Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردکانیان با اشاره به اینکه تا پایان امسال در ۹ استان کشور ۱۰ سد بزرگ افتتاح می‌شود و ۲۶ هزار هکتار از اراضی هم زیر آبیاری‌های نوین قرار می‌گیرد، گفت: ۲۹ تصفیه خانه نیز در ۱۶ استان و ۱۲ تصفیه خانه آب هم در ۹ استان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «رضا اردکانیان» شب گذشته (شنبه 2 شهریور) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما درباره وضعیت ذخایر آبی و برقی کشور به ارایه توضیحاتی پرداخت و با اشاره به اینکه امسال کمبود برق ناشی از پایین بودن آب سدها، جبران شد، گفت: خوشبختانه امسال با اتفاقات خوبی همراه بود که از آن میان می‌توان به بارش‌های باران در آغاز سال و پر شدن سد‌ها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر نیرو با بیان اینکه سال قبل حدود ۴۰۰ مگاوات کمبود برق ناشی از پایین بودن سطح آب سد‌ها بود که امسال جبران شد، گفت: در این راستا ۱۵ نیروگاه را در طول یک سال که می‌توان در نوع خودش بی نظیر خواند به اتمام رساندیم و در ۱۲ استان کشور به بهره برداری رساندیم و ۳ هزار و ۲۵۱ مگاوات برق از محل ساخت این نیروگاه‌ها به ظرفیت برق کشور افزوده شد.

 

اردکانیان با اشاره به اینکه امسال همکاران ما با تلاش فراوان و با تغییراتی که در پره‌های توربین‌ها و سامانه کار نیروگاه‌ها ایجاد کردند حدود ۵۶۴ مگاوات هم از ناحیه بهبود عملکرد نیروگاه‌های موجود افزایش تولید داشتیم،  تصریح کرد: سال قبل در خصوص روز‌های کم آبی و کم برقی برنامه‌ای را تدوین کردیم با عنوان ۰۹۸ به معنی اینکه می‌خواهیم در سال ۹۸ خاموشی برق کشور صفر باشد در این خصوص با همکاری‌های مردمی اعم از خانه‌ها و واحد‌های صنعتی همت شد و به این ترتیب مجموع انرژی مصرفی نه تنها کم نشد بلکه ۱۵۰ هزار مگاوات ساعت انرژی در بخش صنعت بیشتر مصرف شد، ولی اوج بار ساییده شد و توانستیم تابستان ۹۸ را به خوبی پشت سر بگذاریم.

 

وزیر نیرو در ادامه این برنامه خبری با بیان اینکه امسال حدنصاب مدیریت مصرف برق ۳ هزار و ۸۰۰ مگاوات بود که با ۱۱ برنامه موفق به این رکوردزنی شدیم، افزود: سعی می‌کنیم سال آینده این حدنصاب را خودمان بشکنیم در ضمن پیش بینی‌های اداره هواشناسی برای فصل پاییز از بارش‌های نرمال حکایت دارد.

 

اردکانیان همچنین بر این نکته اشاره داشت که در شش سال گذشته ۱۰ هزار و ۲۰۰ روستا با جمعیتی حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بهره‌مند از آب سالم شدند و این روند تا پایان دولت فعلی به گونه‌ای خواهد بود که هفته‌ای ۳۰ روستا آب رسانی می‌شود و به ححدنصاب ۱۰ میلیون نفر دست پیدا می کنیم و افزود: تا پایان امسال یک هزار و ۱۲۴ روستای دیگر به شبکه آب آشامیدنی سالم و پایدار وصل می‌گردد.

 

 وزیر نیرو با اشاره به اینکه تا پایان امسال در ۹ استان کشور ۱۰ سد بزرگ افتتاح می‌شود و ۲۶ هزار هکتار از اراضی هم زیر آبیاری‌های نوین قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: ۲۹ تصفیه خانه نیز در ۱۶ استان و ۱۲ تصفیه خانه آب هم در ۹ استان افتتاح می‌شود و علاوه بر آن در بخش برق نیز تا پایان امسال ۳ هزار مگاوات دیگر به ظرفیت برق کشور اضافه می شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر هفته دولت روزنامه عید غدیر خم روز جهانی مسجد مسجد مساجد روز جهانی مساجد غدیر شبستان یزد رضا اردکانیان اردکانیان سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان، استاندار که عصر امروز به همراه شهردار و مسئولان شهری رشت، از میزان روند اجرای طرح میثاق شامل ۵ تقاطع غیر هم سطح در میدان امام حسین، میدان نیروی دریایی، خیابان آیت الله رودباری، بلوار حمیدیان و خیابان باهنر در رشت بازدید کرد، گفت: روند اجرای این طرح‌ها که از نیمه شهریور ۱۴۰۲ آغاز شده، به صورت مطلوب و مطابق زمان بندی در حال انجام است و در تلاشیم تا پایان امسال ۴ طرح از این ۵ طرح را به بهره برداری برسانیم.
اسدالله عباسی با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها از مطالبات مردم است، افزود: با اجرای این طرح‌ها، گره ترافیکی شهر رشت باز خواهد شد.
شهردار رشت هم گفت: پنج تقاطع غیر همسطح رشت، به صورت میانگین ۲۵ درصد پیشرفت دارد و زمان اجرای بعضی از این طرح‌ها ۱۸ و بعضی ۲۴ ماهه است که بعضی از آن‌ها از بازه زمانی مورد نظر جلوتر هستند.
رحیم شوقی افزود: به استاندار امروز قول دادم با کار شبانه روزی، تا پایان سال ۴ طرح از ۵ طرح را افتتاح کنیم تا مردم در ایام عید مشکل ترافیکی نداشته باشند.

دیگر خبرها

  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • افتتاح ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا پایان سال
  • ایتالیا کمبود پزشک را از خارج جبران می‌کند
  • پرشدگی ۶۲ درصد سدها در کشور
  • پرشدگی سدها به ۶۲ درصد رسید
  • پرشدگی سدها به ۶۲درصد رسید
  • پردیس آسمانه هنر ایران افتتاح می‌شود/ برگزاری جشنواره فجر معماری از امسال
  • پردیس آسمانه هنر ایران افتتاح می‌شود/ جشنواره فجر معماری امسال برگزار می‌شود
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱درصد رسید
  • کمبود بارش‌ها ۱۵ درصدی شد