Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در کنفرانسی خبری به تشریح آخرین دستاوردهای ارتش یمن بویژه پدافند هوایی این کشور پرداخت.

وی اعلام کرد؛ فرماندهی کل نیروهای مسلح کاملا آگاه است که عملیات بازسازی توانایی‌های دفاعی از نقطه صفر آغاز شد اما سختی‌ها را پشت سر گذاشت.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: امروز از سامانه پدافند هوایی  و نتایج عملکرد نیروهای دفاع هوایی برای مقابله با ائتلاف رونمایی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سریع ادامه داد، نیروهای پدافند هوایی یمن موفق شده دو سامانه پدافند هوایی را ارتقا داده و از این سامانه‌ها در نبرد استفاده شده است.

وی در ادامه توضیحاتی از تصاویر پخش شده برای رونمایی از سامانه پدافند هوایی «فاطر 1» ارائه داد و افزود، فاطر 1 که از سال 2017 به کار گرفته شده موفق شده با جنگنده‌های دشمن از نوع «اف 16، اف 15 و میراژ و تایفون» مقابله کند.  
   
 
در این کنفرانس خبری فیلمی درباره لحظه ساقط شدن پهپاد آمریکایی «MQ9» وسیله فاطر 1 به نمایش گذاشته  و اعلام شد این سامانه در ماه جولای نیز یک پهپاد دیگر آمریکا از همین نوع را ساقط کرده بود.
   
 
دیگر سامانه پدافند هوایی که در این کنفرانس خبری از آن رونمایی شود «ثاقب 1» نام داشت. سریع گفت، این سامانه از 2017 به خدمت گرفته شده و در شش سپتامبر موفق شد با بالگرد آپاچی در شهر الحدیده مقابله کند.

وی در ادامه گفت، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز در 45 عملیات مختلف هدف قرار گرفتند، برخی از آنها ساقط شده اند و برخی آسیب دیده‌اند.

سریع اعلام کرد: نیروهای دفاع هوایی در 49 عملیات بالگردهای آپاچی را هدف قرار دادند و 17 بالگرد را ساقط کردند.

وی تأکید کرد، سامانه‌های پدافند هوایی قادر به مقابله با انواع جنگنده‌های شناسایی و هجومی در مناطقی است که این سامانه‎ها مستقر هستند و بزودی از سه سامانه پدافند هوایی دیگر نیز رونمایی خواهد شد.

یحیی سریع تصریح کرد، همانطور که سال 2018 سال موشک‌های بالستیک  و سال جاری سال پهپاد بود، سال آینده ان شاءالله سال پدافند هوایی خواهد بود.

پدافند هوایی ارتش یمن بامداد چهارشنبه هفته گذشته یک فروند پهپاد آمریکایی از نوع «MQ9»، ساخت آمریکا را در استان ذمار را سرنگون کرد. کپی متن خبر برچسب ها: نیروهای مسلح یمن

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: نیروهای مسلح یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۷۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالیوان: تحریم‌های جدیدی در زمینه موشک‌ها وضع می‌کنیم

 جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پی هراس از تقویت توان دفاعی ایران و عجز رژیم صهیونیستی در برابر پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران و در حمایت از تل آویو اعلام کرد که آمریکا در روز‌های آتی تحریم‌هایی جدیدی در زمینه موشک‌ها و پهپاد‌ها وضع می‌کند.

سالیوان بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای در تارنمای کاخ سفید گفت: پس از حمله هوایی بی‌سابقه ایران علیه اسرائیل، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حال هماهنگی با متحدان و شرکا از جمله کشور‌های گروه هفت و سران هر دو حزب در کنگره، در مورد یک پاسخ جامع است.

وی افزود: آمریکا در روز‌های آینده، تحریم‌های جدید را در زمینه برنامه موشکی و پهپادها، سپاه پاسداران و وزارت دفاع ایران وضع خواهد کرد.

سالیوان گفت: علاوه بر این، ما در وزارت دفاع و فرماندهی مرکزی آمریکا برای تقویت بیشتر و گسترش ادغام موفق سامان‌های هوایی و موشکی و سامانه‌های هشدار زودهنگام در خاورمیانه ادامه می‌دهیم تا کارایی قابلیت‌های موشکی و پهپادی ایران را تحلیل ببریم.

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری دولت بایدن نیز روز سه‌شنبه پاسخ تنبیهی ایران به اسراییل را بی‌سابقه خواند و مدعی شد: حمله ایران به اسرائیل در آخر هفته گذشته و تامین مالی گروه‌های شبه‌نظامی در غزه، لبنان، یمن و عراق، ثبات در خاورمیانه را تهدید می‌کند و می‌تواند باعث تاثیر منفی اقتصادی شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آسمان ایران امن تر از همیشه
  • پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد
  • فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد
  • تخمین رسانه انگلیسی از تعداد موشک های ایران | پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد
  • فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد/نباید قدرت موشک‌ها و پهپادهای ایران را دست‌کم گرفت
  • سامانه‌های راداری، موشکی و جنگال نیروی پدافند هوایی به نمایش درآمد
  • سامانه‌های راداری،موشکی و جنگال نیروی پدافند هوایی به نمایش درآمد
  • سالیوان: تحریم‌های جدیدی در زمینه موشک‌ها وضع می‌کنیم
  • اوکراین عملیات ایران را دستاویز درخواست برای تسلیحات قرار داد
  • انسجام نیروهای مسلح محاسبات دشمنان را به چالش کشید