Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، عملکرد قابلیت جستجو در نرم‌افزار Google Photos بسیار قدرتمند است. این قابلیت به شما اجازه پیدا کردن موارد مختلفی مانند اشیا، حیوانات، مکان‌ها و حتی اتفاقات خاص را می‌دهد. شما برای پیدا کردن موارد مذکور تنها کافیست نام آن را جستجو کرده و به سرعت با نتایج آن رو به رو شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیستم از هوش مصنوعی بسیار کاربردی استفاده می‌کند که توانایی تفکیک تصاویر و برچسب‌گذاری آن‌ها را دارد. اما مثل این که قرار است این هوش مصنوعی باهوش‌تر نیز بشود.

فناوری جدید نرم‌افزار Google Photos

با استفاده از فناوری نوری تشخیص چهره (OCR) موجود در Google Lens، شما دیگر می‌توانید در تصاویر موجود در گالری Google Photos متن‌ها را نیز جستجو کنید. پس از یافتن تصاویر دارای متن، شما می‌توانید از Lens برای انتخاب و کپی متن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بهبود عملکرد گوگل فوتوز با قابلیت‌های جدید

در حالی که اضافه شدن این قابلیت به شما در پیدا کردن متن‌های درون اسکرین شات، که اکثرا دارای فونت‌های مشخص و واضح‌ هستند، کمک می‌کند می‌توان از آن برای تصاویری که درون آن‌ها متن‌هایی با فونت غیراستاندارد وجود دارد نیز استفاده کرد. این پیشرفت در هوش مصنوعی برای پیدا کردن متن واقعا بی‌نظیر و قابل توجه است.

این قابلیت توسط خود گوگل با انتشار پستی در توئیتر تائید شده است. در این توئیت گفته شده است که این قابلیت جدید کار خود را در ماه جاری آغاز می‌کند. همچنین عده‌ای امتحان کرده‌اند که آیا این قابلیت هم برای نسخه وب و هم برای نرم‌افزار فعال می‌شود؟ جواب این آزمایش بله است زیرا هم نسخه اندرویدی و هم نسخه وب، این تغییرات جذاب و کاربردی را دریافت می‌کنند (اگرچه موفقیت آن در دستگاه‌های مختلف متفاوت بود و هیچ نشانی از آن در iOS وجود نداشت).

پیامد این امر این است که Google Photos به طور خودکار از تکنیک OCR برای کلیه تصاویر شما استفاده می‌کند و احتمالاً ابرداده مربوط به متن موجود در عکس را به طریقی ذخیره می‌کند. البته باید چگونگی عملکرد دقیق آن را از خود گوگل بشونیم.

انتهای پیام/

با قابلیت جدید گوگل فوتوز در عکس‌ها متن جستجو کنید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۶۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیلی: سند ملی سبک پوشش ایرانی و اسلامی تصویب شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمد مهدی اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی-ایرانی را داشتیم که یک مطالبه چندساله بود.

وی افزود: ویژگی این سند، قابلیت اجرایی شدن آن است؛ ما اسنادی را می نویسیم که از همان زمان تصویب، قابلیت اجرا داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی ۵ سرویس پولساز گوگل و نحوه استفاده از آنها
  • پس از کروم، مرورگر ویوالدی هم به نسخه آرم ویندوز آمد
  • انفجار در بزرگترین شرکت جنگ افزار سازی انگلیس
  • تکاپوی اروپائیان در پی تهدید تلافی جویانه ایران
  • جاسوسی گسترده دولت لهستان با نرم افزار اسرائیلی
  • نرم‌افزار حسابداری بازرگانی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • جاسوسی گسترده دولت لهستان با نرم افزار اسرائیلی پگاسوس
  • اسماعیلی: سند ملی سبک پوشش ایرانی و اسلامی تصویب شد
  • نرم‌افزار خلاصه‌ساز ویدئوهای امنیتی بر پایه هوش مصنوعی ساخته شد
  • چگونه نرم افزار باشگاه مشتریان برای کسب و کار راه اندازی کنیم؟