Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن ربیعیان، قاری و داور  مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، درباره پخش برنامه تولید شده از این رقابت‌ها به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: انتظار می‌رود بجز شبکه قرآن سیما که شبکه تخصصی قرآن است، سایر شبکه‌ها نیز مسابقات قرآن را بازتاب دهند و برنامه‌های آن که کیفیت بالایی دارد را پخش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر کل برنامه ها پوشش رسانه‌ای داده شود که چه بهتر. اگر از تلاوت متسابقان رشته قرائت و تحقیق در تلاوت‌های قبل از اذان بهره برده شود، اتفاق خوبی خواهد بود. زیرا این تلاوت‌ها هم کیفیت مطلوبی دارند و هم زمان کوتاه و مناسبی در زمان تلاوت اذان‌گاهی دارند. 

وی درباره سطح مسابقات این دوره نسبت به ادوار گذشته گفت: سطح مسابقات در رشته حفظ کل بسیار خوب بود و در رشته قرائت که تا الان ۱۲ نفر به تلاوت پرداختند، تلاوت‌ها خوب و رقابت بین متسابقان نزدیک است.

ربیعیان به شیوه برگزاری مسابقات طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقه  هم به صورت استودیویی که دوسال است با آن روبه‌رو هستیم و هم در سالن، با حضور مخاطبان مطلوب است . هرکدام ویژگی‌های خوب خود را دارند. در فضای استودیویی متسابق آرامش و وقت بهتر و بیشتری برای اجرای خود دارد و مردم نیز در زمان پخش برنامه می‌توانند با شیوه داوری‌ها بهتر آشنا شوند. بیان نکات برای متسابقانی که قصد شرکت در مسابقات را دارند، نیز اتفاق خوبی است و به برنامه رنگ و بوی آموزشی  می‌دهد؛ اما تلاوت در حضور مردم نیز مزایای خود را دارد. متسابق از تشویق و روحیه مستمع بهره می‌برد و هیجان خاصی بر فضا حکمفرماست؛ تجربه نشان داده شاید در این مرحله رقابت‌ها با استقبال مواجه نشود و سالن خالی از جمعیت شود، اما این شیوه جدید که مرحله مقدماتی استودیویی برگزار می‌شود و فینال مثل سابق با حضور مردم است بهترین حالت برگزاری مسابقه است.

این قاری و داور مسابقات قرآن درباره جوان‌گرایی در چینش داوران گفت: یکی از بهترین کار‌هایی که در انتخاب داوران صورت گرفته جوان‌گرایی است. همراهی و مشورت قاریان پیشکسوت و جوان با یکدیگر مطلوب است. داوری در بعضی رشته‌ها کمی با سلیقه داور ارتباط دارد و تعویض و به روز شدن داوران می‌تواند از این اعمال سلیقه جلوگیری کند.

وی در پایان گفت: در برخی بخش‌ها مانند صوت و لحن، تجوید و وقف  احتمال اعمال سلیقه بیش از سایر بخش‌هاست؛ مثلاً دو داور نحوه تلفظ حرف "ض" را با اینکه مخرج مشخص شده‌ای دارد، اما با سلیقه شخصی می‌سنجند و افزایش تعداد داوران، تسلط به آیین‌نامه، تنوع در چینش داوران و استفاده از داوران جوان می‌تواند این اعمال سلیقه را کاهش دهد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن اذان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۷۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایی-اسماعیلی؛ سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی باید پیشنهاد بدهد

با توجه به کارنامه سعید اسماعیلی، حالا مصاف انتخابی محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی برای رسیدن به دوبنده وزن ۶۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی قطعی است و حالا فقط سرمربی تیم ملی باید درمورد چگونگی این رویارویی پیشنهاد بدهد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید اسماعیلی از ابتدای بهمن ماه، بعد از سپری کردن چند ماه محرومیت در پی تداخل دارویی، بار دیگر به تشک بازگشت.

کادر فنی تیم ملی عنوان کرده بود این کشتی‌گیر باید در هر مسابقه‌ای که در آن شرکت می‌کند، طلا بگیرد تا وارد چرخه رقابت با محمدرضا گرایی نفر اول وزن 67 کیلوگرم شود.

گرایی که کیلوهای زیادی از وزن بدنش را کم می‌کند، طی دو سال اخیر و در چرخه انتخابی تیم ملی فرنگی برای مسابقات جهانی 2022 و 2023 بلگراد، صرفاً در مسابقات بین‌المللی در وزن 72 کیلوگرم کشتی گرفت تا وزن کم نکرده و یک بار در سال سر وزن قانونی کشتی بگیرد که همان رقابت‌های جهانی باشد، اما در چرخه 2024، در صورتی که سعید اسماعیلی قهرمان جام وهبی‌امره و مسابقات قهرمانی آسیا می‌شد، آنها باید با هم برای دوبنده تیم ملی در رقابت باشند که همین اتفاق افتاد و اسماعیلی هر دو مسابقه را با مدال طلا تمام کرد.

طبق چیزی که قبلاً عنوان شده، فدراسیون کشتی منتظر اعلام سرمربی تیم ملی در مورد چگونگی رقابت این دو نفر خواهد بود. اینکه آنها مسابقه انتخابی مقابل هم در داخل ایران داشته باشند و یا اینکه هر دو به یک جام بین‌المللی اعزام شوند و کشتی‌گیری که عملکرد بهتری داشت به عضویت تیم ملی درآید، چیزی است که حسن رنگرز و کادرش در مورد آن تصمیم‌گیری خواهند کرد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی باید در این زمینه به فدراسیون کشتی پیشنهاد داده و مسیر پیش روی این دو نفر برای عضویت در تیم المپیکی را روشن کند.

محمدرضا گرایی آخرین طلایی کشتی ایران در المپیک بوده که در توکیو تنها مدال طلای کشتی آزاد و فرنگی را به دست آورد.

او در سال‌های بعد از طلای المپیک، یک طلا، یک نقره و یک برنز جهانی را در مسابقات جهانی 2021 اسلو، 2022 و 2023 بلگراد در وزن 67 کیلوگرم به دست آورد و خودش توانست سال گذشته در صربستان سهمیه المپیک را هم بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تایید شد: لالیگا از دو فصل دیگر در آمریکا!‏
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • نبی: هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • نماینده ایران رتبه دوم مسابقات «خیرالتلاوه» لبنان را کسب کرد
  • اسامی داوران حاضر در یورو 2024 اعلام شد
  • دلنوشته قاری بین‌المللی کشورمان در پاسخ به اظهار لطف رهبر انقلاب
  • گرایی-اسماعیلی؛ سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی باید پیشنهاد بدهد