Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از صبح روز شنبه در شهر مریوان آغاز شد که توجه به مسائل و معضلات فرهنگی به عنوان سوژه اصلی مورد توجه هنرمندان قرار گرفته بود.

اولین روز تئاتر خیابانی مریوان، ساعت ۱۱ نمایش‌ بازی و کودک به کارگردانی مریم مهدی‌پور از آستانه اشرفیه با موضوع معضلات فرهنگ آپارتمان نشینی و مشکل بچه ها در خصوص نبود مکان بازی و روی آوردن به بازی های کامپیوتری اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از آن باسنک به کارگردانی مرضیه آزادی‌خالص از هرمزگان بود که این نمایش روایت‌گر باسنک مراسمی است که توسط فامیل‌های داماد و عروس در شب دوم عروسی که همان شب حنا راستی است برگزار می شود.

 همچنین میرنوروزی کار نامق خدایار از مریوان در سروآباد اجرا شد که این نمایش یکی از آیین‌های کهن مناطق کردنشین بوده که در اوایل بهار یا نخستین چهارشنبه سال در روستاها به مدت ۵ تا ۱۳ روز اجرا می‌شد و هنوز هم در برخی از مناطق همانند مهاباد و خراسان نیز وجود دارد. 

ساعت ۱۱ و چهل و پنج دقیقه نیز نمایش‌ دیگر با نام بی‌پیش، بی‌اجاره به کارگردانی میثم سرآبادانی از تفرش در پارک ملت اجرا شد، که موضوع آن داستان مواجه با صاحب‌خانه‌های مختلف است، در این نمایش زن و مرد جوانی پس از سال‌ها اجاره‌نشینی تصمیم گرفته اند در پارک زندگی را کنند.

 دیگر برنامه این ساعت زنی اینجا نمانده کاری از افشین خدری از سنندج بود. روایتی از خشونت علیه زنان است که  این نمایش کاری از گروه تیک‌تاک سنندج بود.

در ادامه ساعت ۱۲ و سی دقیقه هم نمایش لاره فرهاد کار سروش پیامبری از کرمانشاه در پارک ملت اجرا شد.

گفتنی است اجراهای عصر از ساعت ۱۷ با سه نمایش بریدگی کار نیما ایمانزاده از سنندج، رژه نمایش از کشور اکراین و رویا کار مشترک عراق و عمان آغاز شد.

در نمایش بریدگی دو نفر بیرون از شهر با هم قرار می‌گذارند. نیما ایمان‌زاده و سیاوش جدیدی در این نمایش که از سنندج در جشنواره حضور دارد، بازی می‌کنند و نگارش متن هم بر عهده این دو تن بوده است.

در ساعت ۲۱ امشب نیز در ادامه اجراها ، نمایش هادی و هدی که داستان یک زوج است که در حال فرار از دست پلیس بین‌الملل هستند اجرا شد که محمدهادی عطایی و الهه پورجمشید در این نمایش بازی دارند همین ساعت پارک شانو میزبان نمایش درها از کشور روسیه بود.

اجراهای روز شنبه در ساعت ۲۱ و چهل و پنج دقیقه با دو نمایش کات ژمیر ۹ کار مشترک ایران و عراق و خون عروسک کار یاسر میرحمیدی از رشت به پایان رسید.

 چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان که از روز گذشته آغاز شده است با محوریت توسعه گردشگری و با دبیری فاتح بادپروا، یکم تا پنجم شهریور در مریوان در حال برگزاری است.

گفتنی است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با هدف شناسایی، تقویت و ترویج نمایش‌نامه‌های خیابانی با طرح و ایده فاخر و مورد نیاز جامعه که با ایده‌های خلاقانه و تأثیر گذار همراه باشند و نیز معرفی استعدادهای تازه در این حوزه و گسترش دیگر گونه‌های اجرایی مانند تئاتر محیطی، تئاتر شورایی، تئاتر کاربردی و هنرهای اجرایی بینارشته‌ای و … مسابقه سراسری ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی برگزار می شود.

کد خبر 4700750

منبع: مهر

کلیدواژه: مریوان جشنواره تئاتر خياباني مريوان تئاتر خیابانی هفته دولت بوشهر قزوین شیراز شهرکرد ایلام عید غدیر خم گرگان یاسوج خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف اربعین حسینی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۸۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد

صفا آقاجانی بازیگر و گوینده چند روز قبل به علت مشکلات گوارشی درناحیه روده و کیسه صفرا عمل جراحی انجام داد. 

سیدعباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت پس از گفتگوی تلفنی با این هنرمند خبر از سلامتی کامل او داد و بیان کرد: استاد آقاجانی در حال حاضر شرایط پایدار دارند و در حال استراحت و گذران دوران نقاهت در منزل خود هستند. 

صفا آقاجانی متولد ۱۳۳۵ بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو است و از سال ۱۳۹۵ به عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت در آمده است.

آقاجانی در ۱۷ سالگی فعالیت هنری خود را با نمایش‌نامه «بام‌ها و زیر بام‌ها» در نقش مادر آغاز کرد و مورد تقدیر و تشویق قرار گرفت. 

نخستین تجربه تصویری او بازی در تله‌تئاتر «کار هر بز نیست خرمن کوفتن» که درسال ۵۶ از شبکه سراسری تلویزیون پخش شد.

آقاجانی یکی از بازیگران متن‌ها فیلم حمید سمندریان «تمام وسوسه‌های زمین» بود و در این فیلم در کنار بازیگرانی همچون هما روستا، احمد آقالو و رضا کیانیان به ایفای نقش پرداخت.

در سال ۱۳۶۳ آزمونی میان ۶۶۰۰ داوطلب بازیگری نمایش‌های رادیویی به منظور تجدید حیات نمایش رادیویی و زیر نظر جعفری جلوه برگزار شد که او در آن شرکت کرد و انتخاب شد. بعد از گذراندن کلاس‌های فشرده، در سال ۱۳۶۴ فعالیت رادیویی‌اش را آغاز کرد که تا به امروز ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، از سریال‌هایی که صفا آقاجانی در آنها بازی کرده می‌توان به «پرستاران»، «بازی نقاب‌ها»، «قرعه»، «دوردست‌ها»، «دردسر‌های عظیم»، «زمانه»، «تا ثریا»، «سی‌امین روز»، «قفل یعنی کلید»، «طلسم‌شدگان»، «پیله‌های پرواز» و «خیالاتی» اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • شور ساحری در صحنه سیرک
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • می‌خواهند همان بلایی که سر تلویزیون آورند را، سر پلتفرم‌ها هم بیاورند/ آیینه شبکه نمایش خانگی را نشکنید
  • صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت جراحی شد
  • بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد
  • اجرای ۳ اثر متفاوت در پردیس تئاتر شهرزاد
  • اردیبهشتِ تئاتر شهرزاد با سه نمایش متفاوت
  • نمایش «باغ آرزو» به روی صحنه تئاتر نیشابور رفت