Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طرح حمایت از اشتغال بانوان سرپرست خانوار اجرا می‌شود. ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، معصومه ابتکار عصر امروز در افتتاح موزه صنایع دستی عمارت وکیل شهر اراک با اشاره به دستاوردهای سفر یک روزه به شهر اراک اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در این سفر و در نخستین روز از هفته دولت در استان مرکزی به انجام رسید رونمایی از سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این سند حاصل تلاش یک سال و نیمه مستمر بین بخشی، دانشگاهی، بخش‌های دولتی و غیردولتی است که برنامه‌ای با هدف تحقق شاخص‌های عدالت جنسیتی و ارتقاء وضعیت زنان در تحکیم و تحبیب خانواده قلمداد می‌شود، لازمه اجرای این سند در استان مرکزی همکاری تمامی دستگاه‌های اجرائی و علاوه بر آن مجموعه‌های غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت‌های مردمی است.

سند وضعیت بانوان از بهترین اسناد ارتقاء سطح وضعیت و جایگاه زنان کشور استانتصاب زنان در پست‌های مدیریتی استان مرکزی 2.5 برابر افزایش یافتجزئیات طرح مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار؛ 12 هزار نفر در سطح ملی هدف‌گذاری شده‌اند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در ادامه این سفر دیداری با بانوان فعال حوزه مدنی داشتیم و در این جلسه طرح‌های استان مرکزی در راستای حمایت از سمن‌ها توضیح داده شد، یکی از مهم‌ترین طرح‌هیا درحال اجرا در استان مرکزی در راستای تحکیم بنیان خانواده طرح گفت‌وگوی ملی خانواده است که با همکاری سمن‌ها و دانشگاه‌ها درحال اجرا است که مقرر شد از سوی استانداری مورد حمایت ویژه واقع شود.

ابتکار ادامه داد: مبانی این طرح براساس ضرورت مهارت‌های ارتباطی و گفت‌وگو داخل خانواده ایرانی تعیین شده و مطالعات مقدماتی آن برای استان مرکزی به انجام رسیده و به فاز دوم خود وارد شده که امیدواریم با تکمیل مطالعات فاز دوم آن نیز به دست تسهیل‌گرانی که در این حوزه تربیت شده‌اند به اجرا برسد.

وی عنوان کرد: در مورد وجود زمینه کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان و زنان سرپرست خانوار کارآفرین و جویای کسب‌ و کار طرحی با همکاری وزارت کار و جهاد دانشگاهی تهیه شده که در استان مرکزی در حال اجرا است و مهارت‌های اولیه زندگی را به این بانوان ارائه می‌دهد و پس از آن مهارت‌های تخصصی، کسب‌ و کار، بنگاه‌داری و سپس بازاریابی به این بانوان آموزش داده می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: امیدواریم طرح حمایت از اشتغال بانوان سرپرست خانوار که با حمایت این معاونت و تخصیص اعتبار محدودی آغاز شد با تخصیص اعتبارات استانی استمرار یابد و زنان سرپرست خانوار در استان مرکزی فرصت بهره‌مندی از این آموزش‌ها را داشته باشند.

انتهای پیام/ح

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۶۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب‌شناسی حوزه جمعیت در استان مرکزی آغاز شده است

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری مرکزی گفت: آسیب شناسی حوزه جمعیت در استان مرکزی آغاز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، پروین مفتح‌زاده ظهر امروز در حاشیه مراسم قرعه کشی زمین جوانی جمعیت در شهر جدید امیرکبیر اظهار داشت: استان مرکزی جزو استان‌های سالمند کشور است و در مولید در سه دهه اخیر دچار آسیب شده است و از طرفی استان مرکزی جزو چهار استان برتر اقتصادی کشور است و ظرفیت جمعیت پذیری در استان را از هر لحاظ دارد. بنابراین لازم است برای جوان‌سازی این شهر آحاد جامعه اقدام داشته باشند. 

وی افزود: خانواده‌ها برای جوانی جمعیت استان نیازمند به حمایت دارند، اما در ابتدا خانواده‌ها باید با چالش‌ها و  آسیب‌های جامعه سالمند آشنا شوند، این آسیب شناسی در استان مرکزی آغاز شده که یکی از آسیب‌ها توسعه فازهای بعدی خانه سالمند در استان مرکزی است که نمی‌توان به این توسه افتخار کرد چراکه منجر به کوچک شدن خانواده می‌شود. 

مفتح زاده عنوان کرد: باید هوشیار باشیم که در استان مرکزی با چاله جمعیتی مواجه نشویم، بنابراین با توجه به اینکه خانواده‌ها برای جوانی جمعیت استان نیازمند حمایت هستند اما در گام نخست می‌طلبد خانواده‌ها با چالش‌ها و آسیب‌های جامعه سالمند آشنا شوند.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری مرکزی عنوان کرد: حمایت‌های دولت بیشتر جنبه تشویقی دارد، طی دو سال گذشته قانون جوانی جمعیت در مجلس مصوب و ابلاغ شد و از این قانون رهبر انقلاب اسلامی به عنوان قانون خوب یاد کردند، یکی از حمایت‌های دولتی در راستای جوانی جمعیت واگذاری زمین است که در استان مرکزی سقف واگذاری زمین 200 متر دیده شده است. 

مفتح‌زاده بیان کرد: مردم و دولت باید به یکدیگر اعتماد داشته باشند تا زمینه رشد فراهم شود و باید به فکر باشند که با چاله جمعیتی مواجه نشویم در این راستا باید خلأها از جمله کاهش جمعیت را بپوشانیم. 

به‌گزارش تسنیم، پایان مراسم آیین قرعه کشی 900 قطعه زمین 200متری، 300 متری و 400 متری در شهر جدید امیرکبیر با حضور متقاضیان برگزار شد. 

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • پیگیری انعطاف شغلی بانوان و مادران شاغل مدنظر دولت سیزدهم است
  • اجرایی شدن طرح همساز برای نوهمسران
  • بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  • اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  • تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ محصولات خانگی بانوان
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • آسیب‌شناسی حوزه جمعیت در استان مرکزی آغاز شده است