Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو گفت: برق مورد استفاده برای استخراج پول الکترونیکی به عنوان انشعاب جدید تلقی می‌شود؛ به آن معنا که برای این کار از انشعابات خانگی، کشاورزی و غیره به هیچ وجه استفاده نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، رضا اردکانیان امروز (شنبه) در بازدید از هفتمین نمایشگاه گل و گیاه کرج اظهار کرد: در اولین هفته دولت تعدادی از پروژه‌های آب، برق و فاضلاب استان البرز کلنگ زنی و تعدادی هم به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وزارت نیرو حدود ۶۵۰ پروژه در استان البرز در دست اجرا دارد که برای آنها ۱۱هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

اردکانیان توضیح داد: امروز پروژه آبرسانی به ۲۲ روستای البرز، آبرسانی به فاز هفت شهر هشتگرد، ۱۶ حلقه چاه جدید برای استان و آبرسانی به کمالشهر و ۱۴ پروژه برق به بهره‌برداری رسید.

وزیر نیرو تصریح کرد: هیات وزیران به تازگی مصوبه ای ارائه داده که بر اساس آن همه کسانی که علاقه‌مند به استخراج پول الکترونیکی هستند، بتوانند مجوز استفاده از برق را دریافت کنند.

وی گفت: برق مورد استفاده برای استخراج پول الکترونیکی به عنوان انشعاب جدید تلقی می‌شود؛ به آن معنا که برای این کار از انشعابات خانگی، کشاورزی و... به هیچ وجه استفاده نخواهد شد.

این مسئول ادامه داد: فرایند صدور مجوز برای استخراج پول الکترونیکی توسط وزارت صنعت معدن و تجارت مشخص خواهد شد.

وی گفت: زمان استفاده از برق برای استخراج پول هم باید ساعاتی خارج از اوج بار و پیک مصرف باشد.

وزیر نیرو افزود: بر اساس مصوبه هیأت وزیران تعرفه اعمالی برای برق که در فرایند استخراج مصرف می‌شود،‌ بر اساس تعرفه برق صادراتی اعمال می‌شود.

اردکانیان در خصوص وضعیت چاه‌های غیرمجاز هم گفت: احداث و بهره برداری از چاه‌های غیرمجاز حتی اگر با نشست زمین همراه نباشد، تخلف است و طبق قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

وی گفت: ما وظیفه داریم از منابع آبی به عنوان سرمایه‌ای ملی محافظت کنیم و دستگاه قضا نیز در این بخش همکاری خوبی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارز دیجیتالی اردکانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار

وزیر نیرو با بیان اینکه توسعه صادرات فنی و مهندسی صنعت آب و برق در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: پروژه چند منظوره «اومااویا» به عنوان بزرگ‌ترین پروژه آبی کشور سریلانکا توسط مهندسان ایرانی اجرایی شد و اکنون آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی‌اکبر محرابیان با اشاره به ظرفیت‌های عظیم کشور ایران در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورها، اظهار کرد: ایران به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت آب و برق، جایگاه نخست منطقه را در صدور خدمات فنی و مهندسی در این صنعت در اختیار دارد و این امر بیانگر دانش و توان بالای فنی و مهندسی متخصصان ایرانی است.

وی ادامه داد: اکنون توان فنی و مهندسی کشورمان در حوزه ابزارهای مدیریت منابع آب از جمله شبکه آبیاری زهکشی، تونل‌ها و سدسازی به ۱۰۰ درصد رسیده است و ایران در بین ۴ کشور برتر جهان در این حوزه قرار دارد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه یکی از برجسته‌ترین شاخصه‌های دیپلماسی دولت سیزدهم بازاریابی و زمینه‌سازی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی و کالای ایرانی در بازارهای بین‌المللی است، گفت: پیش‌بینی می‌شود ارزآوری از این محل صادرات خدمات فنی مهندسی تا ۲ سال آینده به ۵ میلیارد دلار برسد.

محرابیان خاطرنشان کرد: در مسیر توسعه دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم، سریلانکا یکی از کشورهای هدف وزارت نیرو محسوب می‌شود و در این زمینه یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی و بزرگ‌ترین پروژه آبی این کشور از سوی شرکت‌های ایرانی ساخته و هم اکنون آماده افتتاح است.

وی با اشاره به اینکه طرح منحصر به فرد و چند منظوره «اومااویا» با تکیه بر توان و دانش مهندسان و متخصصان ایرانی در جنوب شرقی سریلانکا افتتاح می‌شود، گفت: تولید ۲۹۰ گیگاوات ساعت انرژی در سال، تأمین آب مورد نیاز ۵۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خشک جنوب شرقی سریلانکا و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از منطقه پرباران به مناطق خشک کشور سریلانکا از جمله مزایای این طرح است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه هزینه اجرای پروژه سد اومااویا ۵۳۰ میلیون دلار بود که به صورت نقدی به مجری ایرانی پرداخت شد، گفت: این طرح از جمله بزرگ‌ترین و فنی‌ترین پروژه‌های صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی محسوب می‌شود که صفر تا ۱۰۰ مراحل مطالعاتی و اجرایی آن توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 747395

دیگر خبرها

  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر
  • ایران جزو چهار کشور نخست دنیا در حوزه سدسازی است
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • افزایش همکاری‌های ایران و سریلانکا با افتتاح پروژه اومایا
  • جایگاه ایران در تکنولوژی سدسازی بین کشور‌های جهان
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد