Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-18@23:28:11 GMT

احتمال ایجاد رکود در اقتصاد انگلیس طی ماه های آینده

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۶۰۵۳

ساعت 24- رئیس بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی کرد اقتصاد این کشور دچار رکود شود.

به گزارش رویترز، مارک کارنی گفت که سه ماهه دوم سال برای اقتصاد انگلیس فصل سختی خواهد بود و در صورتی که خروج این کشور از اتحادیه اروپا بدون دستیابی به توافقی مشخص باشد باید انتظار تشدید مشکلات کنونی را داشت.

برای نخستین بار از زمان رکود بزرگ سال ۲۰۰۸، اقتصاد انگلیس در سه ماهه دوم امسال کوچک شد که بخش بزرگی از این منفی شدن رشد اقتصادی مربوط به کاهش فعالیت شرکت های انگلیسی در نتیجه نزدیک شدن به مهلت مقرر برگزیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌تر بانک مرکزی انگلیس در گزارش جدید خود از اقتصاد انگلیس پیش‌بینی کرده بود رشد سه ماهه سوم سال مجددا مثبت شود و به ۰.۳ درصد برسد.

مارک کارنی افزود: اقتصاد انگلیس فصل گذشته کوچک شد و با در نظر گرفتن ریسک های ناشی از برگزیت، احتمال رکود در سه ماهه سوم سال نیز بسیار بالا است. وی افزود که با وجود اتخاذ رویکردهای محرک و انبساطی توسط بانک‌های مرکزی در سراسر جهان، انتظارات از بازگشت سریع اقتصاد جهانی به ریل مناسب نباید زیاد باشد.

بوریس جانسون، نخست وزیر جدید انگلیس وعده داده است که در ماه اکتبر انگلیس تحت هر شرایطی چه با توافق و چه بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. این در حالی است که بانک مرکزی انگلیس نسبت به خروج بدون توافق نگرانی جدی دارد و نشریه ساندی تایمز گزارش کرده بانک مرکزی انگلیس به دولت در خصوص بروز کمبود جدی مواد غذایی و سوخت در این کشور در صورت خروج بدون توافق هشدار داده است.

به گفته مارک کارنی، مهم‌ترین پیامد مشخص نبودن چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، کاهش تمایل فعالان تجاری برای راه اندازی کسب وکار و سرمایه گذاری در انگلیس بوده است. وی افزود: با توجه به مشخص نبودن چگونگی تعامل انگلیس با اتحادیه اروپا در آینده، بسیاری از فعالان دست روی دست گذاشته اند تا وضعیت مشخص تر شود.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: انگليس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۶۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌ فعال شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از بانک مرکزی، این بانک در راستای تنوع بخشی به ابزار‌های پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند.

به گفته مصطفی قمری‌وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با طرح کهربای بانک مرکزی، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آنها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استاندارد‌های روز میسر گردیده است.

وی گفت: اکنون 6 بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای ایران چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی؛ آیا موج جدید تورم در راه است؟
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • آغاز خرید حضوری با موبایل و بدون کارت بانکی | جزئیات نحوه استفاده از کهربا | ببینید
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • خدمت جدید؛ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • آغاز خرید با موبایل و بدون کارت بانکی در ۶ بانک
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌ فعال شد
  • آغاز خرید با موبایل و بدون کارت در ۶ بانک
  • فرمول تعیین نرخ ارز مشخص شد/ توصیه فوری بانک مرکزی به خریداران طلا و ارز