Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: سیاست‌های پولی دولت دوازدهم یک ثبات امیدوار کننده‌ای را به وجود آورده است در حالی که ما قبلا مواردی داشتیم که فلان ناوگان فلان قلدر حرکت کرده یا فلان شخص لبخند زده و همین باعث می‌شد دلار بالا و پایین می‌شد.

محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با تبریک عید غدیر خم به عنوان بزرگترین عید شیعیان گفت: در ماه گذشته چند نکته اتفاق افتاد که به چند مورد آن اشاره می‌کنم نخستین نکته اینکه متاسفانه گفت‌وگو‌ها و نامه‌هایی بین مسئولان فعلی و سابق که غیرضروری بود، انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این مشاجره بر اثر کم توجهی و اتکا به خبرهای غیر‌مستند بین دو رییس وقت قوه اتفاق افتاده است، گفت: گفت‌و گوهای تند آنها رسانه‌ای شد که جای تاسف دارد و امیدوارم که دیگر تکرار نشود. همه ما توصیه شده‌ایم که با تفکر و رفتارمان مردم را به خیر دعوت کنیم. اینها رخنه‌هایی است که دشمن از آن استفاده می‌کند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسان با اشاره به هفته دولت گفت: هیات دولت توفیق داشتند که شرفیاب بشوند به محضر رهبری که چند نکته در سخنان ایشان را باید مورد توجه قرار داد. اول اینکه فرمودند دوسال وقت خیلی زیادی است در حالی که توجه نداریم و فکر می‌کنیم که دولت در سراشیبی است.

وی با اشاره به زمانی که برای شروع یکی از مجلس‌ها به دیدار رهبری رفته بودند، گفت: این ۴ سال به سرعت می‌گذرد اما توجه داشته باشید که امیرکبیر سه سال صدارتش طول کشید.

رییس جبهه پیروان امام و رهبری افزود: بنابراین از لحظه لحظه می‌توان استفاده کرد. حساسیت اقتصاد و فرهنگ و گرفتاری‌هایی که در این مدت پیش آمده نکته دیگری است که به دولت‌های قبل چندین مرتبه توصیه کرده‌ام که ۳۰ تا ۴۰ درصد مشکلات به تحریم ها و مسائل خارجی باز می‌گردد و بخش عمده به مسائل داخلی، بوروکراسی و مدیریت ما بر می‌گردد.

وی با اشاره به سخن رییس‌جمهور گفت: آقای روحانی هم در دیداری که داشتیم موافق بودند که ۳۵ درصد از مشکلات به تحریم‌ها ربط دارد.

باهنر ادامه داد: نکته دیگر سیاست‌های پولی دولت دوازدهم است که یک ثبات امیدوار کننده‌ای را به وجود آورده است در حالی که ما قبلا مواردی داشتیم که فلان ناوگان فلان قلدر حرکت کرده یا فلان شخص لبخند زده و همین باعث می‌شد دلار بالا و پایین می‌شد.

وی با اشاره به سرنگونی پهپاد و نفت‌کش‌ها گفت: این موارد الحمدلله تاثیری بر دلار نداشته است.

نایب رئیس سابق مجلس فزود: گلایه‌ای از ناهماهنگی‌های داخلی داریم، مبارزه با فساد، رانت‌خواری و دزدی از اصول اصلی انقلاب است. ما سالی ۱۰۰ میلیارد دلار انرژی هدر و حیف می‌کنیم و باید حواسمان باشد که چه مقدار از ثروت کشور را به دلیل ناهماهنگی‌ها از دست می‌دهیم.

وی با اشاره به دستگیری ریس سازمان خصوصی‌سازی گفت: رئیس سازمان را می‌گیرند اما بعد تازه می‌روند ببیند که چه شده است.

باهنر افزود: آقای دژپسند گفته بانک‌ها نباید بنگاه‌داری کنند، رهبری می‌فرمایند ارگان‌های نظامی فعالیت‌های اقتصادی را کنار بگذارند و رییس‌جمهور هم می‌گوید که واگذاری‌های شستا شفاف شود اما با این شرایط بعید می‌دانم که کسی این نهاد‌های آزاد شده را بخرد.

وی ادامه داد: مثل این است که ما یک جنگ تمام عیار داشته باشیم و بگویند بعد از جنگ یقه فرمانده را می‌گیریم از او بازخواست می‌کنیم با این شرایط کسی برای حضور و فعالیت ترغیب نمی‌شود. کسی که بناست مدیریت و فرماندهی کند بایدچشم و دست پاک و همچنین مختار باشد نه اینکه فردای مدیریت افراد آنها را صدا کنند که چرا کج رفته‌ای یا فلان عمل را انجام داده‌ای.

باهنر بابیان اینکه حسینی را آدم خوبی می‌دانستم، گفت: اما چه اتفاقی افتاده که این ماجرا برای او رخ داده است. وزیر هم اگر ببیند که بعدا باید هزار پاسخ بدهد می‌گوید سری که درد نمیکند را دستمال نمی‌بندم و مسئولیت قبول نمی‌کند.

باهنر اظهار کرد: امیدواریم دولت بتواند در دو سال باقی مانده عمرش کشور را به ثبات برساند و بتوانیم شاهد عدالت و پیشرفت توامان باشیم و بر اساس بیانیه گام دوم با امیدواری بیشتر انقلاب را به دست نسل‌های آینده برسانیم.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر حسن روحانی محمدرضا باهنر تحریم ها ایران قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۶۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، «مصدق ملک» وزیر نفت پاکستان در یک برنامه تلویزیونی در شبکه خبری «جیو نیوز» در باره تحولات مربوط به پروژه خط انتقال گاز «آی پی» گفت: پاکستان نه تنها علاقه‌مند به این طرح است بلکه باید بگوییم که گاز ایران نیاز ماست.
وی درباره اقدام دولت این کشور برای دریافت معافیت تحریمی برای انجام این طرح اظهار داشت: همانگونه که عراق، هند و آذربایجان با بهره گیری از معافیت تحریمی نیاز‌های انرژی خود را تامین می‌کنند، پاکستان نیز می‌خواهد از این امتیاز برای تکمیل پروژه خط انتقال گاز «آی پی» و دریافت گاز از ایران استفاده کند.
وزیر نفت پاکستان افزود: برای تکمیل این طرح در زمینه مبادله ارز با ایران، اتصال زیرساخت‌های گازی ایران به پاکستان و چند مورد دیگر احتمال تحریم شدن پاکستان وجود دارد از این رو برای تکمیل این طرح بدون تاثیرپذیری از تحریم‌ها با طرف ایرانی در تماس هستیم.
وی با بیان اینکه دولت اسلام آباد با آمریکا نیز در این باره تماس برقرار کرده است، گفت: ما همچنان به این طرح و سرمایه گذاری برای واردات گاز از ایران متعهد بوده و علاقه مند هستیم.
گفتنی است درحالیکه دولت موقت پاکستان در بهمن ماه امسال پس از ۱۴ سال احداث خط لوله انتقال گاز «آی پی» از نقطه صفر مرزی با ایران تا شهر گوادر این کشور به طول ۸۱ کیلومتر را تصویب کرده است، دولت جدید این کشور به نخست وزیری «شهباز شریف» همچنان نگران تحریم‌های آمریکا در خصوص این طرح است.
این سخنان وزیر نفت پاکستان درحالی منتشر می‌شود که آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های خود در روابط ایران و پاکستان، شب گذشته طی اظهاراتی توسط سخنگوی وزارت امور خارجه خود اعلام کرد: همکاری دولت اسلام آباد با ایران در پروژه گازی می‌تواند این کشور را دچار تحریم کند.

 

 

دیگر خبرها

  • حسن روحانی: تمام وزرای دولت را با رهبری چک کردم
  • روحانی: تمام وزرا را بدون استثنا با رهبری چک کردم | سردار سلیمانی درخواست وزیر دفاع سپاهی کرد
  • روایت روحانی از جلسه با فرماندهان سپاه در سال ۹۶
  • حسن روحانی : جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین
  • پاسخ به ادعای تکراری دولت رئیسی و یک پیشنهاد
  • شکست پروژه تندروها علیه روحانی در سال ۱۴۰۲ /سالی سخت تر از دوران ریاست جمهوری!
  • سخنان غیر واقع برای تخریب دستاورد دولت سیزدهم