Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@10:05:57 GMT

راه اندازی یک خط اتوبوس برقی تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۵۴۸۲

راه اندازی یک خط اتوبوس برقی تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری مهر،  پیمان سنندجی با اعلام اینکه قرار است شرکت اتوبوسرانی تهران از طریق مصوبه دولت از درآمد حاصل از مابه التفاوت سوخت استفاده کند، بیان کرد: سهمیه شهر تهران به واسطه اجرای این مصوبه ۵ هزار دستگاه اتوبوس CNG خواهد بود که به مدت سه سال آینده باید تأمین شود. این چندهزار دستگاه اتوبوس می‌تواند در نوسازی ناوگان و انجام طرح‌های توسعه‌ای بسیار تأثیر گذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود تا پایان امسال هزار دستگاه اتوبوس از طریق این مصوبه تأمین شود، تصریح کرد: تاکنون پیگیری‌های بسیاری برای تأمین اتوبوس‌ها صورت گرفته است. پیگیری‌های وزارت صمت و سازمان شهرداری‌ها موجب اصلاح یک مصوبه و افزایش مابه التفاوت ۸۰ هزار میلیارد تومان به ۱۴۲ هزار میلیارد تومان شد. امیدواریم این مصوبه در آینده‌ای نزدیک اجرایی شود و براساس آن اتوبوس‌های جدید را به ناوگان عمومی اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه اتوبوس‌های فعلی به علت فرسودگی، خروج از خط و زمان تعمیرات بالا در خدمت رسانی خلل ایجاد می‌کنند، گفت: با ورود اتوبوس‌های جدید، زمان سرفاصله به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. اگر متوسط زمان ورود هر اتوبوس به ایستگاه ۷ دقیقه باشد با ورود اتوبوس‌های جدید سرفاصله ۲ دقیقه کاهش پیدا می‌کند اما اگر بخواهیم به یک استاندارد ۴ دقیقه‌ای برسیم شهر تهران به ۹ هزار دستگاه اتوبوس زیر سن فرسودگی احتیاج دارد.

سنندجی در پاسخ به این سوال که شرکت اتوبوسرانی تا چه میزان به برنامه‌ ۵ ساله‌ سوم توسعه شهر تهران نزدیک شده، اظهار داشت: تمام برنامه ریزی‌ها، اقدامات و نظام بودجه ریزی این شرکت براساس برنامه ۵ ساله سوم است و برهمین اساس همکاران تلاش می‌کنند. در بسیاری از برنامه‌ها پیشرفت قابل توجهی مشاهده شده اما در برنامه نوسازی باید نهادهای دیگر در این خصوص همکاری کنند. بیشترین نگرانی فعلی در خصوص نوسازی ناوگان است همچنین دولت باید مابه التفاوت آن را بپردازد تا نوسازی صورت گیرد.  تغییر خطوط، ارتقای سطح کیفی و استانداردسازی برای آلودگی و انجام معاینه فنی جزو برنامه‌های موفق اتوبوسرانی بوده است.

وی در مورد اتوبوس های برقی‌ نیز عنوان کرد: اتوبوس برقی به عنوان یک مدل حمل و نقل خوب که کارآیی بالایی دارد برای شهرداری مهم است، به همین منظور برای توسعه آن برنامه ریزی می‌کنیم. در حال حاضر یک خط اتوبوس برقی در تهران داریم و برنامه ریزی برای توسعه دو خط دیگر است. یک خط از میدان خراسان تا میدان راه آهن و خط دیگر از میدان خراسان تا پایانه جنوب خواهد بود. تا پایان سال یک خط از این خطوط راه اندازی خواهد شد.  

سنندجی تاکید کرد: به طور کلی در این ۳ خط به ۶۴ دستگاه اتوبوس برقی نیاز خواهیم داشت، اما درحال حاضر برای یک خط ۱۶ اتوبوس برقی داریم.

کد خبر 4700770 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: اتوبوس برقی شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش اربعین حسینی سازمان حج و زیارت قوه قضاییه نیروی انتظامی پیروز حناچی حج تمتع 98 پلیس راهور سازمان هواشناسی بنیاد شهید و امور ایثارگران شورای شهر تهران سیدابراهیم رئیسی وضعیت معابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۵۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل‌های عابرپیاده مکانیزه کرمانشاه در حال تعمیر است

شهردار کرمانشاه گفت: پله‌های مکانیزه عابرپیاده در حال تعمیر است و به زودی اصلاح و راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، نادر نوروزی امروز _ دوشنبه سوم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران با تأکید بر اصلاح و راه‌اندازی پله‌های برقی اظهار کرد: با توجه به اینکه علاج مقابله با بحران‌ها ایمن‌سازی است؛ بنابراین راه‌اندازی پل‌های مکانیزه در کرمانشاه موجب کاهش حجم تردد عابران از گذرگاه‌های خطرناک می‌شود و بر این اساس باید اصلاح، رفع نقص و راه‌اندازی آن‌ها هرچه سریع‌تر انجام شود.

وی با اشاره به وجود سه پل برقی و ۳۳ پل عابرپیاده، افزود: تعمیر و راه‌اندازی سه پله برقی عابر پیاده با اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در دستور کار معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قرار گرفته است.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی متخصصان این معاونت، عملیات تعمیر و راه‌اندازی پل مکانیزه در بیمارستان طالقانی و باله‌های غربی پل میدان آزادی انجام شد و در حال حاضر قابلیت استفاده برای همشهریان را دارد و به‌صورت همزمان نیز پوشش پلی‌کربنات آن در حال نصب و اجرا است.

نوروزی تاکید کرد: یکی از عوامل خرابی پل‌های مکانیزه در کرمانشاه؛ موضوع سرقت لوازم و قطعات این پل‌ها است، چنانکه تجهیزات و حتی موتور پله‌برقی سه‌راه ۲۲ بهمن به سرقت رفته و همین امر سبب شده است تا تعمیر و راه‌اندازی آن با مشکل مواجه شود و در این زمینه به خرید مجدد تجهیزات نیازمند هستیم.

وی با اشاره به تصویب طرح پیاده‌راه نوبهار در نشست ۲۹ فروردین امسال، گفت: مباحث مربوط به چگونگی اجرای این طرح مهم با حضور معاونین؛ ترافیک و شهرسازی، شهردار منطقه یک، معاونین و نیز رئیس سازمان فرهنگی مورد بررسی واقع و در بازدید میدانی از محل اجرای طرح، راه‌کارهای سازنده و روش اجرایی مناسب طرح مذکور به صورت آزمایشی نیز بررسی و تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

شهردار کرمانشاه افزود: پیاده‌راه نوبهار با طول ۳۵۰ متر و عرض ۳۰ متر به عنوان اولین پروژه پیاده‌راه در کرمانشاه به اجرا درخواهد آمد.

کد خبر 746940

دیگر خبرها

  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان شهر اراک
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • ورود ۵ هزار اتوبوس فعال به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • ورود ۵۰۰۰ اتوبوس نو تا پایان سال به شهر تهران
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد/ وعده داخلی‌سازی اتوبوس برقی
  • دولت چگونه به برقی‌سازی حمل و نقل عمومی کمک کند؟
  • پل‌های عابرپیاده مکانیزه کرمانشاه در حال تعمیر است