Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@01:40:50 GMT

۸ هزار هکتار کلزای آبی در لرستان کاشت می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۵۰۷۳

۸ هزار هکتار کلزای آبی در لرستان کاشت می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با بیان اینکه ۸ هزار هکتار کلزای آبی در لرستان می‌شود گفت: ۴۰۰ هکتار چغندر قند پاییزه در سال جاری در مناطق جنوبی استان کشت می‌شود . ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عبدالرضا بازدار عضر امروز در گردهمایی تخصصی راهکارهای رفع موانع تولید کلزا و چغندر پاییزه در لرستان اظهارداشت: کشت کلزا در لرستان نتایج بسیار خوبی داشته به طوری که سال 97، سه هزار هکتار کلزا در لرستان کشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان کشت 8 هزار کلزای آبی است و در صورت شرایط بارندگی مناسب در ابتدای فصل کاشت، 12 هزار هکتار کلزای دیم و 8 هزار هکتار کلزا نشایی کشت می‌شود.

تکرار|نرخ جدید سبوس با وجود مخالفت وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ شد + اسنادکردستان در بخش کشاورزی جزو 10 استان برتر کشور استروند رسیدگی به پرونده‌های خسارت سیل در بخش کشاورزی خوزستان به‌کندی پیش می‌رود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در رابطه با کشت چغندر پاییزه در استان نیز عنوان کرد: هر سال چغندر بهاره در لرستالن کشت می‌شود و امسال نیز کشت 6 هزار و 400 هکتار چغندر بهاره در برنامه است.

وی با بیان اینکه 400 هکتار چغندر قند پاییزه در سال جاری در مناطق جنوبی استان کشت می‌شود بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی لرستان برنامه دارد کشت چغندر را در فصل پاییز در چرخه تناوب و تولید قرار دهد تا بتواند 50 درصد نیاز آبی خود را از بارندگی‌ها استفاده و کمتر از منابع آبی تجدید پذیر استفاده کند.

انتهای پیام/ ت

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد

منوچهر جافری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان پلدختر به کشت باقلا اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: برداشت باقلا در شهرستان پلدختر در اوایل فروردین‌ماه آغاز شده و ادامه دارد.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: باقلا شش هزار و ۵۰۰ تن در سال فروش داشته و به شهرستان‌های بروجرد، اراک، تهران، سنندج و کرمانشاه و دیگر شهرهای کشور بارگیری شده است.

جافری، گفت: امسال خوشبختانه کشاورزان از قیمت فروش راضی هستند و هر کیلو ۲۰ هزار تومان به فروش رفته و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: میزان کشت باقلا سال گذشته در شهرستان پلدختر ۷۵۰ هکتار بوده است و باتوجه‌به این که قیمت پارسال کیلویی هفت هزار تا ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسید مردم بیشتر به کشت گندم که کشت استراتژیک بود روی آوردند.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: این کشت با تناوب گندم بسیار عالی بوده و هر ساله در شهرستان پلدختر و معمولان کشت می‌شود و همچنین با برداشت زودهنگام این محصول کشاورزانی که آب فصلی دارند می‌توانند کشت کنند.

کد خبر 6088235

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد