Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی در اولین یادواره شهدای روستای اردیان شاهرود در حسینیه اعظم این روستا با تاکید بر مقام شهید و شهادت اظهار کرد: در آیات و روایات در مورد شهادت مسائل مهمی مطرح می شود که اجابت دعای خدا توسط شهدا یکی از آنهاست.
وی با اشاره به آیات قرآن گفت: خدا می فرماید نباید گمان کرد شهدا مرده اند و شما نمی دانید که شعورتان نمی رسد که زنده بودن آنها چگونه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد: در مجلس شهدا باید حضور آنها را حس کرد که در محضر شهدا هستید.
وی با اشاره به سوره نساء آیه ۷۴ گفت: خداوند در این آیه تاکید دارد هر کس که در راه خدا جهاد می کند نه فقط در جبهه که اگر شهید شود یا پیروز شود در آینده اجر عظیمی برای هر دو در نظر گرفتیم.
حسینی شاهرودی خاطر نشان کرد: آنها که در راه خدا شهید شدند خدا می فرماید اعمال اینها را از بین نمی بریم که در تفاسیر دو نوع تقسیم است که اول اینها کارهای خوبی انجام دادند که با شهادت مهر قبولی می خورد و دوم اینکه شهدا هیچوقت راهشان گم نمی شود و خونشان هدر نمی رود و هدف اساسی آنها تحقق می یابد چرا که خدا خون خواه آنهاست.
وی افزود:شهید حاضر است دوباره به دنیا برگردد چرا که دوست دارد دوباره شهید شود و لذت شهادت را بچشد.
امام جمعه سنندج با بیان اینکه بهترین چیزی که صالحین از خدا می خواهند شهادت است گفت: رهبری انقلاب اسلامی تاکید دارند شهدا مظهر قدرت جمهوری اسلامی هستند و این یعنی اگر به جایی رسیدیم که آمریکای جنایتکار نمی تواند در مقابل ما که پهپادش را می زنیم غلطی کند به خاطر عزتی است که شهدا به ما دادند.
وی ادامه داد: آمریکایی خودشان گفتند که امام خمینی (ره) که گفت« آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» امروز مصداقش کاملا مشخص است و یمنی ها هم یک پهپاد پیشرفته را زدند که امروز آمریکایی ها گفتند این را یا ایران زده یا به کمک ایران زده شده است و این یعنی ایران را خطری تهدید نمی کند و استکبار از قدرت ایران اسلامی هراس دارد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اقتدار و عظمت ایران اسلامی در جهان افزود: امروز محوریت در منطقه داریم و در اقتدار دفاعی به جایی رسیدیم که سامانه پدافندی ما از اس ۳۰۰ روسیه هم قوی تر است و دنیا مانده که کشوری در تحریم چطور اینقدر پیشرفت کرده است.
وی با اشاره به برخی اتفاقات داخلی و اینکه افرادی تحت تاثیر دشمن هستند و فهمیده و نفهمیدن مطالبی را می گویند گفت: اینها چیزی است که دست غیبی و عنایت شهدا پیش‌برنده این نظام و ملت است و وقتی مشکلی برای ایجاد می کنند به دست قدرت رهبر فرزانه با یک سخنرانی حل می کنند.
حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه از زمانی که ترامپ سرکار آمد اولین اقدامش تشکیل ناتوی عربی بود اظهار کرد: خداوند کاری کرد که نه تنها این موضوع از بین رفت بلکه به نفع جمهوری اسلامی شد و تفرقه ایجاد شده بین قطر و عربستان و امارات به نفع ما شد که مشکل ماهواره ای ما حل شد و در بحث هواپیمایی هم نمی توانستم سوختگیری کنیم که با اتفاقاتی که در قطر افتاد این کشور سمت ما آمد و مشکل ارتباطات ماهواره ای ما حل شد و دوم فرودگاه بین المللی آنها در اختیار ما قرار گرفت و مشکلات هواپیمایی ما حل شد.
وی با اشاره به پیشرفت نظام اسلامی افزود: این پیشرفت ها سبب شده مسلمانان نگاهشان به ایران عوض شده با اینکه دشمنان تلاش کردند به اسلام هراسی و شیعه هراسی در دنیا اما الان هر جای دنیا در بین مسلمانان و کفار ایران اسلامی الگویی شده است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: پوتین بسیار تحت تأثیر رهبر انقلاب اسلامی است و می گوید درس های که من گرفتم از رهبر ایران بسیار زیاد است و رئیس جمهور چین هم مانند پوتین ارادت دارد به رهبر انقلاب اسلامی به تاسی از پوتین و اینها عظمت و اقتدار ایران اسلامی است.
وی تاکید کرد: عزت و اقتدار این است که رهبر جمهوری اسلامی ایران در دنیا عزت و اقتدار دارد و رهبران جهان در برابر او کرنش می کنند و تسلیم هستند.
حسینی شاهرودی با اشاره به نشر روحیه ایثار و شهادت در منطقه غرب آسیا گفت: رئیس جمهور پاکستان در سفر به آمریکا آنها را از جنگ با ایران نهی می کند چرا که بیان می کند با حضور در ایران روحیه جهاد را دیدیم که اگر درگیر شوید دمار از روزگارتان در می آورند.
وی با بیان اینکه امروز عزت جمهوری اسلامی در منطقه کاملا مشهود است افزود: ترکیه که یکی از پایگاه های آمریکا بود اما در کودتایی که شد ایران به او کمک کرد و این کشور سمت ایران آمده و پاکستان هم همینطور و حتی عربستان سعودی که در حج امسال حجاج را احترام کردند چرا که فهمیدن باید بیاید سنت ایران و این می شود که خداوند تاکید می کند که نمی گذاریم خون شهدا هدر رود.
امام جمعه سنندج با اشاره به خون جوشان امام حسین (ع) گفت: خون حسین در قاب های مومنین می جوشد و سرد نمی شود و نام حسین در جبهه ها ما را پیروز کرد و در جهان موجب ایجاد می کند که توطئه های دشمنان را ناکام می گذارد و انسان های رویش پیدا می کنند و حرکت عظیم محرم و اربعین ایجاد می شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۴۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد صادق هاشمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن در جریان سفر استانی به بوشهر در اولین جلسه شورا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با جامعه پردازی برای رسیدن به جامعه اسلامی حرکت کنیم، بهترین راه و کارگشاترین پیشرانه برای انقلاب اسلامی، حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری گفت: بیشتر سیاست‌های رهبری برای بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت است. در بند پنجم ابلاغی سیاست‌های مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب تاکید بر شبکه سازی عوامل این فرهنگ در میان دستگاه‌ها و لایه‌های مختلف اجتماعی دارند و یکی از بهترین ابزارهای ما برای تقویت آن. شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور است.

هاشمی بیان کرد: توقع و خواهش ما از شورای توسعه و ترویج این است که نقش مؤثری در پای کار آوردن دستگاه‌ها داشته باشند و با به میان آوردن تشکل‌های فرهنگی و خود جوش مردمی در راستای ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت موفق باشند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ما هیچ مانعی برای حمایت از برنامه‌های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کل کشور به ویژه استان بوشهر نداریم.

وی ادامه داد: انتظار داریم در تولید آثار هنری، هنرمندان استان پای کار بیایند و با رعایت استانداردها طرح‌هایی را ارائه کنند و ما از طرح‌ها حمایت خواهیم کرد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: لازم است هم تشکل‌های فرهنگی و هم هنرمندان استان پای کار بیایند و دستگاه‌ها به صورت هماهنگ فعالیت داشته باشند و ما موانعی برای اعتبار این حوزه نداریم.

کد خبر 6082290

دیگر خبرها

  • تاکید شهدا بر «ولایت مداری» است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • زندگینامه شهدا سرشار از درس است
  • ۲۹ فروردین روز افتخار، ایثار و حماسه خوروبیابانک
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • دریافت مجوز استخدام ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران
  • اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا
  • خون پاک شهدا موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی شده است
  • فرهنگ ایثار و شهادت داشته اصلی نیروهای مسلح ایران است
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد