Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر نفت و نیروی پاکستان گفت: این کشور مصمم به تحکیم و گسترش بیش از پیش همکاری های موجود با جمهوری اسلامی ایران در حوزه انرژی است. تاریخ انتشار: 06:54 - 03 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۳۸۹۷

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از رادیو دولتی پاکستان، «عمر ایوب خان» این اظهارات را در دیدار «مهدی هنردوست» سفیر ایران در پاکستان عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیروی پاکستان اظهار داشت: اسلام آباد نگاه رو به جلو به تقویت روابط برادرانه با تهران به ویژه گسترش همکاری های دوجانبه در بخش انرژی دارد.

عمر ایوب با تاکید بر توسعه همکاری های دو کشور در بخش انرژی و نفت، افزود: پاکستان در حال بررسی چند طرح با هدف تعمیق همکاری ها با کشور ایران است.

سفیر ایران در پاکستان نیز در این نشست ضمن تاکید بر ضرورت تقویت هر چه بیشتر روابط موجود میان دو کشور، گفت: ظرفیت های زیادی برای تعمیق همکاری های انرژی میان ایران و پاکستان وجود دارد.

هنردوست افزود: تلاش های مشترک ایران و پاکستان برای بهره مندی از ظرفیت های یکدیگر گامی در جهت تامین منافع مشترک است.

وی حوزه انرژی را موضوعی کلیدی میان ایران و پاکستان دانست و افزود: در این زمینه جمهوری اسلامی ایران آماده ایفای نقش اساسی خود است.

جمهوری اسلامی ایران همواره از آمادگی خود برای افزایش سطح صادرات برق به پاکستان خبر داده و متقابلا پاکستان نیز با پذیرفتن پیشنهاد کشور همسایه خود می تواند گام بلندی در مسیر رفع بحران انرژی در این کشور بردارد.

جمهوری اسلامی ایران، کشوری با ظرفیت بالا در تولید انرژی شناخته می شود که میتواند از طریق منابع گسترده خود کمک جدی برای رفع بحران انرژی در پاکستان انجام دهد.

ایران با برخورداری از تجربه های فراوان در بخش انرژی، قابلیت ساخت خطوط انتقال جدید در پاکستان را دارد که با کمک آن می توان حتی در شرایط نامساعد جوی، انتقال برق را به آسانی انجام شود.

ایران همچنین بزرگترین کشور صادر کننده برق خاورمیانه است و این کشور در زمان کنونی به پاکستان، ترکیه، عراق و افغانستان برق صادر می کند، در حال حاضر ایران ۱۰۰ مگاوات برق به پاکستان صادر می کند

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان کشور صادرکننده قابلیت پاکستان منابع گسترده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۸۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند

خیام‌نکویی  معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در نشست شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۲۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی در کشور تولید می‌شد که این مقدار در سال گذشته به ۱۳۳ میلیون تن رسید.

وی بیان کرد: با وجود افزایش جمعیت کشور از ۳۶ میلیون در سال ۱۳۵۷ به حدود ۹۰ میلیون، ۸۰ درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور حاصل تلاش کشاورزان ایرانی است و بقیه مواد غذایی مورد نیاز با خروج ۱۴ تا ۱۶ میلیون دلار ارز و خرید از کشورهای دیگر تامین می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در بخش کشاورزی باید به جایگاهی برسیم که همه مواد غذایی مورد نیاز داخل را تولید کنیم و علاوه بر آن، گوشه چشمی هم به صادرات داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اردن مصمم است آسمان کشورش مورد سوء استفاده رژیم صهیونیستی قرار نگیرد
  • دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان در نیویورک
  • سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند
  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران