Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اسماعیل مفرد بوشهری مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: از ۳۰ روستایی که در هفته دولت به شبکه سراسری گاز متصل خواهند شد، ۲۳ روستا مربوط به منطقه الموت شامل روستا‌های هرانک، مدان، کافرکش، سفیددر، کشک دشت، یارفی، روچ سفلی، ­­­­روچ علیا، خوبان، زوارک، نسا، سیلیکان، جیرنده، ورک، ویکان، سراج کلایه ورکرود، کلان، گرمارود، اوانک، محمودآباد، حسن آباد و دهک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مفرد بوشهری افزود: همچنین از گازرسانی به ۲ روستای هندی زمین و قره چم در منطقه طارم، ۲ روستای نیاق و تراتن در بخش مرکزی شهرستان قزوین و ۳ روستای هلدر، ارقیه، میان دره از توابع شهرستان آوج خبر داد.

به گفته او، با گازدار شدن این ۳۰ روستا هزار و ۱۵۵ خانوار روستایی ازنعمت گاز طبیعی بهره مند می‌شوند، به این ترتیب تعداد روستا‌های بهره‌مند از گاز طبیعی در استان قزوین به ۵۰۶ روستا که معادل ۸۵ درصد خانوار‌های روستایی است خواهد رسید.

بوشهری هزینه گازرسانی به این روستا‌ها را ۱۵۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: برای گازرسانی به این روستا‌ها ۹۸ کیلومتر عملیات شبکه گذاری اجرایی شده است که با اجرای این میزان شبکه گذاری، مجموع طول شبکه گاز در استان به بیش از ۷ هزار و ۴۲ کیلومتر افزایش می‌یابد.

او در ادامه با اشاره به اینکه در هفته دولت عملیات اجرایی گازرسانی به ۶ روستا آغاز خواهد شد گفت: عملیات اجرایی گازرسانی به ۳ روستای زرشک، ماکان و میزوج از توابع شهرستان قزوین، ۲ روستای هجیب و چلنبر در منطقه بوئین زهرا و روستای قلعه قره داش تاکستان با پیش بینی بودجه‌ای معادل ۸۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

او افزود: همچنین در این مدت منطقه باغ عمران شهر اقبالیه نیز به شبکه گاز شهری متصل می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان همچنین از گازرسانی به ۹۵ واحد صنعتی در هفته دولت خبر داد و بیان کرد: از این تعداد ۴۲ واحد صنعتی در شهرستان قزوین، ۱۱ واحد صنعتی در شهرستان بوئین زهرا، ۲۱ واحد صنعتی در تاکستان، ۱۰ واحد صنعتی در شهرستان آبیک، ۹ واحد صنعتی در شهرستان البرز و ۲ واحد صنعتی در آوج با هزینه‌ای معادل ۴۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به شبکه سراسری گاز متصل می‌شوند.

به گفته بوشهری، با گازرسانی به این واحد‌های صنعتی و تولیدی تعدادواحد‌های صنعتی برخوردار از گاز استان به ۳ هزار و ۱۵۴ مشترک می‌رسد.

بوشهری در ادامه از افتتاح ساختمان جدید اداره گاز ارداق خبرداد و گفت: برای ساخت این ساختمان ۹ میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/ک

۱۳۳ طرح گازرسانی در قزوین در هفته دولت افتتاح می شود 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گاز اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۷۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات بازگشایی راه‌های مواصلاتی زیرکوه آغاز شد

فرماندار شهرستان زیرکوه با اشاره به طغیان رود و شکستن سد خاکی نوده گفت: در حال حاضر تمام جاده‌های مواصلاتی روستاهای شهرستان زیرکوه به مرکز قطع است و در حال انجام عملیات بازگشایی راه‌های مواصلاتی زیرکوه هستیم. - اخبار استانها -

فرماندار شهرستان زیرکوه در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند یادآور شد: بارندگی‌هایی از ساعت 16 روز گذشته تا ساعت شش صبح امروز پنجشنبه در شهرستان زیرکوه به وقوع پیوست باعث راه افتادن سیلاب شد. 

محمد غیرتی با اشاره به طغیان رودخانه‌ها در پی سیلاب و آبگرفتگی شهر حاجی آباد، گفت: از آنجا که با توجه به حجم سیلاب احتمال شکسته شدن سد نوده که سدی خاکی و قدیمی است، وجود دارد، به این نتیجه رسیدیم که باید روستا خالی از سکنه شود.

سد شکست

فرماندار شهرستان زیرکوه ادامه داد: ساکنین روستا را تخلیه کردیم و در ساعت یک بامداد سد شکست و مردم را در جای امن اسکان دادیم که با شکسته شدن سد حجم عظیمی از آب سرازیر و باعث تخریب ابنیه شد. راه مواصلاتی حاجی‌آباد به آبیز نیز قطع شد.

غیرتی گفت: کار خوبی که صورت گرفت این بود با توجه به اطلاعیه‌هایی که از قبل اعلام شده بود و هشدارهای سطح نارنجی که توسط هواشناسی داده شده بود توانستیم تصمیم درستی را بگیریم با وجود اینکه همزمان در روستاهای مختلف زیرکوه وحاجی آباد حجم بارندگی‌ها بسیار زیاد بود. روستاهایی مانند آهنگران، محمدآباد، بغرایی، حسن آباد دچار آبگرفتگی معابر شده بودند  و برخی از خانه‌های مردم زیرآب رفت.

وی افزود: برخی از جاده‌ها آسیب جدی دیدند و در همان ساعت اولیه ضمن تماس با استاندار و مشورت گرفتن از ایشان کمک‌هایی از قبیل وسایل سنگین راهداری، در اختیار ما قرار گرفت.

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه جلسه مدیریت بحران در همان ساعات اولیه برگزار شد و برنامه‌ریزی برای سامان‌دهی انجام شد و به درستی تصمیمات گرفته شد. در مرحله اول شریان‌های حیاتی باید برقرار شود تا بتوانیم نقاطی که آب و برق قطع شده را وصل کنیم و از آنجا که جاده‌ها تخریب شده و مسیر رودخانه‌ها خیس و مرطوب است و ماشین‌هایی که بخواهند عبور کنند فرو می‌روند باید بگذاریم آب فروکش کند.

تمام راه های مواصلاتی قطع است

غیرتی بیان کرد: در حال حاضر تمام جاده‌های مواصلاتی روستاهای شهرستان زیرکوه به مرکز قطع است و در حال انجام عملیات بازگشایی راه‌های مواصلاتی زیرکوه هستیم.

وی با اشاره به کمک رسانی ارتش سپاه و نیروی انتظامی از همان لحظات اولیه افزود: در حالی صبح امروز دانش اموزان باید خود را برای مرحله اول کنکور به مراکز شهرها می‌رساندند که در برخی نقاط که جاده خراب شده بود، ارتش با کمک خودروهای سنگین وارد عمل شد و دانش ‌آموزان کنکوری را به مقصد رساند. خوشبختانه تلفات انسانی تا این لحظه نداشتیم. 

بچه‌هایمان از کنکور باز ماندند

یکی از مردم روستاهای حاجی‌آباد هم به خبرنگار ما گفت: دیشب مسیر روستای نوده زیرکوه در اثر شکسته شدن بند خاکی روستا، به زیر سیلاب رفت و تمام مسیر‌های ارتباطی این روستا بسته شده است.

وی افزود: دیشب روستای نوده از جمعیت خالی شد تا مخاطرات شکسته شدن بند خاکی، جان کسی را تهدید نکند اما دانش آموزان این روستا به دلیل نبود اطلاع رسانی کافی از وضعیت بارش‌ها، به مکانی نزدیک به محل کنکورشان منتقل نشدند و صبح امروز هم به دلیل خرابی مسیر‌ها و ادامه سیلاب، از رفتن به جلسه کنکور بازماندند. تعدادی هم که موفق به عبور از سیلاب شدند، مسئولان برگزاری کنکور به دلیل دیر رسیدن به محل کنکور، آنها را به سالن امتحانات راه ندادند. 

انتهای پیام/254

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • عملیات بازگشایی راه‌های مواصلاتی زیرکوه آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان