Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مسئول مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی قزوین روز شنبه با اعلام این خبر افزود: صبح یکی از روزهای مردادماه، جوان ۲۶ ساله‌ای به نام پاتریک بردیی، توریست و پژوهشگر ایرلندی به کلانتری ۱۱ مدرس شهرستان قزوین مراجعه و عنوان می‌کند که پول و وسایلش به سرقت رفته است.

سرهنگ رحیم خامدی افزود: ماجرا از این قرار بود که ظاهرا او قصد مسافرت با اتوبوس از تبریز به قزوین را داشت که به اشتباه در شهرستان آبیک پیاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: این گردشگر وقتی به اشتباه خود پی برد، قصد برگشت به شهرستان قزوین را کرد که با سوار شدن به یک خودرو سواری پراید دچار مشکل شده است.

️ خامدی افزود: چنانکه این جوان ایرلندی گفته است، در جریان بازگشت به قزوین، لوازم شخصی او شامل چمدان، مدارک شناسایی و گذرنامه، ۲ هزار و ۵۰۰ دلار آمریکا، ۲ میلیون تومان وجه نقد، هدفون، دوربین عکاسی و ساک دستی به وسیله راننده خودرو سواری مسافرکش در مسیر آبیک به قزوین به سرقت رفته است.

او گفت: توریست جوان که هیچ گونه مدرک، پول و وسیله‌ای در اختیار نداشته از پلیس درخواست کمک می‌کند و به دنبال آن، ابتدا برای نامبرده به عنوان شاکی، پرونده تشکیل و پس از اخذ اظهاراتش به دلیل در اختیار نداشتن پول با دستور فرمانده انتظامی استان قزوین برای اقامت به یکی از هتل‌های قزوین معرفی و اسکان داده می‌شود.

️خامدی ادامه داد: به دنبال دستور سردار حاجیان رییس نیروی انتظامی استان، تیم ویژه به همراه شاکی به محل وقوع جرم اعزام و در مدت کمتر از ۲ ساعت پس از اقدامات فنی، سارقان که زن و شوهر بوده‌اند را در شهرستان آبیک شناسایی و دستگیر و تمام لوازم سرقت شده کشف و تحویل تبعه ایرلندی می‌شود.

او گفت: این توریست جوان، مراتب تقدیر و تشکر خود از پلیس را اظهار داشته و از اقدام به ‌موقع و سریع آنها در شناسایی و دستگیری سارقان اموالش تقدیر و تشکر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قزوین سرقت توریست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبس میزبان بیش از نیم میلیون زائر و گردشگر در تعطیلات عید فطر

رحیمی فرماندار شهرستان طبس در مورد آمار بازدید‌ها از جاذبه‌های تاریخی و مذهبی شهرستان طبس طی نوروز و فعالیت ستاد خدمات سفر، گفت: در این مدت، بیشترین بازدید از قطب گردشگری مذهبی شرق کشور یعنی آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) بوده است. 

او افزود: همچنین باغ تاریخی گلشن، روستا‌های هدف و منطقه گردشگری ازمیغان و خرو، منطقه نمونه گردشگری چشمه آبگرم مرتضی علی، کال جنی، کویر حلوان و روستای جهانی گردشگری اصفهک از مکان‌های پربازدید و مورد استقبال گردشگران و زائران در این مدت بوده است. 

رحیمی بیان کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر با آمادگی کامل در شهرستان برای استقبال از مسافران و زائران در تعطیلات عید فطر تشکیل و تمهیدات و برنامه ریزی لازم انجام و از این آزمون سر بلند بیرون آمد. 

فرماندار شهرستان طبس ادامه داد: اقدامات صورت گرفته برای تسهیل شرایط بازدید گردشگران شامل آمادگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، برنامه ریزی تهیه مایحتاج عمومی مانند نان، گوشت مرغ، سوخت (بنزین و نفت گاز)، آب شرب مناطق گردشگری و آماده سازی مناطق گردشگری پربازدید بوده است. 

او همچنین از تدارک اسکان در اقامتگاه‌های بومگردی و مجتمع‌های گردشگری، ۸۰ کلاس درس مدارس و ظرفیت هیئت‌های مذهبی و بقاع متبرکه و آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع)، دانشکده فنی امام علی (ع) و دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین جوار آستان مبارک و پارک‌ها و بوستان‌ها برای اسکان موقت خبر داد. 

رحیمی اظهار کرد: در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳، بیش از ۵۹۸ هزار و ۳۹۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان طبس بازدید کرده‌اند.

فرماندار شهرستان طبس ادامه داد: از ابتدای شروع فعالیت ستاد سفر نیز تا ۱۷ فروردین، ۸۲ هزار و ۵۴۱ نفر در اقامتگاه‌های رسمی و ۳۹۹ هزار و ۳۳۰ نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی، اضطراری و کمپ‌های اسکان موقت، اسکان داده شده‌اند و در این مدت ۶۳ مورد بازدید نظارتی از اماکن اقامتی و پذیرایی انجام شد. 

او بیان کرد: همچنین در بازه زمانی ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ تا ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳، بیش از ۵۲۱ هزار و ۴۴۷ نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان طبس بازدید کرده‌اند. 

رحیمی عنوان کرد: از ۲۱ فروردین ماه تا ۲۴ فروردین ماه، ۲۰ هزار و ۲۸ نفر در اقامتگاه‌های رسمی و ۱۵۸ هزار و ۴۵۳ نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی، اضطراری و کمپ‌های اسکان موقت، اسکان داده شده‌اند و در این مدت ۶۳ مورد بازدید نظارتی از اماکن اقامتی و پذیرایی انجام شد.

فرماندار شهرستان طبس ضمن خیر مقدم و تشکر از همه هموطنانی که شهرستان طبس را به عنوان مقصد سفر خود در ایام تعطیلات نوروزی انتخاب کرده‌اند، گفت: کمبود‌ها و نواقص احتمالی نیز قطعا وجود داشته، اما امیدواریم با کمک ویژه مسئولین استانی و همت و تلاش مسئولین شهرستان نواقص موجود را برای سال‌های بعد مرتفع کرده و زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگران و زائران را در شهرستان فراهم کنیم. 

رحیمی ضمن تشکر از فعالیت‌ها و اقدامات همه اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر و همراهی مردم مهمان نواز شهرستان، تصریح کرد: از بخشداران تولیت آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) بابت خدمات این مجموعه و همچنین فرماندهی انتظامی شهرستان، فرماندهی بسیج سپاه شهرستان، فرماندهی راهنمایی و رانندگی، فرماندهی پلیس راه طبس_یزد و دیهوک، شبکه بهداشت و درمان، اورژانس جاده‌ای، هلال احمر، آموزش و پرورش، ریاست هیئت‌های مذهبی، میراث فرهنگی و شهرداران شهر‌های طبس، دیهوک و عشق‌آباد به صورت ویژه تقدیر و تشکر می‌کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • خطر تعطیلی مرکز دیالیز بیمارستان شهدای آبیک+ فیلم
  • سارقان و مالخران اموال ساختمان‌های نیمه ساز در گرگان دستگیر شدند
  • دستگیری باند ۵ نفره سارقان و ۴ مالخر تجهیزات داخل خودرو در اصفهان
  • کاشان میزبان ۴۸۰ هزار گردشگر در تعطیلات عید فطر
  • طبس میزبان بیش از نیم میلیون زائر و گردشگر در تعطیلات عید فطر
  • دستگیری ۱۲ سارق با کشف ۱۶ فقره سرقت در کهنوج  
  • قتل عجیب شوهر جوان در چادر مسافرتی در جاده کن - سولقان
  • دستگیری سارق ۴ میلیاردی ویلا در لواسانات
  • ۲۰۰ هزار گردشگر از اماکن گردشگری کهگیلویه بازدید کردند
  • کشت زیره سبز دیم در اراضی کشاورزی شهرستان آبیک