Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی سجاده‌چی رییس شورای مرکزی کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران در نشست خبری هشتمین شب فیلم‌نامه گفت: «تغییر بزرگ شب فیلم‌نامه‌ امسال، گسترش جوایز از یک جایزه به چندین جایزه برای بهترین‌ فیلم‌نامه‌های ژانرهای مختلف سینمای ایران است. به این ترتیب از امسال به یاد عبدالحسین سپنتا نویسنده‌ نخستین فیلم‌نامه‌ سینمای ایران، تندیس شب فیلم‌نامه با نام نشان سپنتا به فیلم‌نامه‌نویسان ژانرهای مختلف سینمایی اهدا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سجاده‌چی دلیل این اقدام را توجه‌دادن کلیت سینمای ایران نسبت به مقوله‌ی تنوع ژانر و ایجاد امکان‌های تازه در داستان‌پردازی دانست.

در ادامه‌ این نشست خسرو نقیبی سخنگوی فیلم‌نامه‌نویسان نامزدهای بهترین فیلم‌نامه‌ی سال را به ترتیب حروف الفبا معرفی کرد:   
بهترین فیلم‌نامه‌ ژانر درام: آستیگمات (نوشته‌ پیام کرمی و مجیدرضا مصطفوی)، بمب یک عاشقانه (نوشته‌ پیمان معادی)، چهارراه استانبول (نوشته‌ مصطفی کیایی)، شعله‌ور (نوشته‌ حمید نعمت‌الله، هادی مقدم‌دوست)، هت‌تریک (نوشته‌ رامتین لوافی)
بهترین فیلم‌نامه‌ ژانر کمدی: قانون مورفی (نوشته‌ محمدعلی حسینی، پوریا شجاعی، پویا مهدوی‌زاده)، مارموز (نوشته‌ آیدین سیارسریع)، مصادره (نوشته‌ علی‌ فرقانی)، میلیونر میامی (نوشته‌ مهیار حمیدیان، محمدصادق گلچین عارفی، محمد شهابی)

بهترین فیلم‌نامه‌ ژانر جنایی: آخرین بار کی سحر را دیدی؟ (نوشته‌ امیر عربی)، گرگ‌بازی (نوشته‌ عباس نظام‌دوست، مجید اسلامی، علی نعمت‌اللهی)، مغزهای کوچک زنگ‌زده (نوشته‌ هومن سیدی)

کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران در چهار ژانر فانتزی، اکشن، موزیکال و جنگ نیز نشان سپنتا به فیلم برگزیده اهدا خواهد کرد اما به نصاب لازم برای اعلام نامزد در این ژانرها نرسید.
هم‌چنین دو نشان سپنتا نیز به فیلم‌نامه‌ برگزیده‌ هنر و تجربه و انتخاب مردمی اهدا خواهد شد. نامزدهای بهترین فیلم‌نامه‌ هنر و تجربه به شرح زیر معرفی شدند: پاسیو  (نوشته‌ مریم بحرالعلومی)، درساژ (نوشته‌ حامد رجبی)، کوپال (نوشته‌ کاظم ملایی).
در هشتمین شب فیلم‌نامه، نخستین نشان سپنتا به شکل افتخاری به خشایار الوند فیلم‌نامه‌نویس در گذشته‌ سینمای ایران اهدا خواهد شد. هم‌چنین دو تقدیر جشن امسال از یک داستان‌نویس ایرانی که در طول سالیان در کنار سینما ایستاده و یک عضو قدیمی کانون فیلم‌نامه‌نویسان انجام خواهد شد.
هشتمین آیین شب فیلم‌نامه چهارشنبه 6 شهریور در سالن عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار خواهد شد.

۲۵۸۲۵۸

کد خبر 1292720

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فیلمنامه سینمای ایران باشگاه استقلال ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس لیگ برتر نوزدهم محمدجواد ظریف آندره استراماچونی استان البرز حسن روحانی ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم قهرمان ایران با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، جامعه ورزش کشور و جمعی از ورزشکاران و قهرمانان ایران در سالن همایش‌های صداوسیما، در حال برگزاری است.

بنابر روایت ایسنا، در بخش اول این مراسم بهترین‌های ورزش ایران از نگاه مردم انتخاب شدند که به ترتیب در ادامه اسامی آن‌ها آمده است:

گل برتر: گل سید مهدی میرجلیلی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی

میرجلیلی پس از کسب این جایزه، گفت: یزدی صحبت می‌کنم و لهجه دارم و دم همه مردم گرم که به من رای دادند و امیدوارم لیاقت این همه محبت را داشته باشم و جان خود را برای خوشحال کردن مردم، می‌گذارم.

صحنه ماندگار ورزشی: پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم ملی فوتبال ژاپن در جام ملت‌های آسیا

وحید امیری که به نمایندگی از ملی‌پوشان فوتبال ایران این جایزه را دریافت کرد، گفت: از مردم تشکر می‌کنم که این صحنه ماندگار را رقم زدند و برای مردم عزیز کشورم آرزوی توفیق روز افزون دارم.

برترین تیم ملی (دیپلم افتخار) : تیم ملی هاکی بانوان

سنایی، کاپیتان تیم ملی هاکی بانوان ایران در این رابطه، بیان کرد: خوشحالیم که دختران خود را دیدید از مردم، وزیر ورزش و صداوسیما که به دیدن شدن ما کمک کردند، تشکر می‌کنیم و زنانه جنگیدیم تا توانایی زنان را نشان دهیم و همیشه به این مسئله افتخار می‌کنیم.

برترین تیم ملی: تیم‌ملی فوتبال ساحلی

منصور بیک‌وردی پس از دریافت جایزه تیم ملی فوتبال ساحلی، گفت: امیدوارم وزیر ورزش و جوانان توجه ویژه‌ای به پا برهنه‌های فوتبال ساحلی داشته باشد.

جایزه افتخار تاریخی: کاوران فرزندان ایران زمین

برترین چهره پارالمپیک: رزا ابراهیمی

رزا ابراهیمی پاراتکواندوکار ایران با اشاره به اینکه خیلی خوشحالم که لایق این مهم شدم، گفت: از هموطنان عزیزم تشکر می‌کنم و شرمنده آن‌ها هستم.

۲۵۱۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899294

دیگر خبرها

  • فیلم| سحر دولتشاهی کاریکاتور خودش و پیمان معادی را استوری کرد
  • ورزش ایران بهترین های خود را شناخت
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • دانلود سریال افعی تهران قسمت ۸ هشتم کامل
  • مریلا زارعی قاتل زنجیره‌ای سریال افعی تهران است؟ | ویدئو
  • (ویدئو) سحر دولتشاهی کاریکاتور خودش و پیمان معادی را استوری کرد