Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، دفتر ریاست جمهوری فرانسه شامگاه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود تاکید کرده که به دنبال تقابل نظامی با ایران نیست.

در بیانیه کاخ الیزه آمده است که ترامپ طی گفت‌وگوهای خود با ماکرون در حاشیه اجلاس «گروه ۷» در شهر «بیاریتز» فرانسه، با بیان اینکه تمایلی به شروع جنگ با ایران ندارد اما تصریح کرد که خواستار توافق جدیدی با ایران [در موضوعات هسته‌ای و منطقه‌ای] است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره» ماکرون نیز در این دیدار به ترامپ پیشنهاد داده که برای کاهش تنش‌ها، واشنگتن به تهران اجازه دهد که صادرات نفت خود را به صورت محدود و برای مدت زمان معینی ادامه دهد اما به شرط اینکه ایران نیز دست از غنی‌سازی اورانیوم [بیش از سقف تعیین‌شده در برجام] بردارد.

پیش از این نیز یک دیپلمات فرانسوی به‌صورت غیررسمی گفته بود که ماکرون چنین پیشنهادی را به ترامپ داده است اما اکنون کاخ الیزه با صدور این بیانیه به‌طور رسمی ارائه این پیشنهاد را تایید کرد.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه پیشتر در بیانیه‌ای گفته بود ماکرون و ترامپ در موضوع توافق هسته‌ای ایران و تنش‌های منطقه‌ای اختلافاتی دارند.

نشست گروه 7، از امروز در  بیاریتز فرانسه آغاز شده و سران کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن در آن حضور دارند. این گروه تا سال 2014 با نام گروه 8 شناخته می‌شد و روسیه هم عضو آن بود اما با ضمیمه شدن شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه، روس‌ها از این گروه کنار گذاشته شدند.

دیدار رئیس‌جمهور فرانسه با رئیس‌جمهور آمریکا یک روز پس از دیدار ماکرون با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاریس انجام می‌شود. محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران مباحثات خود با رئیس‌جمهور فرانسه را خوب و سازنده توصیف کرده بود. 

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۷۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد ادعای فروش تسلیحات به تل آویو از سوی فرانسه

از زمان آغاز جنگ غزه کشور‌های غربی و در راس آنها آمریکا تسلیحات لازم برای کشتار فلسطینیان را در اختیار اسراییل قرار داده است. با این وجود، برخی کشور‌ها همانند کانادا با تصویب طرحی، فروش تسلیحات آتی به این رژیم را متوقف کرده اند. این در حالی است که هنوز هم شواهد از ارسال تسلیحات غربی به تل آویو برای نسل کشی فلسطینیان حکایت دارد. 

به گزارش الجزیره، سباسشن لکورنو، وزیر دفاع فرانسه امروز (سه شنبه) ادعای مطرح شده از سوی خبرنگاران تحقیقی مبنی بر ارسال تسلیحات فرانسوی به اسراییل در بحبوحه نسل کشی فلسطینیان در غزه را تکذیب کرد. 

خبرنگاران تحقیقی اعلام کرده اند شرکت تسلیحاتی یورولینکز (Eurolinks) مستقر در شهر مارسی، قطعات مربوط به اسلحه ام ۲۷ و فشنگ‌های جنگی به اسراییل فروخته است. 

در این گزارش عنوان شده است که این تسلیحات می‌تواند از سوی ارتش اسراییل علیه غیرنظامیان در غزه استفاده شود. 

خبرنگاران اقدام به انتشار تصاویر مربوط به این موضوع کرده اند، اما وزارت دفاع فرانسه در نهایت تمامی ادعا‌های مطرح شده را تکذیب کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اولتیماتوم بایرن به دیویس: تمدید کن یا برو!
  • لوپن: دست دولت ماکرون در جیب فرانسوی‌ها است
  • پیشنهاد کمک فرانسه به برزیل برای ساخت زیردریایی اتمی
  • بلومبرگ: ماکرون آمریکا را خشمگین کرد
  • عصبانیت آمریکا از دست ماکرون
  • وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد
  • آمریکا از دست ماکرون عصبانی است
  • عادت خوب ستاره ازبک استقلال: گل‌سازی!
  • رد ادعای فروش تسلیحات به تل آویو از سوی فرانسه
  • ترکمنستان- ایران/ آتش بازی در عشق آباد