Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@15:07:41 GMT

ماجرای پخش نشدن «گیله‌وا» چیست؟

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۸۶۱۱

ماجرای پخش نشدن «گیله‌وا» چیست؟

خبرگزاری تسنیم: تلویزیون سردرگمِ پخش یک سریال است که آیا جدیدترین محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج را روی آنتن ببرد یا خیر؟ زیرا از روز اول مطرح شد که شبکه سوم سیما این کار را انجام می‌دهد و کار اردلان عاشوری با بازی بهروز شعیبی در نقش میرزا کوچک‌خان جنگلی را مخاطب می‌بیند. این اتفاق برای قبل از پخشِ سریال «گاندو» است، ولی «آچمز» هم از شبکه سه پخش شد و کماکان خبری از این مینی سریال نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیفیت پایین سریال و پاره‌ای مشکلات را برخی عواملِ روی آنتن نرفتن این مینی سریال از شبکه سه سیما می‌دانند. البته که چند روز پیش اعلام شد «گیله‌وا» را شبکه افق پخش می‌کند و یکی از مدیران شبکه افق در گفتگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم این موضوع را تکذیب کرد و گفت: اصلاً چنین خبری از طرف شبکه افق اعلام نشده و ما قرار است از فردا شب ساعت ۲۳:۳۰ مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» را روی آنتن ببریم.

اما اردلان عاشوری کارگردان سریال گفته که هنوز تبلیغات مناسبی برای سریال نشده و تلاش‌کرده‌اند تا جلوی نمایش این مینی سریال را از شبکه افق بگیرند. او از پخشِ «گیله‌وا» در شرایط بهتری خبر داده است.

اینجا مسئله، مسئله پخش یک سریال تلویزیونی نیست بحثِ هدررفتن تولید یک اثر است. مقصر عدم نظارت لازم بر پروژه‌هاست که در زمان پیش‌تولید، تولید و پس از تولید آنچنان که باید و شاید دقت لازم بر نظارت سریال‌های تلویزیونی نمی‌شود.

بعضاً سریال‌ها دچار معضلاتِ سوژه‌ای، موضوعی، شخصیت‌پردازی، فیلمنامه‌ای و ایجاد تناقض نمایشی هستند که بایستی جلویِ پخش آن‌ها گرفته شود یا به قولی شاهد بخشنامه‌های تنبیه و تشویق برای ساخت آثار بهتر در حوزه سریال‌سازی باشیم. مطمئناً با این روند، حتماً تهیه‌کننده، کارگردان و حتی بازیگر از هیچ کوششی برای بهتر بودن و فرار از ضعف و فقدان‌های نمایشی، دریغ نخواهد کرد.

از طرفی علت اصلی عدم پخش «گیله‌وا» ممنوع‌التصویری خانم بازیگر نیست؛ همان نکته‌ای که چندی‌پیش روابط‌عمومی سازمان صداوسیما درباره آن نوشت: سازمان صداوسیما تا به حال کسی را رأساً ممنوع‌التصویر نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. اگر این عامل دخیل باشد حتماً «ترور خاموش» شبکه یک هم روی آنتن نخواهد رفت، زیرا همان بازیگر در این سریال تلویزیونی نقش موثری هم دارد و این روز‌ها تیزر پخش این سریال در تلویزیون پخش می‌شود.

جزیره‌ای عمل کردن و اتخاذ هر تصمیم و سیاست اجرایی در هر شبکه تلویزیونی جزو دلایلی است که «گیله‌وا» فعلاً پخش نشده است. البته اگر به کیفیت سریال‌ها هم توجه شود و برای تولید و پخشِ سریال در تلویزیون امتیاز مثبت و منفی و یک ساختار اصولی درنظر گرفته شود حتماً تلویزیونی‌ها بدون سردرگمی با آثار سریالی و حتی برنامه‌ای رفتار خواهند کرد. مخاطب هم این‌قدر از فقدانِ آثار جذاب برنامه‌ای و سریالی رنج نخواهند برد.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: تلویزیون سریال گیله وا مختارنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای فوت بازیگری که ۶ ماه در کما بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فروردین ماه سال ۸۵، گلدره خیلی ناگهانی دچار تصادفی شد که در جریان آن به کما رفت و چند ماه بعد جانش را از دست داد. در زمان مرگ، فقط ۳۵ سال داشت و مشغول بازی در سریال پربیننده دهه‌ی ۸۰ یعنی «نرگس» بود. مرگ پوپک در آن زمان شوک بزرگی برای بیننده‌های تلویزیون محسوب می‌شد؛ به نحوی که خیلی‌ها بعد از گذشت ۱۸ سال هنوز بازی ناتمام او را که ستاره اسکندری به اتمام رساند، از یاد نبرده‌اند.

به گزارش ایسنا،سالروز درگذشت پوپک گلدره بهانه‌ای شد تا مروری داشته باشیم بر این رفتن‌ شوکه‌کننده و جایگزینی تلخ این بازیگر که ستاره اسکندری نقشش را تکمیل کرد.

او تنها توانست در ۳۶ قسمت از مجموعه تلویزیونی «نرگس» به کارگردانی سیروس مقدم بازی کند. کارگردان و تهیه‌کننده به‌خاطر اینکه پوپک ۱۰ روز مقابل دوربین بود، به او ۴۸ ساعت استراحت دادند و او هم در پاسخشان گفته بود: می‌روم یک سری به دریا می‌زنم و می‌آیم. اما این رفتن به قیمت همیشه نیامدنش تمام شد. پوپک به آن جا رفت تا برای همیشه در دنیای شیرین دریا باقی بماند اما ساخت سریال نرگس باید ادامه پیدا می‌کرد.

او در حالی که مسافر یک خودروی پیکان بود، به دلیل انحراف به چپ راننده و برخورد مستقیم با یک پژو آردی، دچار ضربه مغزی و راهی بیمارستانی در آمل شد و پس از ماه‌ها به‌سر بردن در اغما، در بیمارستان مهر تهران درگذشت.

زمانی که پوپک گلدره تصادف و پس از شش ماه فوت کرد، سازنده‌های سریال یک ماه وقت داشتند تا خود را بازیابی کنند. پس از آن بود که از قسمت ۳۶ به بعد ستاره اسکندری جایگزین پوپک گلدره شد.

اسکندری، با حضور در سی سی یو بیمارستان مهر تهران از پوپک اجازه گرفت تا به جای او ایفای نقش کند و در آن زمان گفت که «من فقط برای اینکه راش‌های پوپک باقی بماند قبول کردم که در سریال «نرگس» بازی کنم و به همین خاطر ادامه کار را به عهده گرفتم. هنوز هم باورم نمی‌شود که پوپک از بین ما رفته‌است و احساس می‌کنم او یک امانتی دست من داد و رفت.»

«نرگس» بدون حضور پوپک گلدره ادامه پیدا کرد و به یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های تلویزیون مبدل شد اما هنوز هم برخی راز موفقیت این سریال در جذب مخاطب را حضور پوپک گلدره می‌دانند.

در قسمت سی و ششم، علاوه بر پخش آخرین حضور پوپک گلدره در این مجموعه، قسمتی به عنوان خداحافظی با او که شامل مصاحبه با خانواده و همکارانش بود، پخش شد.

بر روی سنگ مزار پوپک گلدره «دریا طوفانی می‌شود، آرام می‌گیرد، اما هرگز نمی‌میرد» حک شده است، پدر زنده‌یاد پوپک گلدره در این باره گفته است: غمگین هستیم، اما غم ما باشکوه است؛ چراکه فرزندی را از دست دادیم که میلیون‌ها تن به‌خاطر فوت او غمگین‌اند و ما به پشتوانه‌ی محبت مردم زنده هستیم، چراکه آنها، پوپک را بسیار دوست دارند.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896436

دیگر خبرها

  • خبر‌های رسانه - ۳۰ فروردین
  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید
  • ماجرای فوت بازیگری که ۶ ماه در کما بود
  • ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت رضا رشیدپور
  • سروش صحت سریال جدیدش را کلید می‌زند
  • ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت مجری مشهور
  • لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!
  • یک سریال فانتزی جایگزین «رستگاری» شد
  • معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه
  • شروع یک سریال فانتزی در شبکه دو