنترل نشود با بحران جدی روبرو می‌شویم که علاوه بر اقتصاد و توسعه منطقه تاثیرات نامطلوبی بر کل کشورخواهد گذاشت.

رییس دومین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار در زاگرس  فراهم کردن بستر تعامل مردم با مسئولان در حفاظت از زاگرس را از رویکردهای اصلی این همایش عنوان کرد و گفت : مردم به عنوان عنصر اصلی و تعیین‌کننده توسعه پایدار در حفاظت از جنگل‌های زاگرس، می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

دکتر بیت‌الله محمودی نیز در این نشست گفت: محققان و پژوهشگران کشور در محورهای آبخیزداری، جنگل‌داری، مرتع‌داری، محیط زیست و شیلات و توسعه پایدار زاگرس ۲۳۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال کرده‌اند که از این تعداد، ۱۹۵ مقاله پذیرفته شده است  که ۲۴ مقاله به صورت شفاهی و 171 مقاله به صورت پوستر در روزهای برگزاری همایش ارائه می‌شود.

دکتر بیت‌الله محمودی برگزاری پنل‌های تخصصی، برپایی نمایشگاه‌های دستاوردهای حوزه منابع طبیعی و محیط زیست، اجرای کارگاه‌های تخصصی، برگزاری مسابقات دانشجویی و دانش‌آموزی، اجرای برنامه زیست‌فرهنگی زاگرس‌نشینان، تجلیل از فعالان و پیشکسوتان حوزه منابع طبیعی و بازدیدهای علمی را از دیگر برنامه‌های این همایش برشمرد.

 گفتنی است، دومین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار در زاگرس  در 7محور اصلی: آبخیزداری و توسعه پایدار در زاگرس، جنگلداری و توسعه پایدار در زاگرس، مرتع داری و توسعه پایدار در زاگرس، محیط زیست و توسعه پایدار در زاگرس، شیلات و توسعه پایدار در زاگرس، علوم زمین و توسعه پایدار در زاگرس و صنایع چوب و توسعه پایدار در زاگرس و محور ویژه مخاطرات طبیعی با تاکید بر سیلاب در روزهای ۶ و ۷ شهریور در دانشگاه شهرکرد برگزار می شود.

46

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر پیشکسوتان زمین علمی و فرهنگی محیط زیست منابع طبیعی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۴۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لطفا طبیعت را جارو نکنید!

به گزارش همشهری آنلاین، بین این آدم‌ها البته هستند کسانی که سبد و چاقو به ‌دست وارد طبیعت می‌شوند تا دست خالی به خانه برنگردند و سبزی خوردن چند روزشان، گیاهان دارویی چند ماهشان و گل‌های سر طاقچه‌شان را هم تهیه کرده باشند؛ بدون اینکه بدانند این کار راه و رسم خودش را دارد.

اصولا آنهایی که به چیدن گیاهان از دل طبیعت علاقه دارند باید بدانند که اولا هر گیاهی را نمی‌توانند بچینند و دوم اینکه آن دسته از گیاهانی که قابل چیدن هستند را هم باید با اصول خاصی بچینند تا به طبیعت خسارتی وارد نشود.

گیاهان بذری باید بعد از بذرپاشی و گیاهان پیازی باید بدون پیاز و ریشه و از ساقه چیده شوند و همه این گیاهان باید به‌ صورت شلخته چیده شوند تا برای سال‌های بعد هم امکان رویش مجدد این نباتات وجود داشته باشد یا اینکه چیدن گیاهانی مثل گل‌های لاله واژگون ممنوع است و گیاهانی مثل سقز، مجاز مشروط و گیاهان فصلی خودرو، مجاز با نظارت هستند.

اما با وجود این اصول که از سوی سازمان محیط‌زیست و منابع طبیعی همواره در حال گوشزد شدن است، خیلی‌ها بدون رعایت کردن این موارد، هر چیزی را که خوششان بیاید از ریشه در می‌آورند و با خودشان به خانه می‌برند.

این برداشت غیراصولی گیاهان توسط مردم باعث شده از دامنه پراکنش و تراکم این گیاهان سال به سال کاسته شود و این افراد با برداشت انبوه، بی‌رویه و غیراصولی موجب خسران به طبیعت و نسل‌های آینده شده‌اند؛ به همین دلیل برخی از رویشگاه‌های طبیعی مثل دشت لاله کوهرنگ که یکی از مشهورترین دشت‌های لاله در کشور و یکی آثار طبیعی ملی به شمار می‌رود، برای ورود گردشگران ممنوع شده است.

بیشتر بخوانید: تاراج آنلاین خاک جزیره هرمز تهران سبزتر می شود | ساخت ۱۰ بوستان روستایی در استان تهران کلید خورد

مساحت این دشت از ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار طی چند سال گذشته به ۴۰۰ هکتار کاهش یافته و کاهش چشمگیر مساحت این دشت و کاهش تعداد گل‌های موجود و خطر انقراض این گل‌ها، مسئولان را ملزم کرد تا ورود گردشگران و مسافران به این دشت را ممنوع اعلام کنند.

خلاصه کلام اینکه حواستان به طبیعت و محیط‌زیست باشد و توصیه ما مثل مجری‌های تلویزیون این است که با گیاهان مهربان باشید و به جای درو کردن، فقط آنهایی را که مجاز هستند، بچینید تا این طبیعت برای فرزندانمان هم باقی بماند.

کد خبر 846747 برچسب‌ها سفر - گردشگری خبر مهم گیاهان و درختان محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم
  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه