Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@20:04:23 GMT

یک حرف و چند حدیث / روایت شورای شهر و شهرداری

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۷۱۲۳

یک حرف و چند حدیث / روایت شورای شهر و شهرداری

داستان دنباله‌دار و تمام نشدنی اعضای شورای شهر و شهرداری ایلام همچون گذشته این بار اما وارد فاز جدیدی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، ضرب المثل "یا بُکش یا دانه‌ده" به حکایت این سال‌های شورای شهر و شهرداری ایلام تبدیل شده، حکایتی که هر چند وقت یکبار همچون زخمی سر باز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت حاشیه‌ها در شورای شهر ایلام بعد از شروع به کار شورای شهر جدید(فعلی) و با انتخاب شهردار جدید(فعلی) با تحریم خبرنگاران در مراسم تودیع و معارفه شهرداران ایلام آغاز شد، حاشیه مهمی که باعث رنجش رسانه‌ها در این ماجرا هم شد.


در واقع جمعی از روزنامه‌نگاران و اصحاب‌رسانه بر این عقیده بودند که شورای شهر با این اقدام خود وارد فاز جدیدی از حاشیه‌ها تا پایان عمر کاری خود خواهد شد، همین عقیده از آن زمان تاکنون نیز به‌طور متناوب در طول کاری این شورا نمایان شده است. داستان دنباله‌دار و تمام نشدنی اعضای شورای شهر و شهرداری ایلام همچون گذشته این بار اما وارد فاز جدیدی شده است.


بعد از مصاحبه رئیس شورای اسلامی شهر ایلام در رابطه با انتخاب نشدن هیأت رئیسه شورای شهر به‌خاطر به حد نصاب نرسیدن اعضا، برخی از اعضای شورای شهر بیانیه‌ای صادر کردند. این حرکت هم از سوی رئیس شورا و هم اعضا قابل بررسی است.


درست در یکسال گذشته بود که همین موضوع از سوی برخی از اعضای شورای اسلامی شهر ایلام مطرح و رسانه‌ای شد، موضوعات در جلسه‌ای با حضور شهردار ایلام نیز مطرح شد اما علی‌رغم گذشت این زمان و دوباره طرح کردن آن نشان می‌دهد که این زخم عمیق‌تر شده است.


حال سوال اینجاست که چرا با وجود اختلاف اعضای شورای شهر بر سر این موضوعات، دستگاه‌های مرتبط با شورا و شهرداری در این قضیه ورود نمی‌کنند؟ مگر نه اینکه همگان به‌خصوص اعضای شورای شهر و شهرداری بر موضوع توسعه و پیشرفت شهر تأکید ویژه دارند، پس چرا یکبار برای همیشه در رسانه‌ها به مسائل یاد شده در بیانیه منتشر شده پاسخ داده نمی‌شود؟


عبور از مسائل و موضوعات مطرح شده بدون شک در روزها و ماه‌های آینده، نمک این زخم را بیشتر می‌کند و چوب تازه شدن این جراحت به چشم توسعه شهر و دیارمان خواهد رفت. نکته مهم‌تر نقش مغفول دستگاه‌های نظارتی است، بهتر است این دستگاه‌ها هر چه سریع‌تر به این قضیه ورود کنند و اگر هم اقدامی انجام گرفته آن را اطلاع رسانی کنند.


به راستی مدیریت امور شهری و شوراهای استانداری ایلام در کدام قسمت از پازل شورای شهر و شهرداری ایلام قرار می‌گیرد؟ این را هم باید گفت که سر و ته کار را به هم آوردن با "گفتار درمانی" و کشاندن اعضا به پای یک میز مملو از شیرینی و رانی حاصل نمی‌شود، چرا که بایستی روشنگری‌ها و در صورت نیاز اقدامات لازم درباره انحرافات و ابهامات مالی که برخی اعضای شورای شهر در بیانیه خود در واکنش به سخنان رئیس شورای شهر به آن اشاره کردند، انجام گیرد. نقش دادستان ایلام که روزهای پرکاری را هم سپری می‌کند و اخبار مربوط به وی بیشتر در کانال‌های مجازی به چشم می‌خورد، بسیار مهم و حائز اهمیت است، انتظار می‌رود به این داستان که از یکسال پیش تاکنون مطرح و این روزها با شدت بیشتری در فضای مجازی و رسانه‌ها به آن پرداخته شده ورود کنند.

 

آنچه این سال‌ها از توسعه شهر ایلام در رسانه‌ها خواندیم این است که توسعه شهر مستلزم مشارکت همه شهروندان است، پس بایستی اعضای شورای شهر و شهرداری با رفع و حل این مشکلات در این راستا پیشگام و پرچمدار باشند.


در خصوص مصاحبه رئیس شورای شهر ایلام، بهتر است موضوعاتی که در درون شورا و شهرداری قابل حل است را به رسانه‌ها نکشانند و حتی‌الامکان این مشکلات را در درون حل کنند.همان موضوعی که امروز در ساختمان شورای شهر رخ داد و در نتیجه آن هیأت رئیسه جدید اعضای خود را شناخت لذا نیازی نیست مشکلاتی که قابل حل است را در رسانه ها مطرح کرد البته منهای روشنگری هایی که لازم است انجام گیرد در این راستا پیشنهاد می‌شود مناظره‌ای هم برای روشن شدن ابهامات برگزار گردد، اگر چه معتقدیم اگر این فضا و روشنگری از همان روزهای اول شکل می‌گرفت و رسانه‌ها از نزدیک در جریان امورات قرار می‌گرفتند (نه جلساتی که باب میل شورائیان است) کار به اینجا نمی‌کشید.


اگر چه امروز با انتخاب و مشخص شدن اعضای هیأت رئیسه مشکل به‌طور موقت حل و فصل شده اما یادآور می‌شویم، بی‌توجهی به هر کدام از موارد ذکر شده نه تنها تنش‌ها را کاهش نمی‌دهد، بلکه بر شدت آن افزوده خواهد کرد و این سمی برای توسعه و پیشرفت در امور شهری خواهد بود که دغدغه بسیاری از روشنفکر نمایان است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۷۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رسانه روسی از مرگ اصطلاح «ورزش خارج از سیاست»

یک رسانه روسی با اشاره به برخورد دوگانه کمیته بین‌المللی المپیک نوشت که به نظر می‌رسد اصطلاح "ورزش خارج از سیاست" در سال ۲۰۲۳ مرده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از چمپیونات روسیه؛ به نظر می‌رسد جمله "ورزش خارج از سیاست" در سال 2023 مُرده است. نفوذ قدرت‌ها بر یکی از فعالیت‌های سودمند بشری، مربوط به دیروز و امروز نمی‌شود اما در سال گذشته به اوج خود رسید و دیگر هیچ‌کس آن را پنهان نمی‌کند.

آیا فراری در جذب همیلتون اشتباه کرده است؟

نهاد اصلی ورزش در جهان یعنی کمیته بین‌المللی المپیک به یک سازمان بی‌‌خاصیت تبدیل شده که اصول و ارزش‌های خود را از دست داده است. ترویج ورزش پاک و مستقل؟ در بخشی از صحبت‌های توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک آمده است: «باید واقعیت را بپذیریم و واقعیت این است که جهان توسط سیاست اداره می‌شود و این یک سیستم است. برای برقراری ارتباط با ارزش‌های و به دست آوردن احترام برای سازمان خود، باید با سیاست همکاری کنید.»

پس از تشدید پاییزی مناقشه فلسطین و رژیم اشغالگر قدس، تمام جهان بارزترین تجلی استانداردهای دوگانه کمیته بین‌المللی المپیک را دید. آیا به خاطر دارید ورزشکاران اسرائیلی به دلیل جنگ در نوار غزه از مسابقات بین‌المللی محروم شده باشند؟ آنها همچنان به مسابقات خود ادامه می‌دهند اما در روسیه ورزشکاران یا باید وطن خود را فراموش کنند یا رنج بکشند.

کمیته بین‌المللی المپیک به جای اینکه به خود بیاید، معیارهای کاملاً پوچ برای ورود به بازی‌های 2024 ارائه می‌کند. بدون پرچم و سرود، بدون تجهیزات داخلی و منابع مالی روسی. بدون تیم پزشکی روسی، تیم مربیان و حمل و نقل. طبق اعلام IOC، شش روسی برای بازی‌های المپیک 2024 سهمیه گرفتند. کمیته المپیک روسیه این عدد را تحقیرآمیز خواند.

در بهار، حامیان مالی توماس باخ توصیه کردند که ساختارهای ورزشی بین‌المللی به روس‌ها و بلاروس‌ها اجازه دهند در یک وضعیت بی‌طرف باشند. اکثر فدراسیون‌ها و اتحادیه‌های جهانی این تصمیم را به تعویق انداختند و برخی به کلی به آن بی‌توجهی کردند. مشکلاتی وجود داشت، اما روسیه آنها را ایجاد نکرد. فراموش کردن داستان قهرمانی شمشیربازی جهان که در ایتالیا برگزار شد، غیرممکن است. در آنجا، اولگا هارلان شمشیرباز اوکراینی از دست دادن با ورزشکار روسی، آنا اسمیرنوا خودداری کرد. رقیب بعدی در پاسخ به دست دراز شده زن روسی، شمشیر را بیرون آورد. به نظر می‌رسد این موضوع نقض آشکار قوانین و روح شمشیربازی است. رسانه‌های اوکراینی و غربی آنقدر اوضاع را تشدید کردند که در نهایت رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به هارلان سهمیه المپیک اعطا کرد، عملاً برای موقعیت سیاسی او؛ پس ورزش کجاست؟

مهم نیست که همه چیز غم‌انگیز است، می‌خواهیم به عقل سلیم اعتقاد داشته باشیم. جهان می‌تواند هر چقدر که دوست دارید پیچیده باشد، اما روس‌ها باید در جایگاهی برابر با آمریکایی‌ها، اوکراینی‌ها و انگلیسی‌ها عمل کنند. ورزشکاران باید به هم دست بدهند، با هم عکس بگیرند و روی یک سکو قرار بگیرند، زیرا ورزش برای صلح ایجاد شده است و برای دشمنی نیست.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • توقف ایجاد غرفه در میدان امام(ره) بیرجند
  • نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند
  • سال جدید برنامه‌های خوبی را برای توسعه و عمران شهر ایلام داریم
  • روایت رسانه روسی از مرگ اصطلاح «ورزش خارج از سیاست»
  • نشست اعضای شورای اطلاع رسانی استان با دستور کار تبیین شعار سال
  • روایت رسانه روسی از مرگ اصطلاح «ورزش خارج از سیاست»
  • روایت طالبان از اتباع نیمی از اعضای داعش خوراسان
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند