Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق،  زارعی ضمن عرض تبریک فرارسیدن این عید بزرگ خدمت فرهنگیان گفت: اصل نهادینه سازی مفهوم ولایت است ولایتی که به بیان آیت الله جوادی آملی بارزترین مصداق نعمت خداست. وی در ادامه اظهار داشت: حال اگر زمانی مثل الان بشر از حضور معصوم علیه السلام محروم بود تکلیف چیست؟ عقل می‌گوید نزدیکترین نوع حکومت به معصوم علیه السلام را انتخاب کنیم همانطور که امام معصوم علیه السلام به خاطر عملش، تقوایش، تواناییش و سیاست دانیش لایق حکومت است، در زمان عدم حضور وی، کسی را باید انتخاب کرد که در این مؤلفه‌ها نزدیک به معصوم باشد و این شخص همان، ولی فقیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلام دین جامع و کاملی است و برای هر چیزی برنامه دارد پس نمی‌شود برنامه‌ای برای غیبت معصوم علیه السلام نداشته باشد و این برنامه؛ ولایت فقیه است.
زارعی در ادامه با اشاره به نقش مهم معلمان در تربیت دانش آموزان گفت: حضرت علی علیه السلام می‌فرماید: کودک زمین آماده کشت است و هر چه در آن کاشته شود می‌توان برداشت کرد؛ بنابراین دانش آموزان ۱۲ سال از عمر خود را در مقاطع مختلف تحصیلی طی می‌کنند و این زمان طولانی فرصت فوق العاده خوبی است که معلمان در اختیار دارند، پس باید اولویت آموزش و پرورش، تعلیم درست مفاهیم دینی به این قشر از جامعه باشد.
این استاد حوزه افزود: امروز آموزش مدارس، خروجی دینی مورد قبولی ندارد و این معضل باید اصلاح شود.
وی گفت: خداوند متعال می‌فرماید: «إن تقوموا لله مثنی و فردی» یعنی باید از خودمان شروع کنیم و نواقص اطلاعات دینی خود را برطرف کرده تا بتوانیم در مدارس اثرگذار باشیم. امروز این ولایت، این امامت، این شأن و این مقام که خدا نعمت را با آن به اتمام و اکمال رسانده جایگاه واقعی خود را ندارد و باید به این نکته مهم توجه جدی شود. ولایت را باید همزمان با ورود نوگلان به مدارس به آنان آموزش داد.
این استاد حوزه ضمن تشکر از معلمان گفت: من خواهش می‌کنم از شما عزیزان که دغدغه و دلسوزی‌ای را که برای تربیت نسلی پاک داشته اید، مضاعف کنید. اگر همه ما می‌خواهیم جامعه‌ای ولایتمدار و غدیری داشته باشیم باید مدارس را صاحب پتانسیل عظیم ببینیم.
وی در پایان گفت: معلمان گرامی، دانش آموز شناس باشید بدون شناخت دانش آموزان نمی‌توان بر روی آن‌ها تأثیرگذار بود و نبود شیوه صحیح روانشناختی از دانش آموزان در مدارس، ضعف روز افزون دین در جامعه را در پی خواهد داشت؛ بنابراین برای اثرگذاری بر روی این نسل پر از استعداد باید شیوه‌های خلاقانه و مبتکرانه را در حین آموزش بکار ببندید و این امر حاصل نخواهد شد مگر اینکه واقعا عاشق کار خود در مدارس باشید. انتهای پیام/د 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از استخدام ۴۱۷۰ نیروی بهداشت و مراقب سلامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، صادق ستاری‌فرد اظهار کرد: مکمل یاری و بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان به صورت جدی در حال انجام و غربالگری سلامت و هنجاریابی دانش آموزان به عنوان امری مهم باید پیگیری شود.

وی افزود: در حوزه تربیت بدنی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، آموزش محیط زیست و آموزه‌های زیست محیطی ارائه می‌شود، همچنین با همکاری جمعیت هلال احمر طرح دادرس و ماهر و به عبارتی آموزش کمک‌های اولیه و کمک‌های امدادی به دانش آموزان و خانواده‌ها ارائه می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جایگاه حوزه سلامت در برنامه درسی بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: امید است که با بازنگری برنامه درس ملی، بخشی از برنامه درسی هفتگی به سلامت و بهداشت دانش‌آموزان اختصاص یابد و این کار نیازمند توجه جدی است.

ستاری‌فرد ادامه داد: امیدواریم در شورای عالی آموزش و پرورش این موضوع مورد توجه قرار گیرد تا ظرفیت‌هایی برای حوزه بهداشت و سلامت در نظر گرفته شود، باید از ظرفیت‌های مدرسه در پیشبرد سلامت دانش آموزان استفاده کنیم.

وی با اشاره به استخدام ۴۱۷۰ نیروی بهداشت و مراقب سلامت گفت: آزمون مذکور چهاردهم اردیبهشت برگزار و این افراد، مهر راهی مدارس می‌شوند.

کد خبر 746667

دیگر خبرها

  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها