Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار اقلام اساسی در ایام محرم اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی بازار اقلام اساسی پیش بینی می شود که اگر تصمیمات خلق الساعه ای اتخاذ نشود، آرامش بر بازار همچنان پایدار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به آنکه گروهی واردات برنج در فصل برداشت را ممنوع و گروه دیگر آزاد اعلام می کنند، از این رو به سبب پیامد تناقض اظهارات مسئولان و سیگنال های منفی این امر احتمال افزایش قیمت برنج خارجی و ایرانی دور از انتظار نیست.

آقاطاهر ادامه داد: با توجه به ازدیاد مصرف برنج در ایام محرم به سبب نذورات افراد انتظار می رود که مجوز ترخیص برنج های مانده در گمرک داده شود تا نوسان خاصی در بازار اتفاق نیفتد.

بیشتر بخوانید: کاهش ۲۰ درصدی قیمت برنج ایرانی در بازار/چای خارجی گران شد

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به اینکه قیمت برنج خارجی نوسانی نداشته است، بیان کرد: این در حالی است که علی رغم برنج های کهنه مانده در انبارها، قیمت برنج ایرانی نو طی هفته اخیر در بازار یک هزار تومان افزایش یافته است.

وی درباره آخرین وضعیت بازار حبوبات گفت: قیمت تمامی اقلام حبوبات جز لوبیا قرمز از ثبات نسبی در بازار برخودار بوده و تنها نرخ لوبیا قرمز به دلایل نامعلوم حدود ۷ تا ۸ درصد در بازار افزایش یافته است.

آقاطاهر با اشاره به اینکه التهاب بازار شکر فروکش کرده است، افزود: با توجه به ذخایر شکر مانده در انبار‌ها و توزیع سهمیه‌ای دیگر خبری از نوسان قیمت محصول در بازار نیست که با استمرار توزیع شکر سهمیه‌ای هیچ گونه افزایش قیمت در بازار محرم متصور نیستیم.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی نرخ دولتی هر بسته ۹۰۰ گرمی شکر را ۴ هزار و هر کیلو شکر فله را ۳ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه قیمت چای خارجی نسبت به ماه‌های اخیر ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصد رشد داشته است، بیان کرد: با توجه به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اختصاص ارز نیما، قیمت چای خارجی نوسانات چشمگیری داشته است که به همین خاطر مسئولان نظارتی با برگزاری جلسات مکرر پیگیر موضوع هستند تا فروشندگان توجیهی برای گرانی ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصدی چای در بازار داشته باشند یا نسبت به تعدیل نرخ اقدام کنند چرا که با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، این میزان افزایش غیر قابل توجیه است.

آقاطاهر ادامه داد: اگرچه قیمت چای ایرانی به سبب ازدیاد تقاضا و رونق صادرات تا حدودی افزایش یافته، اما این نوسان قیمت به اندازه چای خارجی نبوده است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در پایان درباره تاثیر احیای وزارت بازرگانی بر بازار اقلام اساسی تصریح کرد: اگرچه بعد از گذشت چند سال کار به دست کاردان افتاده است، اما از الان زود است که بخواهیم راجع به تاثیر احیای وزارت بازرگانی بر بازار اقلام اساسی اظهار نظر کنیم.

انتهای پیام/

احتمال افزایش مجدد قیمت برنج ایرانی و خارجی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۸۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق

به گزارش قدس آنلاین، رضا کنگری در پاسخ به چرایی افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی در روزهای اخیر گفت: با توجه به تعطیلات عید توزیع برخی از کالاهای اساسی به درستی انجام نشد و همین موضوع منجر به افزایش برخی اقلام در بازار شده است.

وی افزود: در حال حاضر توزیع کالاهای اساسی مانند روال سابق انجام می‌شود و بازار به ثبات رسیده است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی اضافه کرد: در کالاهایی چون برنج و شکر  مشکلی وجود ندارد و عرضه آنها با قیمت مصوب است.

وی در ادامه گفت: وزارت جهادکشاورزی هر کیلو شکر را با قیمت ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان به بنکداران می‌دهد. بنکداران نیز با قیمت ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان در اختیار اتحادیه‌ها قرار می‌دهند و آنها نیز موظفند با رعایت قیمت مصوب هر کیلو ۲۸ هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسانند.

کنگری تصریح کرد: برنج هندی نیز با قیمت هر کیلو ۳۳ هزار تومان در اختیار بنکداران قرار می‌گیرد که باید با قیمت هر کیلو ۳۵ هزار تومان به دست مصرف کننده نهایی برسد. برنج پاکستانی نیز با قیمت هر کیلو ۳۵ هزار تومان به بنکداران تحویل داده می‌شود که در نهایت با قیمت ۳۸ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی همچنین افزود: نظارت بر فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها نیز بر اساس آمار تراکنش آنها است تا مشخص شود دقیقا با چه قیمتی اقلام به فروش می‌رسد. اگر چه بازرسان اتحادیه نیز نظارت‌های لازم را بر بازار دارند تا قیمت‌ها بالا نرود و همچنین با گرانفروشی نیز برخورد خواهند کرد.

وی همچنین در خصوص حبوبات نیز گفت: قیمت حبوبات در بازار آزاد متفاوت شده است. وزارت جهادکشاورزی به آن ورود کرده و نظارت های لازم را انجام می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خروج بازار برنج از رکود، با خرید توافقی
  • جدیدترین قیمت شکر و برنج خارجی در بازار | برنج هندی و پاکستانی کیلویی چند شد؟
  • نظارت بر بازار حبوبات در حال انجام است
  • انتقاد دولت از سخنان برخی نمایندگان در مورد بازار ارز و قیمت دلار: می‌تواند به التهاب در بازار ارز بینجامد و اقدامی غیر حرفه ای و غیرمسئولانه است
  • برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق
  • عقبگرد دلار به کانال ۶۷ هزار تومان/هیجانات بازار فروکش کرد
  • قیمت روز برنج ایرانی و خارجی یکشنبه ۲۶ فروردین۱۴۰۳
  • خرید توافقی برنج راه حلی مناسب برای ایجاد تعادل در بازار
  • بازگشت رونق به بازار برنج ایرانی | هر کیلو برنج ایرانی و خارجی چند؟
  • بازار برنج ایرانی رونق یافت | هر کیلو برنج ایرانی و خارجی چند؟