Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:53:36 GMT

خانه بهداشت روستای امام‌آباد دامغان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۵۲۲۰

خانه بهداشت روستای امام‌آباد دامغان افتتاح شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: خانه بهداشت روستای امام آباد تحت پوشش مرکز خدمات جامع سلامت روستایی مهماندوست است که در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۳۱۴ متر مربع با بنای ۶۲ متر مربع ایجاد شده است. 
بهراد پورمحمدی اضافه کرد: هزینه ساخت این مجموعه یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال شد که برای تجهیز آن نیز ۷۵ میلیون ریال هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی تصریح کرد: این خانه بهداشت از جمله طرح های تکمیل و نوسازی خانه های بهداشت روستایی این شهرستان است که از سال ۱۳۹۶ آغاز شد و اکنون به بهره برداری رسیده است.
پورمحمدی ادامه داد: ایجاد این خانه بهداشت روستایی با هدف نوسازی و ایجاد محیطی با امکانات بهتر پزشکی مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: کلیه خدمات بهداشتی از جمله مراقب های بهداشتی تمامی گروه های سنی شامل نوزادان، کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و سالمندان در این مکان ارائه می شود. 
پورمحمدی گفت: مراقبت های دوران بارداری، آموزش بهداشت عمومی و محیط، واکسیناسیون و مبارزه با بیماری ها نیز از دیگر خدمات قابل اجرا در این خانه بهداشت روستایی است که توسط بهورز به صورت ثابت و در همه روزهای هفته انجام می شود.
به گفته پورمحمدی، پزشک نیز هفته ای ۲ روز به صورت سیار در این خانه بهداشت به ویزیت و تجویز دارو خواهد پرداخت. 
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان افزود: خانه های بهداشت روستایی با هدف سهولت در خدمات دهی به بیماران، کاهش رفت و آمد به شهر برای درمان های سرپایی و کنترل بهداشتی اهالی روستا ایجاد می شود.

روستای امام آباد در ۳۰ کیلومتری محور دامغان-شاهرود دارای ۹۲ خانوار است و ۲۳۳ نفر جمعیت ثابت دارد. 

ابوالفضل حسن بیکی نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی، جعفر جندقی معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان و جمعی از مسوولان دامغان در این آیین حضور داشتند. 
شهرستان دامغان دارای یک بیمارستان دولتی، یک کلینک تخصصی ویژه، ۱۱ مرکز خدمات جامع سلامت و ۳۲ خانه بهداشت است.
بیش از ۹۵ درصد از مردم دامغان در سامانه یکپارچه بهداشتی سیب ثبت نام کردند و تاکنون بیش از ۸۵ هزار نفر در شهرستان دارای پرونده الکترونیکی بهداشتی و درمانی و وارد این سامانه شدند.
۹۸۵۶/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهداشت توسعه روستایی بهداشت و درمان دامغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان

اکبر محمدی در بازید از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و در نشست با رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کردستان گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتبار بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال در سطح استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان افزود: با پیگیری‌های استاندارد کردستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از مراکز تخصصی قلب، سرطان، پیوند استخوان در استان کردستان هستیم.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده در خصوص اقلام دارویی ضروری و مورد نیاز بیماران خاص شاهد بروز کمترین چالش از نظر کمبود در این زمینه در سطح استان خواهیم بود و در برنامه‌های آتی بتوانیم نسبت به گسترش خدمات در بخش توریسم درمانی هم گام‌های جدی در این زمینه برداریم.

راه اندازی ۸ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و بهداشتی کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: در حوزه آموزشی ۸ رشته جدید به دانشگاه اضافه شده که شامل رشته‌های دستیار عفونی، ارولوژی، phD پژوهشی پزشکی سلولی مولکولی و نیز احداث دانشکده داروسازی و فناوری‌های نوین است.

فریدون عبدالملکی گفت: کلنگ زنی ۲ بیمارستان به مطالبه عمومی تبدیل شده است که امیدواریم با همکاری مدیران استانی هرچه سریعتر ساخت این دو پروژه به تمام شود و به چرخه ارائه خدمات وارد شود.

وی افزود: فراهم کردن انبار‌هایی برای بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ الاسلام، دارویی و تجهیزات پزشکی و همچنین تامین ملزومات آزمایشگاهی از جمله نیازمندی‌های ما در حوزه غذا و دارو است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کردستان به ارائه خدمات به مردم در ۱۶ بیمارستان دانشگاهی و یک بیمارستان سیار اشاره کرد و گفت: بیمارستان سیار برای موارد غیر مترقبه است که نیاز به تکمیل تجهیزات پزشکی و تکمیل محلی برای نگهداری آن داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان دیر در شان مردم نیست
  • افتتاح مرکز جامع سلامت روستای میقان شاهرود
  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • طرح هادی ۱۴۰ روستای استان مرکزی افتتاح شد
  • ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان آرادان افتتاح شد
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • معاون وزیر ۲ خانه بهداشت روستایی را در گرمسار افتتاح کرد
  • زیرسازی و آسفالت راه ۱۷ روستای خوسف
  • قطعی برق برخی مناطق شهری و روستایی در ۷ شهرستان گیلان
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان