Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه آمار ۲۸میلیونی از گیمرهای ایرانی گفت: به نظر می‌آید دو حلقه تولید و مصرف بازی‌های رایانه‌ای هرمقدار به هم متصل‌تر بشوند آن اتفاقی که ما در فضای گیم می‌توانیم پیدا کنیم اتفاق قابل اعتمادتری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «سید عباس صالحی» امروز شنبه(دوم شهریورماه) در بازدید از سومین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت اقتصادی و فرهنگی بازی‌های رایانه‌ای و برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه این بخش گفت: فرصت قابل توجهی از لحاظ حوزه آموزشی، فرهنگی، علمی و اتفاقات مختلفی که در حوزه گیم افتاده برای فضای حوزه فرهنگ وجود داشته و دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در ایران براساس آمار سال 96 حدود 28میلیون نفر گیمر داریم که البته با معیار هفته‌ای دو ساعت این آمار ارائه شده است زیرا گیمرهای حرفه‌ای طبیعتا تعداد محدودتری هستند اما با این وجود جمعیت قابل توجهی در بازی‌های رایانه‌ای داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تکیه بر آمار ذکر شده اذعان داشت: اتفاقی که امروز در این نمایشگاه رقم می‌خورد با این نگاه است که باید مصرف‌کنندگان حوزه بازی را مورد توجه قرار بدهیم، این مسابقات کمک می‌کند که مصرف‌کنندگان با همدیگر ارتباط بهتری پیدا کرده و حوزه رویدادهای مسابقات گیم معنای خودش را پیدا کند.

صالحی یادآور شد: به طور طبیعی مجموعه بازیگران حوزه گیم می‌توانند برای فرصت‌های این چنینی در کنار هم قرار بگیرند تا هم ذائقه‌ها و هم رقابت‌های خودشان را نشان دهند، امسال خوشبختانه در کنار اصل اتفاقی که در تهران شاهد هستیم در 9استان هم این رویداد شرایط مقدماتی خود را طی می‌کند.

 

 

وی افزود: اینکه ما فضای گیم را که علاقه مندانی در فضای نوجوانان، جوانان و میانسالان پیدا کرده به عنوان یک رویداد مورد توجه قرار دهیم، نشان می‌دهد که مسابقات این بخش سال به سال از لحاظ شرایط رقابتی شرکت‌کنندگان و گستره جغرافیایی وضعیت بهتری پیدا کرده است و در کنار این فضای رقابتی برنامه‌هایی که دوستان در ارتباط با بحث‌های ارتقای سواد رسانه‌ای در نظر گرفته اند به این رویداد کمک می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دو حلقه تولید و مصرف بازی‌های رایانه‌ای هرمقدار به هم متصل‌تر بشوند آن اتفاقی که ما در فضای گیم می‌توانیم پیدا کنیم اتفاق قابل اعتمادتری خواهد بود.

صالحی در پایان گفت: این مسابقات بیشتر با نگاه کنار هم قرار گرفتن مصرف‌کنندگان است و برنامه‌های دیگر در بخش تولید شرایطی را فراهم کرده است تا این دو حلقه بیشتر به هم متصل شود.

 

پایان پیام/523

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر هفته دولت روز جهانی مسجد مسجد عید غدیر خم روزنامه روز جهانی مساجد مساجد غدیر شبستان یزد گیمر صالحی بازی های رایانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۵۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، میگرن که از یک نقطه شروع می‌شود وبه آرامی گسترش می‌یابد. همین امر منجر به حالت تهویه در کودک یا نوجوان می‌شود. کوتاهی و تنبلی در انجام تکالیف مدرسه و نامرتب بودن دردوران نوجوانی مدارس می‌توانند در غالب ساعات درسی مجزا با سیاست‌گذاری درست استفاده صحیح از تلفن همراه وتشریح اهداف پشت پرده بازی‌های وارداتی رابرای کودکان ونوجونان تشریح کنند. اختلال خواب؛ مانند کم خوابی، کابوس‌های شبانه، فریاد زدن درخواب، صحبت کردن درخواب، راه رفتن درخواب، چرت زدن در طول روز وکم حوصلگی، تیک‌های عصبی وفریاد زدن حین بازی بازی‌های رایانه‌ای جنگندگی می‌آموزد. این کودکان در هنگام صحبت کردن با هم سن وسال‌های خود فقط در مورد بازی‌های رایانه‌ای صحبت می‌کنند. اختلال غذا خوردن (کم خوری، لاغری مفرط، بی‌نظمی در زمان مناسب غذا خوردن، پرخوری و چاقی، تنقلات مضر مانند پفک وچیپس جایگزین غذای اصلی، درست نجویدن غذا، تغذیه سریع وناسالم وسوء هاضمه). بروز خشونت وپرخاشگری نسبت به اطرافیان حتی به صورت مقطعی (روابط عاطفی بین این کودکان با خواهر یا برادرشان کدر است.) مشکلاتی در یادگیری کودکان به خصوص کودکانی که در مرحله آموزش هستند. (خستگی زود رس از آموزش وتحصیل) گاهی برخی از کودکان درساعت تحصیل در مدرسه برای تعطیل شدن لحظه شماری می‌کنند. ویا حتی از مهمانی رفتن سر باز می‌زنند. بهداشت فردی ضعیف کودک: ازجمله‌شانه نکردن مو، مسواک نزدن، حمام نرفتن و... اگر کودکان بازی‌های متناسب با رده سنی خود را انجام ندهند آسیب‌های جدی وجبران ناپذیر قرار خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  • استدلال استاد قرائتی برای ورود جوانان به حوزه
  • فضای فانتزی «سال گربه» کار را سخت کرد/ بازی مسلط بهرام افشاری
  • مقایسه شبکه 5 جی با 5.5G
  • کودکتان را در گرداب بازی‌های رایانه‌ای رها نکنید
  • لینگشی L ؛ وقتی هوندا و دانگ فنگ اتصال برقرار می کنند! (+عکس)
  • صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند
  • مهدی: دیدار‌های سه هفته پایانی همزمان برگزار می‌شود