Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از تارنمای آمریکایی، به دنبال افزایش تنش در منطقه خلیج فارس و تصمیم آمریکا برای پیوستن کشورها اروپایی به ائتلاف دریایی برای حفاظت از آب راه های تنگه هرمز،اتحادیه اروپا با جانبداری از ایران و فاصله گرفتن از آمریکا همچنان تصمیمی به رها کردن تهران و پیوستن به سیاست های واشنگتن نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیل افزود: با گذشت یک ماه از توقیف نفت کش انگلیسی در تنگه هرمز ، اتحادیه اروپا همچنان تصمیمی برای پیوستن به سیاست های فشار حداکثری ترامپ علیه تهران اتخاذ نکرده است.

براساس این گزارش، اتحادیه اروپا با مخالفت از تحریم های آمریکا علیه ایران برای حضور در ائتلاف چند ملیتی امریکا در آب های خلیج فارس علاقه ای نشان نمی دهد، و در عوض رفتارهای مقامات اتحادیه اروپا در بروکسل نشان می دهد که به جای مبارزه با تهدید ایران، تلاش خود را برای صیانت از تهران را ادامه می دهند.

آمریکا در هفته های اخیر با ارایه طرحی  تلاش کرده است تا به اصطلاح ائتلافی از کشورهای مختلف برای تامین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس و بویژه تنگه هرمز تشکیل دهد.

طرح موسوم به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس چند هفته ای است که از سوی محافل سیاسی و نظامی ایالات متحده مطرح شده و دولت ترامپ با دعوت از ۶۰ کشور تلاش گسترده ای برای اجرایی کردن این طرح داشته است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به تازگی اعلام کرد که تجربه نشان می دهد حضور نیروهای آمریکا و خارجی در این آبها هرگز منجر به امنیت نشده و بهترین کاری که آمریکایی ها می توانند برای تامین امنیت این منطقه انجام دهند، این است که منطقه را به حال خودش رها کنند چرا که امنیت منطقه در طول تاریخ توسط همسایگان این آبها تامین شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ایران تنگه هرمز خلیج فارس نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۸۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا

به نوشته روزنامه پولیتیکو، اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در نشست فوق‌العاده سران در ۱۷ تا ۱۸ آوریل رقابت خواهند کرد. 

همانطور که این روزنامه اشاره می‌کند، در این نشست تناقض‌هایی وجود خواهد داشت چراکه اعضای اتحادیه اروپا به جای وضعیت اوکراین، توجه بیشتری به تشدید تنش بین اسرائیل و ایران خواهند داشت.

پولیتیکو می‌نویسد، مشارکت برخی کشور‌های اروپایی در دفع حمله ایران به اسرائیل، بار دیگر پرسش‌هایی درباره «استاندارد‌های دوگانه» غرب در مورد این دو مناقشه را مطرح کرد. 

گابریلیوس لاندسبرگیس وزیر امور خارجه لیتوانی در اظهار نظری به این روزنامه گفت: "در جریان حمله ایران به اسرائیل، برخی از کشور‌های غربی به عنوان یک اقدام همبستگی به اسرائیل کمک کردند تا از آسمان محافظت کند. این در حالی است که کی یف بیش از دو سال است که خواهان چنین سلاح‌هایی است. "

پیش از این یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفته بود که سران کشور‌ها و دولت‌های اتحادیه اروپا برای یک نشست فوق العاده دو روزه در ۱۷ تا ۱۸ آوریل در بروکسل گردهم می‌آیند. 

به گفته این مقام، کشور‌های عضو این بلوک در مورد تقویت حمایت از اوکراین از جمله تامین احتمالی سیستم‌های دفاع هوایی به کی یف بحث خواهند کرد. در مورد مناقشه در خاورمیانه، تمرکز سران کشور‌ها و دولت‌ها بر روی آخرین تنش‌ها بین اسرائیل و ایران خواهد بود. به گفته این دیپلمات اروپایی، رهبران اتحادیه اروپا تهران را به تحریم‌های جدید تهدید خواهند کرد و همه طرف‌های خاورمیانه از جمله اسرائیل را به خویشتن داری دعوت خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اتحادیه اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • حمایت بورل از رژیم صهیونیستی