Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنها سالم‌ترین افراد کره زمین هستند. اما اسرار این جوامع چیست؟ ژنتیک خوب یا انتخاب‌های سالم در زندگی؟

اگرچه شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ژنتیک نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، چاقی، دیابت و ... دارد، اما تصور می‌شود که پیروی از سبک زندگی سالم حتی از ژنتیک اهمیت بیشتری داشته باشد.

یکی از سالم‌ترین عادات این بخش از جمعیت در سراسر جهان، جلوگیری از پرخوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزایر اوکیناوای ژاپن مملو از افرادی است که بیش از ۱۰۰ سال زندگی می‌کنند. آنها مصرف کالری را محدود کرده، تا زمانی غذا می‌خورند که ۸۰ درصد احساس سیری کنند. در نتیجه عملاً، چاقی در میان آنها مفهومی ندارد.

آنها ورزش را به یک عادت در زندگی خود تبدیل کرده‌اند و در مناطقی زندگی می‌کنند که سیستم حمل و نقل عمومی محدود است و بخش عمده‌ای از کارها باید با دست انجام شود نه ماشین آلات مدرن. این یعنی ساکنان اوکیناوا، در بیشتر ساعات روز فعالیت بدنی دارند. آنها در باشگاه عرق نمی‌کنندً بلکه بیشتر فعالیت بدنی‌شان معطوف به دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی است.

جالب است بدانید که زنان دره هونزا در پاکستان نیز از سالم‌ترین زنان در کره زمین هستند و رژیم غذایی آنها مبتنی بر میوه‌ها و سبزیجات، غلات کامل، ماهی‌های چرب و سویا است. مردم اوکیناوا نیز مقادیر زیادی جلبک دریایی و سویا، ماهی ساردین و روغن زیتون می‌خورند. خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در میان این افراد بسیار کم است.

یکی دیگر از عادات آنها، مصرف اندک گوشت‌های فرآوری‌شده و لبنیان چرب است. تحقیقات علمی این واقعیت را تایید می‌کند که گوشت قرمز، به ویژه گوشت‌های فرآوری‌شده و سایر غذاهای فرآوری‌شده با خطر بیشتر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سندرم متابولیک و دیابت در ارتباط هستند.

در اوکیناوا، آترواسکلروز (ضخیم شدن و سخت شدن دیواره‌های شریان‌ها) و سرطان معده بسیار کم است، همان‌طور که سرطان‌های وابسته به هورمون اصلاً مشاهده نمی‌شود.

اما به نظر می‌رسد داشتن نگرش مثبت به زندگی نیز از ویژگی‌های مهم در جوامعی است که مردم آنها سالم‌ترینند. در واقع، کسانی که دلیلی برای زندگی دارند نسبت به افرادی که نگرش آنها به زندگی منفی است، زندگی با کیفیت‌تر و سالم‌تری خواهند داشت.

مفهوم ژاپنی "ikigai" و یا ارزش زندگی، تأثیر زیادی بر شیوه زندگی مردم اوکیناوا دارد و دلیل برخاستن آنها از خواب و شروع زندگی است. استرس در میان مردم اوکیناوا بر اساس این مفهوم، جایگاهی ندارد. رفتارهای توام با آرامش، تنفس عمیق و انجام دادن کارهای مورد علاقه از عادات این مردم است. فشار خون بالا یکی از عوارض تحمل استرس بیش از حد بوده و عامل مهمی در ابتلا به سکته مغزی و حمله قلبی به شمار می‌رود.

کاملاً مشهود است که سیگار کشیدن، طول عمر را کاهش می‌دهد. البته منظور این نیست که کسانی که بیش از ۱۰۰ سال زندگی می‌کنند، در گذشته سیگاری نبوده‌اند. اما تصور می‌شود اکثریت قریب به اتفاق این افراد هرگز سیگار نکشیده‌اند. | دویچوله

کد خبر 452668 برچسب‌ها سلامت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۶۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات خودجوش کارکنان برای پاکسازی محیط نیروگاه برق ری + تصاویر

۲۲ آوریل مصادف با دوم اردیبهشت را روز جهانی زمین پاک نامگذاری کردند تا حفظ و نگهداری از کره زمین را به تمام مردم دنیا یادآوری کنند. زمین به عنوان مهمترین عامل زندگی ما دارای اهمیت است به طوری که بخش زیادی از زندگی امروز‌مان به حفظ و نگهداری این نعمت بزرگ الهی مرتبط است. برای حفظ زمین و در اختیار گذاشتن این موهبت الهی برای نسل‌های آینده باید به فکر گاز‌های گلخانه‌ای، زباله‌های تجزیه ناپذیر و آلودگی‌های زیست محیطی باشیم تا عواقب جبران ناپذیر آن گریبان گیر ما نشود.

همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست در روز جهانی زمین پاک و با شعار حذف آلودگی پلاستیک، کارکنان نیروگاه ری به صورت خودجوش و داوطلبانه اقدام به پاکسازی محیط داخلی نیروگاه نمودند.

شهروند خبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

پاکسازی سواحل بندرترکمن به مناسبت روز زمین پاک

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی مستلزم رعایت سبک زندگی سالم است
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم
  • زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین
  • طب ایرانی یکی از اصول ششگانه سبک زندگی را محیط می‌داند
  • گریه نماینده مالت در سازمان ملل برای مردم فلسطین
  • «محل سگ بگذارید لطفا!»
  • اقدامات خودجوش کارکنان برای پاکسازی محیط نیروگاه برق ری + تصاویر
  • سلامت نوجوانان و جوانان یکی از ضروریات نظام سلامت است