Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دولت آمریکا با وجود مرگ ۳ کودک در بازداشتگاه‎های مرزی بر اثر ویروس آنفولانزا می‌گوید برنامه‌ای برای دادن واکسن آنفولانزا به خانواده‌های مهاجر ندارد. تاریخ انتشار: 22:02 - 02 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۳۸۰۷ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده که به طور معمول هیچ واکسنی در بازداشتگاه‌های مرزی به مهاجران تزریق نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی اداره گمرک آمریکا می‌گوید، به طور کلی به دلیل آنکه مهاجران مدت کوتاهی را در بازداشتگاه‌ها سپری کرده و اجرای طرح واکسیناسیون فرآیندی پیچیده است، در نتیجه نه اداره گمرک و نه پزشکان اقدام به اجرای این طرح ‌نمی‎کنند.     اما این در حالی است که مدافعان حقوق مهاجران می‎گویند که توالت‌های سر باز و کمبود آب و صابون در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا به وفور دیده می‌شود.   به گفته پزشکان ازدحام زیاد مهاجران و شرایط غیر بهداشتی می‌تواند به راحتی زمینه را برای شیوع انواع بیماری‌های کشنده فراهم کند.   بیشتر بخوانید: مرگ ۲۶ مهاجر در زمان ریاست جمهوری ترامپ 
به گزارش دیلی میل، آمار‌ها نشان می‌دهد از ماه دسامبر دست کم ۳ کودک مهاجر به دلیل بیماری آنفولانزا در بازداشت مرزی آمریکا و مکزیک جان خود را از دست داده‎اند.
یکی از این کودکان مهاجر، پسری ۸ ساله اهل گواتمالا بود که در سال ۲۰۱۸ در ماه دسامبر به بیماری آنفولانزا و عفونت باکتری دچار شد و در بیمارستان مرزی مکزیک درگذشت. این اتفاق در فاصله کمتر از ۶ روز پس از دستگیری کودک به همراه پدرش رخ داد که توسط افسران اداره گمرک و محافظت مرزی مکزیک دستگیر شده بود.     در اوایل این ماه چندین پزشک در نامه‌ای از بازداشتگاه‌های مرزی مکزیک و آمریکا درخواست کردند تا تحقیقی را در خصوص بررسی شرایط بازداشتگاه‌های مرزی آغاز کنند.   به نظر می‌رسد مرگ کودکان مهاجران در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا نشان از آن دارد که این آمار به مراتب بالاتر از آمار مرگ نسبت به کل جمعیت است.       دیلی میل در بخش دیگری می‎نویسد در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا شیوع ویروس آنفولانزا و شپش شایع بوده و کودکان مهاجر بدون پتو در سلول‌های سرد نگه‎داری می‎شوند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازداشتگاه مرزی مکزیک آمریکا آنفولانزا واکسن مهاجران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد

دکتر روح الله سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: ایمن‌سازی یکی از موثرترین روش‌های پیشگیری از بیماری‌های دوران کودکی محسوب می‌شود و بنابراین نقش واکسیناسیون در سلامت جامعه قابل توجه است.

وی افزود: پس از تامین آب آشامیدنی سالم هیچ مداخله دیگری حتی آنتی‌بیوتیک‌ها چنین تاثیر عمده‌ای در کاهش مرگ و میر و ناتوانی نداشته است.

شکری گفت: در حال حاضر در کشور کودکان علیه ۱۰ بیماری خطرناک و کشنده از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا واکسینه می‌شوند.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان ادامه داد: به برکت فعالیت‌های بهداشتی و درمانی در کشور و در راستای کنترل، حذف و ریشه‌کنی برخی از بیماری‌های واگیر و مهلک گام برمی‌داریم.

وی گفت: در حال حاضر واکسن پنوموکوک برای کودکان، تا یک‌سالگی به واکسیناسیون روتین کشور ما اضافه شده است که نویدبخش کنترل و کاهش بار بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی است.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان ادامه داد: این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود و این باکتری‌ها، عامل عفونت‌های مهاجم باکتریال در کودکان، طیف وسیعی از بیماری‌هایی مانند مننژیت، عفونت باکتریال تب‌دار، عفونت گوش میانی، سینه پهلو، سینوزیت و سپتیسمی (عفونت خون) است.

وی اضافه کرد: این بیماریها، یکی از علل اصلی مرگ و میر در کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان است و پیشگیری از آنها با واکسن پنوموکوک امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: این واکسن بصورت تزریقی در سن ۲ماهگی، چهار ماهگی و یک‌سالگی علیه عفونت‌های پنوموکوکی تزریق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • خانم معلمی که کلاس درسش را در بیمارستان بر پا کرد
  • درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این روغن
  • چرا برخی از مهاجران افغان از ایران خارج شدند؟
  • کم‌خطر اما پردردسر!
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد