Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@10:00:03 GMT

زمان اجرای VAR در ایران

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۶۹۱۳

زمان اجرای VAR در ایران

رئیس کمیته داوران گفت: VAR با آموزش‌هایی که برای داوران صورت خواهد گرفت در لیگ قابل استفاده می‌شود.

به گزارش مشرق، هدایت ممبینی در حاشیه مراسم انتخاب برترین‌های لیگ هیجدهم در رابطه با فغانی به عنوان بهترین داور لیگ گفت:‌ به هر حال داوری برحسب احتساب یکسری فاکتور‌هایی که از قبل تعیین شده بود انتخاب شد و معیار قضاوت‌های داخلی و خارجی در این انتخاب نقش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در پاسخ به سؤالی که آیا به نظر شما فغانی بهترین قضاوت‌ها را انجام داد، گفت: از نظر کمیته ارزیابی این انتخاب صورت گرفت. ایشان از سطح بسیار بالایی در داوری برخوردار هستند. البته فغانی در کشور و دنیا و حتی آسیا جزو بهترین‌ها است در هر صورت داور فصل براساس نمراتی که در لیگ گرفته بودند انتخاب شد.


ممبینی در مورد داوری‌های هفته نخست لیگ برتر گفت: با توجه به بازی‌هایی که انجام شد و ارزیابی‌هایی که صورت گرفت چه به صورت حضوری و یا فیلم‌هایی که ما مشاهده کردیم مشکل خاصی وجود نداشت و ناظران با گزارش‌هایی که ارائه کردند عملکرد را مطلوب می‌بینم.


وی در مورد زمان استفاده از VAR در لیگ برتر گفت: بار‌ها در این باره صحبت شده است چند کلاس آموزشی ترتیب داده شده و استارت این کار که یک زمان ۶ تا ۹ ماهه را می‌طلبد زده شده و فکر می‌کنم بعد از گذشت این پروسه VAR با آموزش‌هایی که برای داوران صورت خواهد گرفت در لیگ قابل استفاده شود.


ممبینی در مورد حذف داوران پشت دروازه گفت: نه این داوران حذف نشده‌اند و همچنان در این لیگ حضور خواهند داشت.

منبع: روزنامه خبر ورزشی

منبع: مشرق

کلیدواژه: باور 373 بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی هدایت ممبینی رئیس کمیته داوران سیستم VAR کمک داور ویدئویی لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۶۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان اجرای تعرفه‌های جدید پزشکی | تعرفه‌های درمانی این کشور همسایه ۱۸ برابر ایران است!

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دکتر رضا لاری‌پور ، درباره ابلاغ نرخ تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: اگرچه هیات‌دولت نرخ تعرفه‌های پزشکی را در اوایل فروردین ماه سال جاری تعیین کرد اما این تعرفه‌ها با تاخیر ۲۳ روزه ابلاغ شد. اما در مجموع تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ از اول فروردین ماه سال جاری قابلیت اجرا دارد و آنچه که به عنوان معوقه‌های تعرفه‌های پزشکی به حساب می‌آید لازم است که توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت شود.

وی با بیان اینکه تعرفه‌های پزشکی که توسط دولت ابلاغ می‌شود برای تمام اعضای جامعه پزشکی لازم‌الاجراست، افزود: علیرغم لازم‌الاجرا بودن تعرفه‌های پزشکی ابلاغی، به عنوان حق‌الناس ذی‌نفعان این مولفه به حساب می‌آید.

لاری‌پور ادامه داد: نرخ تعرفه‌های پزشکی امسال و در دولت سیزدهم ۳۵ درصد افزایش یافت. اگرچه نرخ تعرفه ابلاغی از سوی دولت با نرخ تعرفه مصوب شورای عالی بیمه چند درصد اختلاف دارد اما سعی شده جزئیات تعرفه‌های پزشکی مانند «ویزیت»، «هتلینگ»، «جزء فنی» و «جزء حرفه‌ای» متناسب با نرخ تورم کشور افزایش یابد. به طور مثال، افزایش ۴۰ درصدی رشد ویزیت و رشد ۴۵ درصدی جزء حرفه‌ای جزو تلاش‌های افزایش جزئیات تعرفه‌های پزشکی متناسب با نرخ تورم به حساب می‌آید.

وی با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی نرخ تعرفه‌های پزشکی اظهار کرد: بررسی افزایش تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۳ در مقایسه با افزایش تعرفه‌ها طی یک دهه گذشته بیانگر این است این مولفه‌ها تا پیش از این تا این حد افزایش نداشته است. امیدواریم که با افزایش متناسب تعرفه‌های پزشکی طی سال‌های آتی نیز شاهد نگهداشت و پاسداشت نیروی انسانی نظام پزشکی کشور باشیم.

لاری‌پور درباره نقش بیمه‌ها در پوشش تعرفه‌های پزشکی گفت: یکی از نکات مهم و اساسی در ارتباط با تعرفه‌های پزشکی این است که بیمه‌ها به عنوان عناصر اصلی پرداخت‌کننده موظف هستند که نسبت به پرداخت به موقع اقدام کنند؛ نه اینکه پرداخت‌ها با تاخیرهای چندین ماهه انجام شود. همچنین مردم کمترین نگرانی را به هنگام مراجعه به ارائه دهندگان خدمات سلامت داشته باشند و با پرداخت حق بیمه بتوانند با آرامش خاطر در هنگام بیماری به پزشکان مراجعه کنند.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی درباره نرخ تعرفه‌های پزشکی ایران در مقایسه با سایر کشورها نیز توضیح داد: همچنان نسبت به تعرفه پزشکی سایر کشورهای جهان فاصله داریم. نرخ تعرفه‌های پزشکی ایران با کشورهای همسایه نظیر ترکیه، هند، پاکستان و عراق همواره اختلاف دارد. افزایش نرخ ارزی ماه‌های اخیر نیز سبب شده اختلاف تعرفه‌های پزشکی ایران در مقایسه با کشورهای دیگر افزایش یابد.

وی ادامه داد: بررسی‌ها بیانگر این است نرخ تعرفه‌های پزشکی کشورهای ترکیه، پاکستان و افغانستان به ترتیب ۱۸، ۸ و ۸ برابر نرخ تعرفه‌های پزشکی کشور ما است. همچنین نرخ تعرفه‌های پزشکی کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق به ترتیب ۳۰ و ۲۵ برابر نرخ تعرفه‌های کشور است.

لاری‌پور افزود: به طور قطع، هزینه‌های ویزیت در کشورهای دیگر نسبت به ایران بالاتر است اما نکته مهم و اساسی این است که کیفیت ارائه خدمات درمانی کشور جزو نقاط قوت و از پایه‌های اساسی احساس آرامش در مردم به حساب می‌آید که با هیچ بدیل دیگری قابل مقایسه و همسانی نیست.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به نرخ تعرفه‌های پزشکی گفت: اگر خواهان رسیدن به تعرفه‌های پزشکی کشورهای دیگر هستیم باید به این نکته توجه کنیم اگر نرخ تعرفه‌های پزشکی طی سال‌های گذشته فریز نمی‌شد و متناسب با نرخ تورم افزایش می‌یافت، با چالش امروز، مواجه نمی‌شدیم. لذا نسبت به ادوار گذشته، عدد نرخ تعرفه‌های پزشکی که در دولت سیزدهم مصوب شده، قابل قبول و یک افزایش منطقی است.

لاری‌پور ادامه داد: اگرچه نرخ تعرفه‌های ابلاغی با عدد شورای عالی بیمه که با حضور ذی‌نفعان، خبرگان حوزه سلامت، ارائه‌دهندگان خدمات مانند بیمه‌ها و سازمان برنامه و بودجه تصویب شده بود، متفاوت است اما با این اوصاف باید گفت دستاورد تعرفه‌ای حاصل شده است اما با توجه به فریز تعرفه‌ها در سال‌های گذشته و همچنین نرخ تورم، باز هم رشد لحاظ شده تکافوی نیازهای امروز جامعه پزشکی را ندارد.

کد خبر 844833 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم وزارت بهداشت و درمان تعرفه پزشکی

دیگر خبرها

  • کمیسیون‌های فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • اعلام زمان اجرای تعرفه‌های جدید پزشکی | تعرفه‌های درمانی این کشور همسایه ۱۸ برابر ایران است!
  • تغییر زمان سمینار آموزشی کمک داوران ویدیویی
  • اعلام زمان افتتاح سمینار دانش افزایی کمک داوران ویدئویی
  • زمان افتتاح سمینار دانش افزایی کمک داوران ویدئویی مشخص شد
  • زمان انتخاب رییس فدراسیون ورزش های رزمی مشخص شد
  • خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
  • درخواست علی خطیر از مهدی تاج برای هفته‌های پایانی لیگ
  • بازی های هفته های پایانی را با VAR برگزار کنید
  • (عکس) حسن یزدانی بالاخره روی تشک آفتابی شد