Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، در این بیانیه آمده است: ارتش یمن (نیروهای دولت فراری) با قدرت، مانع از یاغی گری شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت امارات است، می شود.

این بیانیه افزود: سلاح های کشف شده از این گروه ها بوضوح نشان می دهد که امارات آنها را از نظر نظامی حمایت می کند.

این درحالی است که مسؤولان ارشد دولت ابوظبی هرگونه حمایت از شورای انتقالی جنوب را رد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بتازگی جنگ لفظی منصور هادی مورد حمایت سعودی علیه سیاست های امارات در پشتیبانی از شورای انتقالی جنوب شدت گرفته است.

هیأت رئیسه مجلس نمایندگان دولت هادی نیز پیشتر نسبت به عواقب انحراف ائتلاف امارات و عربستان از اهداف خود هشدار داده و اعلام کرده بود، اقدامات شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب مورد حمایت دولت ابوظبی، یمن را بار دیگر به حمامی از خون تبدیل خواهد کرد.

"صالح الجبوانی" وزیر حمل و نقل دولت فراری هادی امارات را مسؤول تمامی اقدامات خشونت بار در عدن دانسته بود.

نیروهای موسوم به "کمربند امنیتی" ۱۰ آگوست (۱۹ مردادماه) کنترل کاخ ریاست جمهوری "معاشیق" در شهر بندری "عدن" و مراکز راهبردی این شهر را به دست گرفتند و پس از آن درگیری میان نیروهای وابسته به امارات از یک سو و وفاداران به دولت هادی از سوی دیگر شدت گرفت.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، تاکنون دستکم ۴۰ تن در این درگیری ها کشته و حدود ۲۶۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

منصور هادی که به عربستان فرار کرده، این اقدام شورای انتقالی جنوب را "کودتا" علیه  دولت خود دانسته است.

شورای انتقالی جنوب یمن در سال ۲۰۱۷ پس از برکناری "عیدروس الزبیدی" استاندار پیشین عدن توسط منصور هادی و با حمایت ابوظبی تشکیل شد.

عربستان و امارات که از کشورهای فعال در ائتلاف عربی بودند و از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ (ششم فروردین ۹۴) با ایجاد این ائتلاف مبهم به بهانه بازگرداندن منصور هادی، یمن را هدف حملات خود قرار داده اند، اکنون پس از گذشت بیش از چهار سال نه تنها هیچ دستاوردی کسب نکرده و به اهداف خود نرسیده اند، بلکه به جان هم افتاده و به عقیده کارشناسان، دیگر چیزی از این ائتلاف باقی نمانده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان از دست امارات به سازمان ملل شکایت کرد (+سند)

عربستان با ارسال یادداشتی اعتراضی خود به دبیرخانه سازمان ملل متحد نسبت به اقدام اخیر دولت امارات متحده عربی در اعلام منطقه الیاسات به عنوان منطقه حفاظت شده دریایی شکایت کرد.   به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عربستان سعودی یادداشت اعتراضی را علیه دولت امارات متحده عربی به سازمان ملل متحد ارسال کرد.   ریاض در یادداشت اعتراضی خود اقدام دولت ابوظبی در اعلام منطقه الیاسات به عنوان منطقه حفاظت شده دریایی را غیرقانونی خوانده است.   عربستان سعودی , کشور امارات متحده عربی , خلیج فارس , سازمان ملل متحد ,    عربستان در متن یادداشت خود اظهار داشته است که اعلامیه امارات در مورد منطقه الیاسات را به رسمیت نمی شناسد و خواستار پایبندی دولت امارات به توافقنامه منعقد شده مرزی میان دو کشور در سال 1974 است.   مقامات سعودی مدعی هستند اقدام دولت امارات در اعلام منطقه الیاسات در خلیج فارس به عنوان منطقه حفاظت شده دریایی حقوق قانونی دولت ریاض از جمله محدوده دریای سرزمینی و منطقه دارای حاکمیت مشترک دو کشور را نقض می کند.   دو جزیره «مکاسب» و «القفای» از جمله نقاطی است که در زمره مناطق تحت حاکمیت مشترک دو کشور جای دارد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۱هزارمین مسکن روستایی دراستان مازندران
  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • نسل کشی اسرائیل فریاد «دیدی» را هم در آورد
  • فوران آتشفشان اندونزی صد‌ها نفر را فراری داد
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها
  • چین: هرگز فعالیت‌ جدایی‌طلبان تایوان را تحمل نخواهیم کرد
  • چین: هرگز فعالیت‌های جدایی‌طلبان تایوان را تحمل نخواهیم کرد
  • ساخت و تعمیر ۲۶۰ واحد مسکونی محرومان در لرستان
  • انتقاد عضو شورای شهر از عدم ساخت ورزشگاه‌های جدید در پایتخت
  • عربستان از دست امارات به سازمان ملل شکایت کرد (+سند)