Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@02:16:53 GMT

برای به تاخیر انداختن مرگ چه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۷۵۰۷

ساعت 24- گروهی از محققان نروژی به بررسی مطالعاتی پرداختند تا مشخص شود چگونه فعالیت جسمی و مدت زمانی که تحرک جسمی کافی نداریم، بر خطر مرگ زودهنگام تاثیر می‌گذارد.

 محققان در مطالعه جدید خود بر تاثیر انجام میزان بیشتری از فعالیت‌های جسمی بر کاهش خطر مرگ زودهنگام در دوران میانسالی و پیری تاکید کردند.

محققان پیش از این در بررسی‌های خود تاکید کرده‌اند که هر گونه سبک زندگی کم‌تحرک حتی نشستن، برای سلامت ضرر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نداشتن فعالیت جسمی کافی برای مدت زمان ۹ ساعت یا بیشتر در طول روز، غیر از زمان خواب، با افزایش خطر مرگ همراه است.

در این بررسی گروهی از محققان نروژی به بررسی مطالعاتی پرداختند تا مشخص شود چگونه فعالیت جسمی و مدت زمانی که تحرک جسمی کافی نداریم، بر خطر مرگ زودهنگام تاثیر می‌گذارد.

محققان با کمک ابزارها و تجهیزات لازم، میزان و شدت فعالیت ۳۶ هزار و ۳۸۳ نفر را که حداقل ۴۰ ساله بودند، در آمریکا و غرب اروپا بررسی کرده و آن را در سه دسته فعالیت‌های جسمی سبک، متوسط و سنگین قرار دادند.

آشپزی یا شستشوی ظروف نمونه‌ای از فعالیت‌های جسمی سبک به حساب آمده، پیاده‌وری سریع در دسته فعالیت‌های متوسط و دویدن در گروه فعالیت‌های جسمی شدید قرار گرفت.


به گفته محققان، خطر مرگ برای افرادی که فعالیت جسمی نداشتند در مقایسه با افرادی که بیشترین فعالیت جسمی را داشتند، پنج برابر بیشتر بود.

باشگاه خبرنگاران

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۷۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی پرسپولیس نشست خبری را از دست داد

سرمربی پرسپولیس به دلیل تاخیر پیش آمده در پرواز تیم به آبادان به نشست خبری پیش از بازی فردا نرسید. 
 

طرفداری | اوسمار به نشست خبری نرسید 

به گزارش رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، کاروان پرسپولیس امروز عصر و بعد از انجام آخرین تمرین پیش از بازی با نفت راهی آبادان شد.
طبق برنامه‌ریزی قبلی قرار بود نشست خبری اوسمار ویرا پیش از این دیدار ساعت ۱۸:۱۵ دقیقه در ورزشگاه تختی انجام شود اما با توجه به تاخیر در پرواز سرخپوشان به آبادان، سرمربی برزیلی به این کنفرانس نرسید.

علیرضا اشرف، مدیر رسانه‌ای پرسپولیس در این ارتباط گفت:

متاسفانه به دلیل تاخیر پیش آمده در پرواز تیم، نتوانستیم در نشست خبری حاضر شده و در خدمت خبرنگاران عزیز در شهر آبادان باشیم. آقای اوسمار هم علیرغم میل باطنی برای حضور در نشست، با توجه به شرایط پیش آمده از رسانه‌های محترم محلی عذرخواهی کردند. به امید خدا فردا بعد از بازی در خدمت اصحاب محترم رسانه خواهیم بود.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • دانشمندان مطمئن‌ترین راه برای مهار خشم در موقعیت‌های پُر تنش را یافتند!
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • سرمربی پرسپولیس نشست خبری را از دست داد
  • تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • سیل در فرودگاه دبی؛ بازگشت تیم ملی کشتی فرنگی به تاخیر افتاد
  • تاخیر در تحویل زمین‌های تعاونی مسکن زنجان ۳۴ ساله شد
  • استطاعت جسمی بیش از ۶۵۰۰۰ زائر حج تمتع تأیید شد
  • مسوولان با عزمی آهنین گره‌گشای مشکلات مردم باشند