Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:32:31 GMT

مرمت ناتمام مسجد جامع ساری/ بازگشایی مورد تایید نیست

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۷۱۸۲

مرمت ناتمام مسجد جامع ساری/ بازگشایی مورد تایید نیست

سیف الله فرزانه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پروژه مرمت مسجد جامع به اتمام نرسیده و بازگشایی آن مورد تأیید نیست با اشاره به جایگاه مهم مسجد جامع ساری به عنوان یک اثر شاخص تاریخی – مذهبی در کشور گفت: در جریان حادثه تیر ماه سال ۱۳۹۷ در اثر آتش سوزی ، بخش وسیعی از کالبد آن تخریب و به دلیل  فقدان تاسیسات اعلام و اطفای حریق در این مجموعه، عمق آسیب، آن را به یک موضوع حساس در سطح ملی و استان تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به مشارکت و همکاری دستگاههای اجرایی تحت نظارت مستقیم معاونت میراث فرهنگی گفت: پروژه مرمت و بازسازی آن با تخصیص اعتبارات لازم از سوی این اداره کل، شهرداری، وزارت و راه و شهرسازی و کمک های مردمی بلافاصله آغاز و عملیات اجرایی آن با همت مضاعف در مدت یک سال اخیر ، منجر به نزدیک شدن به زمان بهره برداری از اثر گردید.

وی افزود: بازگشایی زود هنگام مسجد جامع بدون هماهنگی و حضور استاندار، فرماندار و مدیران اجرایی ذیربط از جمله این اداره کل و همچنین عدم اخذ تایید فنی و پایان کار عملیات مرمت بطور حتم نتایج جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

فرزانه با اشاره به عدم نصب تاسیسات اعلام و اطفای حریق در مجموعه که به عنوان یکی از موارد پیشگیرانه در جلوگیری از بروز مخاطرات احتمالی در زمان گشایش و حضور مجدد مردم ، در طرح پیش بینی شده گفت: افتتاح زود هنگام و بدون برنامه ریزی، موجبات ورود خسارات جبران ناپذیر به اثر را در پی داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران با اشاره به ابعاد حادثه و انتشار اخبار در سطح جهانی و همچنین مقایسه آن با آتش سوزی کلیسای مشهور نوتردام در پاریس گفت: با وجود تنگناهای اعتباری، اخبار مرمت و بازسازی این پروژه و برگزاری با شکوه آیین بازگشایی این بنای تاریخی - مذهبی و حضور مسئولان ارشد کشور و استان، می توانست تیتر اول رسانه های ایران و جهان باشد.

کد خبر 4700910

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش سوزی در مسجد جامع ساری میراث فرهنگی مازندران هفته دولت بوشهر قزوین شیراز شهرکرد ایلام عید غدیر خم گرگان یاسوج خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف اربعین حسینی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۷۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رستگاری در بازدید از بافت‌های تاریخی شهر بفروئیه شهرستان میبد با قدردانی از مشارکت شورا و شهرداری بفروئیه در پروژه‌های میراث فرهنگی و مرمت بافت تاریخی این شهر گفت: اهتمام شورا و شهرداری بفروئیه در مرمت بافت تاریخی کارارزشمندی است که می‌تواند برای نقاط دیگر استان الگو باشد.


وی با بیان اینکه درسال گذشته اقدامات خوبی در شهر بفروئیه ازسوی شورا و شهرداری و میراث فرهنگی انجام شده است گفت: مسیر‌های گردشگری خوبی در بفروئیه تعریف شده است که امیدواریم با همت و مساعدت اهالی بافت تاریخی و مدیریت شهری، به مرمت بنا‌های تاریخی سرعت داده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: با توجه به آمادگی شورا و شهرداری، میراث فرهنگی هم وظیفه دارد در این راستا مشارکت جدی تری داشته باشد.


رستگاری تصریح کرد: با اقدامات خوبی که شورا و شهرداری بفروئیه در مرمت بافت تاریخی انجام داده است؛ با تفاهم نامه ایی که بین شهرداری و میراث فرهنگی امضاء خواهد شد تخصیص اعتبار را افزایش خواهیم داد تا مجموعه بازار جعفرخان امسال تکمیل شود.


طباطبایی شهرداربفروئیه هم گفت: بازار جعفرخان یکی از پروژه‌های شاخص درحوزه میراث فرهنگی و گردشگری است که ۲۵۰ متر طول دارد.


طباطبایی افزود: شهرداری مرمت این بازار را از سال گذشته آغاز و افتتاح آن را در دهه فجر داشته است که امیدواریم با مساعدتی که میراث فرهنگی خواهند داشت بتوانیم فاز دوم این پروژه را آغاز و تا پایان امسال به اتمام برسانیم

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم/ ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی