Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@19:17:35 GMT

میدان امام حسین(ع) قطب نمایش‌های آیینی شود

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۵۶۷۱

میدان امام حسین(ع) قطب نمایش‌های آیینی شود

«علی نصیریان» از پیشکسوتان سینما، تئاتر و تلویزیون از شهردار تهران خواست تا مکانی دائمی برای اجرای نمایش‌های آیینی و سنتی در اختیار هنرمندان قرار گیرد. مدیر اداره فرهنگی و هنری شهرداری منطقه۱۲ با اشاره به این موضوع می‌گوید: «در این میان، فضای مناسبی که از آن به عنوان ساختمان شماره۲ فرهنگسرای عترت در میدان آیینی امام حسین(ع) یاد می‌شود را در نظر گرفتیم که قابلیت بالایی برای تبدیل شدن به مکانی فرهنگی برای فعالیت‌های نمایشی آیینی و سنتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مصطفی بیات می‌گوید: «ساختمان شماره۲ فرهنگسرای عترت ۳۰۰صندلی و ۱۵کلاس استاندارد و مناسب آموزشی دارد. امکان اینکه در این فضا ۵کلاس استاندارد و مدرن تمرین تئاتر ایجاد شود وجود دارد و از این رو پیشنهاد می‌کنیم ساختمان شماره۲ فرهنگسرا به‌عنوان مرکز ثقل فعالیت‌های آیینی و سنتی هنرمندان انتخاب شود.»

به گفته «مصطفی بیات» ساختمان شماره۲ فرهنگسرا با اندکی هزینه به چرخه فعالیت‌های فرهنگی و هنری باز می‌گردد: «رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید ویژه‌ای بر فعال کردن ساختمان شماره۲ فرهنگسرا دارد. در صورتی که شهردار منطقه۱۲ با اختصاص منابع به تجهیز سالن‌ها اقدام کند، سرانه فضاهای فرهنگی و هنری منطقه رشد چشمگیری پیدا کرده و می‌توانیم ساختمان را به پاتوق فعالیت‌های هنرمندان کشور در زمینه فعالیت‌های آیینی و سنتی تبدیل کنیم. »

او معتقد است دسترسی مناسب به سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی، موقعیت خاص جغرافیایی و فضای مناسب برای اجرای تئاترهایی با مضامین سنتی و دینی این امکان را به وجود می‌آورد که در همه ایام سال با اجرای برنامه‌های خاص از فضای ایجاد شده بهترین بهره‌برداری را انجام دهیم.»

کد خبر 452595 برچسب‌ها همشهری محله منطقه ۱۲

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله منطقه ۱۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۶۱۹ پروانه تولید صنایع دستی در گیلان

مصطفی خانعلی‌نژاد گفت: از مجوز‌های صادر شده سال ۱۴۰۲، ۶۶ مورد جهت صدور کارت شناسایی، ۶۱۹ مورد صدور پروانه تولید انفرادی، ۶ مورد صدور و تمدید پروانه تولید کارگاهی، ۱۳۴۸ مورد جهت تمدید پروانه تولید انفرادی بوده است.

معاون صنایع‌دستی استان گیلان گفت: رشته‌های مورد فعالیت در این استان بیش از ۸۱ رشته می‌‍باشد که هنرمندان این شهرستان در رشته‌های تولیدات چوبی و حصیری، رشتی‌دوزی، سفال و سرامیک، لباس‌های محلی اقوام، بافته‌های داری و غیرداری، رودوزی‌های سنتی، بافتنی‌های سنتی و... مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: هم اکنون در استان گیلان بیش از ۴۹۰۰۰ نفر هنرمند صنایع‌دستی مشغول فعالیت هستند و ۱۳۴ کارگاه با پروانه تولید گروهی فعال است که این کارگاه‌ها در رشته‌های فوق الذکر مشغول به فعالیت هستند.

گفتنی است هنرمندان دارای پروانه‌های تولید انفرادی و کارگاهی می‌توانند از مزایایی، چون شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، اهدای تسهیلات و شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارتی بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مهمانی ۱۰ هزار نفری سفره کرامت چهارباغ به سنتی ماندگار تبدیل شود
  • دیدار مداحان و شعرای آیینی با امام جمعه شهرکرد
  • سفر به فرهنگ و آئین‌های سنتی مردمان لر
  • صدور ۶۱۹ پروانه تولید صنایع دستی در گیلان
  • آغاز بتن‌ریزی ساختمان راکتور واحدسوم نیروگاه اتمی بوشهر در آینده
  • اجرای نمایشنامه‌ای از حسین کیانی
  • «شاماران» از بهبهان به تماشاخانه سنگلج می‌آید
  • اعلام حمایت وزارت فرهنگ از طرح‌های خلاقانه و آیینی
  • گرگیعان آیینی سنتی ویژه کودکان عرب‌ خوزستانی
  • تخریب یک بنا در دزفول برای حفظ جان شهروندان