Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خاکی صدیق در گفتگو با خبرنگار مهر درباره کیفی سازی دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه ها گفت: دانشگاه های خوب و برتر کشور از کیفیت ورودی های کارشناسی ارشد ناراضی هستند و این نارضایتی شدت و ضعف دارد.

وی ادامه داد: یک سری از دانشگاه ها دلیل این موضوع را نحوه انتخاب و کنکور فعلی کارشناسی ارشد عنوان می کنند ولی به نظر من دلایل متعددی نیز در این زمینه وجود دارد که یک عامل آن کنکور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی وزیرعلوم یادآور شد: پیشنهادهای مختلفی توسط دانشگاه‌ها ارائه شده و کارگروهی در ذیل معاونت آموزشی وزارت علوم برای بررسی بهترین راه حل تشکیل شده ولی هنوز چیزی مصوب نشده است.

معاون آموزشی وزارت علوم یادآورشد: برخی از دانشگاه ها خواستار پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد به صورت طرح «آ. ت. ت» هستند و اینکه این طرح جایگزین کنکور فعلی شود.

وی درباره مصوبه شورای سنجش آموزش کشور مبنی بر اینکه از این پس پذیرفته شدگان در مقطع کارشناسی ارشد از بین افرادی خواهد بود که هیچ نمره منفی نداشته باشند، گفت: این مصوبه مربوط به چند جلسه قبل شورای سنجش پذیرش دانشجو بوده و امسال نیز اجرایی شده است.

به گزارش مهر، تا به امروز بین ۳۰ تا ۳۵ درصد از پذیرفته شدگان در مقطع کارشناسی ارشد را کسانی تشکیل می دادند که در کارنامه خود نمره منفی هم داشتند لیکن بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، از سال جاری پذیرفته شدگان در مقطع کارشناسی ارشد از بین افرادی خواهند بود که هیچ نمره منفی نداشته باشند. مشکل اصلی در شیوه پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد این است که به دلیل بالا رفتن ظرفیت پذیرش دانشجو در این دوره، تعداد زیادی از دانشجویان با نمره دریافتی نه چندان بالایی پذیرفته می‌شدند.

بر اساس این مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، برای پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد سال تحصیلی جاری حدنصاب نمره قرار داده شد، بر این اساس کسانی که نمره آزمون آنها منفی شود.

کد خبر 4700637 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: علی خاکی صدیق وزارت علوم تحقیقات و فناوری طرح سنجش و پذیرش دانشجو کنکور 98 وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه تهران سازمان سنجش دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته دانشگاه پیام نور دانشگاه های ایران حسین توکلی دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه جامع علمی کاربردی آموزش پزشکی وزارت بهداشت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۹۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان

 پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در مقاطع سطح دو (کارشناسی)، سطح سه (کارشناسی ارشد) و سطح چهار (دکتری) برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ در لرستان آغاز شد.

دارا بودن مدرک دیپلم و بالاتر، داشتن حداکثر ۴۰ سال سن و موفقیت در آزمون کتبی و گزینش از شرایط پذیرش در حوزه‌های علمیه خواهران است.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره از پذیرش می‌توانند به مدارس علمیه خواهران سراسر استان به صورت حضوری مراجعه کرده و یا به سایت http://paziresh.whc.ir مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان فراگیر ارشد/ مجوز ثبت نام به هیچ یک از موسسات آموزشی ندادیم
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان فراگیر ارشد/ مجوز ثبت نام برای هیچ یک از موسسات آموزشی ندادیم
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان فراگیر ارشد