Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@17:14:58 GMT

رئیس شورای‌اروپا: جانسون «آقای بدون توافق» نشود

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۸۱۶۰

رئیس شورای‌اروپا: جانسون «آقای بدون توافق» نشود

رئیس شورای اروپا که برای شرکت در چهل‌وپنجمین اجلاس گروه هفت در فرانسه به سر می‌برد، گفت که تمایل ندارد بر سر «خروج بدون توافق» انگلیس از اتحادیه اروپا با مقام‌های لندن همکاری کند.

به گزارش ایسنا، دونالد توسک، رئیس شورای اروپا امروز (شنبه) در یک نشست خبری در مورد رویکرد نخست‌وزیر جدید انگلیس در قبال بریگزیت گفت: تنها چیزی که من تمایل ندارم درباره‌اش همکاری کنم، بریگزیت بدون توافق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
من همچنان فکر می‌کنم بوریس جانسون مایل نیست که نامش در تاریخ به عنوان «آقای بدون توافق» ثبت شود.

رئیس شورای اروپا در عین حال ابراز تمایل کرد که در جریان دیدار با بوریس جانسون در حاشیه نشست گروه هفت، پیشنهاد‌های او برای پرهیز از بریگزیت بدون توافق را نیز بشنود.

تاسک گفت: ما منتظر شنیدن پیشنهاد‌هایی از جمله در مورد ایرلند هستیم که عملی و واقع‌گرایانه و نیز قابل پذیرش برای همه کشور‌های عضو باشد. می‌خواهیم بدانیم دولت انگلیس چه زمانی آماده است تا این پیشنهاد‌ها را روی میز بگذارد.

به گزارش یورو نیوز، سرنوشت بریگزیت سه سال پس از رأی آری مردم انگلیس به همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا، همچنان نامعلوم است و بحران سیاسی بر سر این مسأله در انگلیس هنوز جریان دارد.

۳۱ اکتبر (۹ آبان) به عنوان تاریخ نهایی و قطعی خروج انگلیس از اتحادیه اعلام شده، اما هنوز سایه تردید در این زمینه وجود دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: رئیس شورای اروپا اجلاس گروه هفت خروج بدون توافق اتحادیه اروپا بوریس جانسون بریگزیت اردوگاه شهید باهنر شهید رجایی محمد عزیزی هفته دولت شهید باهنر فاطمه عبادی ائتلاف دریایی آمریکا عصر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۸۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل مدعی شد: حماس علاقه‌ای به آتش بس ندارد

دفتر نتانیاهو در سلسله پیام‌هایی در X نوشت: رد پیشنهاد سه میانجی که بیشترین انعطاف را با اسرائیل داشت، ثابت می‌کند که [یحیی]سنوار خواهان یک معامله بشردوستانه و بازگشت اسرا نیست و به سوء استفاده از تنش ادامه می‌دهد. اسرائیل به تلاش خود برای تحقق اهداف جنگ با حماس با قدرت کامل ادامه خواهد داد. برای بازگرداندن فوری ۱۳۳ اسرا از غزه، سنگ تمام می‌گذارد.

پیش از این، حماس اصرار داشت که نمی‌تواند همه اسرا را قبل از توافق آتش‌بس بیابد و نتانیاهو را متهم کرد که «حداکثر تلاش را برای تضعیف هرگونه شانس» برای توافق آتش‌بس انجام می‌دهد. رئیس روابط سیاسی و بین‌الملل حماس از سیاست‌های نتانیاهو برای مسدود کردن هر توافق آتش بس انتقاد کرد.

اخیرا، رئیس سازمان سیا آمریکا پیشنهاد تبادل اسیر را مطرح کرد که در ازای آزادی ۹۰۰ اسیر فلسطینی ۴۰ اسیر اسرائیلی آزاد شوند، مشروط بر اینکه اسرای فلسطینی به کشور دیگری اخراج شوند و اجازه بازگشت به خانه‌های خود در نوار غزه را نداشته باشند. 

این طرح یکجانبه آمریکایی که منافع رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کرد و امتیازی را برای حماس در پی نداشت از سوی حماس رد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بورل: نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم | به نفع همه است شاهد رویارویی نباشیم
  • بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند
  • بورل: خاورمیانه در لبه پرتگاه است / انتظار حمله اسرائیل به ایران را دارم
  • بورل: انتظار حمله‌ای از سوی اسرائیل در واکنش به عملیات ایران را دارم | ما باید روی ترمز بزنیم و دنده را عوض کنیم
  • بورل: خاورمیانه در لبه پرتگاه است
  • خاورمیانه در لبه پرتگاه است
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • بورل : خاورمیانه در لبه پرتگاه است
  • درخواست کمیسیون اروپا از کنگره آمریکا برای حمایت از اوکراین
  • اسرائیل مدعی شد: حماس علاقه‌ای به آتش بس ندارد