Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:06:52 GMT

آغاز هفته خوش البرز با آب و روشنایی

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۶۷۳۴

آغاز هفته خوش البرز با آب و روشنایی

به گزارش ایرنا، دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو در دومین روز از هفته دولت میهمان استان البرز بود، عضو کابینه دولت علاوه بر گشایش ۲۷ پروژه آبرسانی و تامین برق در مناطق شهری و روستایی ، کلنگ تعدادی  پروژه جدید را بر زمین زد.

راه اندازی مرکز پایش آب رودخانه های کرج و طالقان 

 همزمان با دومین روز هفته گرامیداشت شهدای دولت  مرکز پایش و کنترل برخط کیفیت آب رودخانه های کرج و شاهرود طالقان روز شنبه با حضور وزیر نیرو و استاندار البرز راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 محمد علی نجفیان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت: ساخت این مرکز در مرداد ماه سال ۹۷ آغاز شد که با وجود موانع و مشکلات تحریم ها پس از یک سال با تلاش متخصصان البرزی با پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات راه اندازی شد.
برای راه اندازی این مرکز ۱۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت آب منطقه ای استان البرز هزینه شده است.
در فاز اول این طرح سه ایستگاه پایش کیفی آب بر روی رودخانه کرج و یک ایستگاه بر روی رودخانه طالقان احداث شده است.
هم اکنون اطلاعات کیفی این رودخانه ها به صورت برخط و لحظه به لحظه در طول شبانه روز دریافت می شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت : با توجه به شرایط رودخانه های استان این مرکز با استفاده از فناوری روز دنیا و پیشرفته ترین تجهیزات فعال شده و قابلیت سنجش آلودگی های خاص مانند فلزات سنگین و سموم را دارد.
رودخانه های کرج و طالقان تامین کننده آب آشامیدنی استان های تهران و البرز هستند.

عملیات ساخت پست ۴۰۰ کیلوولت برق البرز آغاز شد

 عملیات ساخت پست ۴۰۰ کیلوولت برق استان البرز در باغستان کرج آغاز شد.

این  پروژه در زمینی به مساحت  هفت هکتار  با هدف تامین برق مشترکان مسکونی، تجاری و صنعتی منطقه احداث می شود.

با بهره برداری از این پروژه ، ظرفیت شبکه فوق توزیع برق  کلانشهر کرج و شهرک های صنعتی استان البرز از جمله بهارستان افزایش می یابد.

این پروژه در ۲ مرحله اجرا می شود که حدود ۹۴۷ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی شده است.

شرکت توزیع برق استان البرز حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک در بخش خانگی ، تجاری و صنعتی دارد .

خبرهای خوش و امیدوار کننده وزیر نیرو

وزیر نیرو  در این سفر خبرهای خوشی هم برای کشور و البرزی ها داشت  از جمله اینکه امسال ایران با وجود تحریم ها و اعمال فشار ها ، ۲ میلیارد و ۳۰۰ کیلو وات برق به کشورهای همسایه صادر کرد، اقدامی که در سایه مدیریت مصرف محقق شد.

 اردکانیانه در جمع مردم روستای سعید آباد شهرستان ساوجبلاغ استان البرز اظهار داشت: امسال رکورد مدیریت مصرف برق در کشور بالا بوده و برای اولین بار با اجرای ۱۱ برنامه موفق شدیم  حدود سه هزار و ۷۰۰ مگاوات اوج بار را مدیریت کرده و از ابتدای تابستان تاکنون بدون خاموشی سپری شده است.

وی  در بخش دیگری از سخنانش گفت که اکنون واحدهای کشاورزی با وزارت نیرو در  زمینه مصرف برق در پیک مصرف تابستان  همکاری خوبی دارند که  در ۱۰ سال قبل از تابستان ۹۷ بطور متوسط بیش ازپنج درصد در هر سال افزایش اوج بار در زمینه مصرف برق داشتیم اما امسال این میزان تنها حدود یک درصد بوده است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه امسال ۱۵۰ هزار مگاوات ساعت انرژی بیشتر به صنعت کشور تزریق شده است، افزود: این دستاورد با مدیریت مصرف توسط مصرف کنندگان از جمله صنایع، بخش کشاورزی و بخش خانگی حاصل شده است که موجب شده اوج بار مصرف کنترل شود.

وی گفت: حدود ۳۸۰۰ مگاوات تولید برق را در یک سال قبل افزایش داده ایم.

افتتاح ۲۲۷ پروژه وزارت نیرو در هفته دولت 

وی   گفت : همزمان با هفته دولت  با صرف ۳۳ هزار میلیارد تومان ، ۲۲۷ پروژه توسط وزارت نیرو در کشور راه ندازی می شود که بهره برداری از  ۱۰ سد بزرگ در ۹ استان ، ۲ هزار هکتار شبکه آبی زراعی در ۹ استان،  اتصال یک هزار و ۱۲۴ روستا در ۲۸ استان به شبکه آبرسانی  از جمله  این پروژه ها است .

وزیر نیرو  همچنین از افتتاح  ۳۹ تصفیه خانه فاضلاب در۱۲ استان ، ۱۲ تصفیه خانه بزرگ آب در ۹ استان و  ایجاد سه هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی  در ۱۳ استان  را از دیگر پروژه نام برد.

در کنار این پروژه ها ۲۳ پروژه بزرگ نیز با اعتبار ۴۳ هزار میلیارد تومان در هفته دولت کلنگ زنی می شود.

وزیر نیرو اظهار داشت :  از تابستان ۹۷ تاکنون  سه هزار و ۸۰۰ مگاوات واحد جدید  در کشور را وارد مدار  شده ، این درحالی است که از اول انقلاب تاکنون بطور متوسط سالانه یک هزار و ۸۰۰ مگاوات تولید برق را افزایش داده ایم .
اردکانیان  گفت :  از سال ۹۲ تا ابتدای امسال نیز هر ساله ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات افزایش تولید برق  در کشور داشته ایم.
عضو هیات دولت بیان داشت:  امسال در هفته دولت و در چهارم شهریورماه برای اولین بار عملکرد دستگاه های وزارتی مانند وزارت نیرو ، نفت، ارتباطات ،بهداشت و درمان و همچنین راه و شهرسازی در ۶ سال گذشته نمایش داده می شود.

وزیر نیرو  عنوان که  در ۶ سال گذشته خدمات ارزشمندی در زمینه تامین آب مناطق روستایی کشور انجام گرفته به طوریکه  نزدیک به ۱۰ هزار و ۲۰۰ روستا به شبکه آبرسانی سالم و پایدار پیوستند و در کل ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار روستایی از نعمت آب سالم و بهداشتی  برخوردار شدند .

این مسئول به ظرفیت های استان البرز در زمینه پروژه های آب و برق   اشاره داشت و افزود: بیش از  ۶۵۲ پروژه فعال در حوزه های آب ، برق و فاضلاب شهری این استان البرز وجود وارد.

در این استان وزارت نیرو حدود ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه  در دست  اجرا دارد که به طور متوسط ۳۴ درصد پیشرفت کار دارند که انتظار می رود  تا پایان دولت دوازدهم  تعدادی از آنها  بهره برداری  شود.

وزیر نیرو   همچنین گفت :  در استان البرز ۲۳ پروژه در بخش های مختلف  آب و برق  با اعتبار ۲۷۷ میلیارد تومانی و سه پروژه دیگر با حدود ۳۵۰ میلیارد تومان وارد عملیات کار اجرایی خواهد شد و در کل ۶۲۰ میلیارد تومان اعتبار در  زمینه پروژه های در دست اجرا یا در حال انجام استان  هزینه خواهد شد.

همچنین آبرسانی به ۲۳ روستا با ۲۴ هزار نفر جمعیت  در البرز دنبال شده و پروژه تصفیه خانه فاضلاب  استان نیز در دست اقدام است . 

وزیر نیرو با اشاره به عملیات خط انتقال از تصفیه خانه شماره ۲ کرج افزود: پروژه تامین آب محمدشهر ،ساوجبلاغ، کمالشهر و بخشهایی از کرج را دنبال کردیم و فاز هفتم آبرسانی به هشتگرد رانیز بهره برداری می شود.

اردکانیان گفت :  ۱۴ پروژه برق البرز در سطح کلان و در زمینه پست و انتقال در دست اقدام قرار دارد  ضمن آنکه  فعالیت بخش خصوصی البرز رشد چشمگیری دارد .

وی ادامه داد : یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان طرح آب و برق  توسط بخش خصوصی در استان البرز در دست اقدام است که راه اندازی می شوند.

به گفته وزیر نیرو ، حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان  طرح صنعت برق دولتی  تا پایان هفته دولت  در البرز بهره برداری  می شود.

گردش مالی ۲۳ هزار میلیارد تومانی صنعت برق کشور 

وزیر نیرو با بیان اینکه درآمد صنعت برق کشور متکی به مردم بوده و باید پاسخگوی جامعه باشیم، گفت: گردش مالی صنعت برق سالانه بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان است.

وی در حاشیه بازدید از اداره برق شهرستان ساوجبلاغ استان البرز با اشاره به ضرورت پاسخگویی مناسب به مردم افزود: فعالیت در مجموعه شرکت توزیع برق باید به گونه ای باشد که درخواست و مطالبه مراجعه کنندگان چه محق چه غیر محق رسیدگی شود و به آنها پاسخ دهیم.

وزیر نیرو تاکید کرد که برنامه ریزی و ضوابط کار بیاد به گونه ای پیش برود  که مردم احساس خستگی و بطالت وقت نکنند.

اردکانیان گقت: صنعت برق بطور مستقیم ار طریق مردم درآمد زایی می کند و سالانه بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان گردش مالی  در این صنعت داریم که نزدیک به صددرصد آن را از مردم دریافت می کنیم.

وی بیان  داشت : پول قبض برق را از مردم می گیریم و در قبال آن طرح هایی مانند ایجاد ساختمان های اداری ، توسعه شبکه های برق یا احداث نیروگاه را اجرایی می کنیم.

وزیر نیرو بیان داشت: باید وسواس کاری در سیستم صنعت برق به گونه ای باشد که مردم به هنگام مراجعه به ادارات معطل نشوند، در این میان کارکنانی که به هر دلیل توان مواجه با مردم و در صف قرار گرفتن خدمت به آنها را ندارند در سیستم شناسایی شوند.

 خیال دولت از بابت اجرایی البرز راحت است 

 وزیر نیرو در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج ، روند اجرایی طرح ها و برنامه ها را در این استان خوب ارزیابی کرد.

 اردکانیان عصر شنبه در ادامه سفر خود به استان البرز به دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج رفت و در این دیدار بیان داشت :روند امور در البرز به خوبی طی می شود و خیال دولت از پیشبرد روند کاری دراین استان راحت است.

وزیر نیرو گفت: این وزارتخانه ۶۵۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در البرز دارد که بخشی از آنها تا پایان دولت دوازدهم  بهره برداری خواهد شد.
 اردکانیان  با تاکید بر اینکه دولت فکرش از البرز راحت است، افزود: روند امور البرز به خوبی طی می شود و امروز به دعوت استاندار البرز برای بهره داری از پروژه های آب و برق در این استان حضور یافتیم.
وی ادامه داد: با توجه به تقاضاهای روز افزون سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی در البرز، پست برق ۴۰۰ کیلوولت ضرورتی انکار ناپذیر است که امروز عملیات اجرایی این امکان مهم در استان آغاز شد.
اردکانیان به ارتباط گسترده مردم با سطوح مختلف وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: بر این اساس وظیفه خطیر فرهنگسازی در مصرف را نیز به عهده گرفته ایم و با تبلیغات و آگاهی بخشی امسال توفیق یافتیم که سه هزار و ۸۰۰ مگاوات صرفه جویی در مصرف برق داشته باشیم.
وی افزود: مردم باید به این باور برسند که خودشان هزینه ایجاد نیروگاه ها و مصارف را پرداخت می کنند، بنابراین با صرفه جویی می توانند هزینه کمتری را متقبل شوند.

۷۴۱۰/ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رضا اردکانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز

معصومه جودکی افزود: از سال ۲۰۰۱ تاکنون ، پوشش بالای واکسیناسیون و انجام با کیفیت عملیات ایمن سازی تکمیلی سالیانه، وضعیت عاری از فلج اطفال در کشور تداوم داشته است.

وی  گفت: اما احتمال ورود و انتشار مجدد این بیماری با وجود دو کشور همسایه افغانستان و پاکستان که بیماری فلج اطفال در آن‌ها بومی است، وجود دارد که برنامه ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال ویژه کودکان اتباع در استان البرز نیز در دو مرحله ۲ تا ۴ اردیبهشت و ۳۰ اردیبهشت تا ۱ خرداد ماه انجام می‌شود.   معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفت: برنامه ایمن سازی تکمیلی برای کودکان زیر ۵ سال اتباع غیر ایرانی به ویژه کودکانی که در محل تجمع عمده مهاجرین مستقر هستند انجام می‌شود. باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود
  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز
  • هفته کار و کارگر در البرز با گلباران مزار شهدا آغاز شد
  • آغاز هفته کارگر با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی»
  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان
  • رایتل پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی را دریافت کرد
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • هشدار مهم وزیر نیرو درباره وقوع سیل در هفته جاری
  • هشدار وزیر نیرو نسبت به وقوع سیل در هفته جاری
  • آغاز اجرای پروژه عمرانی در جاده کرج_چالوس/ سفر به مازندران از مسیرهای جایگزین ممکن است