Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدمت به مناطق محروم و اقشار روستایی که شریف ترین اقشار اجتماع هستند و تلاش برای حرکت در مسیر عدالت در برخورداری از توسعه موضوعی است که در فرهنگ جهادی و خدمت بی منت نهادینه شده و می بایست همیشه به عنوان چراغ راه هدایت مد نظر مدیران و مسوولان باشد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس روز شنبه در حاشیه بهره بردای از طرح‌های توسعه روستاییاعلام کرد: ساده ‌زیستی شهیدان رجایی و باهنر ویژگی بارزی است که در کنار کار جهادی و بی منت همواره مورد تاکید در آموزه های انقلاب اسلامی بوده است ، روحیه مخالفت با اشرافی‌گری، روحیه جهادی، سلامت اقتصادی و اخلاق‌مداری این دو شهید والامقام باید در وجود کارمندان دولت متجلی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس افزود: بنیاد  به عنوان یک نهاد جهادی و خدمتگزار و یادگار امام راحل در خدمت به مستضعفین و مناطق محروم همیشه این آموزه‌های معنوی را مورد تاکید قرار داده است ، خدمت به روستاییان که شریف‌ترین اقشار این جامعه هستند در راس فعالیت های بنیاد مسکن است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با گرامیداشت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و با هنر اظهار داشت : دراین هفته شاهد به بار نشستن برخی از طرح‌های توسعه روستایی ، اجرای طرح های محرومیت زدایی ، توسعه معابر و بهره برداری از واحد های مسکونی بازسازی شده و خسارت دیده از سیل سال‌های گذشته هستیم .

زمانی ابراز داشت : در نخستین روز هفته دولت امسال در مجموع ۱۶ طرح توسعه معابر و بهسازی روستایی با ۷۶ میلیارد ریال اعتبار استانی و ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار ملی در مناطق روستایی فارس به بهره برداری رسید.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس خاطر نشان کرد : برای اجرای این طرح ها در مجموع ۸۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده و ۷ هزار و ۲۶۰ خانوار روستایی از خدمات آن بهره مند می شوند.

 وی اضافه کرد : این طرح ها در شهرستان های شیراز ، فسا ، نی ریز ، زرین دشت ، داراب و اقلید اجرا شده است .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس همچنین از بهره برداری از ۴ هزار و ۷۱۱ واحد مسکونی باز سازی شده و مقاوم سازی شده در مناطق روستایی خبر داد و گفت: این طرح ها در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاهای استان با استفاده از ۸۹۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و به همین میزان آورده متقاضیان و در مجموع با هزینه یک هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده است .

مهندس زمانی با بیان اینکه عمده این طرح ها از سال ۹۶ و ۹۷ عملیات اجرایی آن آغاز شده است و اکنون به پایان رسیده گفت: ۴ هزار و ۷۱۱ خانوار از خدمات این طرح ها بهره مند شده اند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس همچنین با بیان اینکه بازسازی واحد های مسکونی حادثه دیده از حوادث و سیل سالهای گذشته نیز در دستور کار بنیاد مسکن بوده است گفت: امسال ۴ هزار و ۶۸ واحد مسکونی باز سازی شده با استفاده از ۸۹۴ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و به همین میزان آورده متقاضیان و در مجموع با هزینه یک هزار و ۷۸۹ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال در استان فارس به بهره برداری رسید.

.مهندس زمانی اضافه کرد : عمده این واحدها نیز در سالهای ۹۶ و ۹۷ بازسازی و تعمیر شده و ۴ هزار و ۶۸ خانوار از خدمات آن بهره مند می شوند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فار س ادامه داد : امسال همچنین شاهد افتتاح پروژه ۳۲ واحدی کوثر ۳ در منطقه سلطان آباد شیراز در قالب ۸ بلوک دو طبقه هستیم که ۲ هزار و ۹۷۸ متر مربع زیر بنا دارد و ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۲۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آورده متقاضیان برای احداث آن هزینه شده است .

دوم تا هشتم شهریورماه به نام هفته دولت نامگذاری شده است. 

۶۱۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه روستایی هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود

محمد اطهری گفت: با روند نوسازی واحد‌های فرسوده روستایی پیش‌بینی می‌شود جشن نوسازی این واحد‌ها قبل از زمان‌بندی ملی آن تا سال ۱۴۱۰ برپا گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم بیان کرد: برای بازسازی و نوسازی واحد‌های فرسوده روستایی و یا ساخت مسکن جدید، تسهیلات بانکی ۳۵ میلیاردریالی با کارمزد پنج درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم بیان کرد: متقاضیان ساخت مسکن پس از کسب مجوز از دهیاری‌ها می‌توانند جهت دریافت تسهیلات بانکی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم مراجعه کنند.

اطهری همچنین با اشاره به روند اجرای طرح‌های هادی روستایی، اضافه کرد: تمامی روستا‌های بیشتر و کمتر از ۲۰ خانوار این استان دارای طرح هادی مصوب است و از سال ۱۴۰۰ بازنگری طرح هادی در ۷۹ روستا انجام و امسال نیز بازنگری در طرح هادی ۲۰ روستا جهت توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها انجام می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با اشاره به بازنگری طرح هادی ۲۰ روستای استان طی سال ۱۴۰۳،تصریح کرد: تأیید کارگروه‌های کارشناسی لازمه هرگونه بازنگری و تغییر در طرح‌های هادی روستایی است و روستائیان می‌توانند نظرات و پیشنهاد‌های خود را در این موضوع از طریق دهیاری‌ها پیگیری کنند.

طبق آخرین برآوردها، جمعیت قم یک میلیون و ۴۳۵ هزار نفر است. جمعیت شهری استان یک میلیون و ۳۷۵ هزار نفر معادل ۹۵.۸ درصد و جمعیت روستایی نیز ۶۰ هزار نفر معادل ۴.۲ درصد جمعیت کل استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • ۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود
  • ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد
  • افتتاح بیش از ۵۰ طرح روستایی در صومعه سرا
  • پرداخت ۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مسکن روستایی در استان بوشهر
  • سقز نیازمند افزایش سهمیه مسکن محرومان است