Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام پرنیان با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری «بقیع» در استان یزد، گفت: این کانون برنامه‌های متنوعی ویژه گروه‌های سنی کودک، نوجوان و جوان را اجرا می‌کند. هیئت بچه‌های ‌آسمانی نیز توسط اعضای همین گروه فعال است و هر هفته برنامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله پایگاه‌های فعال در محلات و مناطق و در جوار خانه های خدا هستند که توانسته اند در جذب اقشار مختلف به فعالیت ها و برنامه های مسجدی، نقش مهم و موفقی را ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یکی از این کانون های فرهنگی هنری فعال کانون مسجد «بقیع» واقع در استان یزد است که با برگزاری برنامه های فرهنگی، مذهبی و هنری توانسته بخش عظیمی از جوانان و نوجوانان را جذب فعالیت های خود کند.

 

حجت الاسلام«مهدی پرنیان»، مدیر کانون فرهنگی هنری «بقیع» استان یزد که از سال 1380 با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان، کار خود را در کنار مسجد بقیع تاسیس کرده، توانسته با برنامه ریزی کوتاه مدت و بلندمدت اقشار مختلف را جذب فعالیت های این کانون کند.

 

حجت الاسلام «مهدی پرنیان» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در رابطه با برنامه ها و فعالیت های کانون فرهنگی هنری «بقیع»، گفت: این کانون برای مقاطع سنی کودک، نوجوان و جوان برنامه های متنوع در رشته های مهارت آموزی، قرآنی، بازی های گروهی، هنر و ... برگزار می کند؛  هیئت «بچه های آسمانی» نیز به همت اعضای این کانون به صورت هفتگی مجری برنامه های مذهبی است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بقیع به برنامه های مناسبتی این کانون هم اشاره کرد و گفت: برنامه های فرهنگی و سخنرانی در دهه ولایت و امامت، ایام محرم، ماه مبارک رمضان و دیگر مناسبت های سال در این کانون اجرا می شود.

 

وی با اشاره به اینکه عمده فعالیت های هیئت «بچه های آسمانی» توسط نوجوانان عضو کانون انجام می شود، افزود: ۱۰۰ نفر از اعضاء به صورت دائمی در برنامه های کانون شرکت دارند و 20 نفر نیز به عنوان کادر اجرایی مسئولیت برنامه ریزی ها را بر عهده دارند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بقیع استان یزد اضافه کرد: نمایش فیلم، فعالیت در فضای مجازی، برگزاری مسابقات فرهنگی در مناسبت ها همراه با اهدای جایزه به برندگان و ... از دیگر فعالیت هایی است که در این کانون دنبال می شود.

 

وی با بیان اینکه کارکرد مسجد تنها برای اقامه نماز نیست، تاکید کرد:  مسجد باید مرجع مراجعات مردم باشد و در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حقوقی و در بحران ها به مردم خدمت رسانی کند.

 

حجت الاسلام پرنیان ادامه داد: علاوه بر این، باید با سپردن مسئولیت ها به نوجوانان و جوانان زمینه حضور آنها در مساجد را فراهم کرد. به عنوان مثال، کانون های فرهنگی هنری باید شرایط را طوری فراهم کنند که جوان در محیط مسجد تجارب مختلف را کسب کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بقیع استان یزد خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، در بحث کتابخوانی، شعرخوانی و نویسندگی می توان با کشف استعدادهای نوجوانان و جوانان زمینه رشد و ارتقای توانمندی های آنها را فراهم کرد. متولیان کانون فرهنگی هنری باید فعالیت های کانون را منطبق با ذائقه جوانان برنامه ریزی کنند، تا محیط کانون یا مسجد برای آنها محیطی نشاط آور و شادابی باشد.

 

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت عید غدیر شبستان یزد روز جهانی مسجد عید غدیر خم مسجد مساجد سومین جشنواره طنین مسجد اصفهان شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۹۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی الزامات تحقق شعار سال و تبیین نقشه مهندسی استان اردبیل، اظهار کرد: ایجاد شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در سطح محلات با محوریت مساجد می‌تواند جنگ رسانه‌ای دشمنان را خنثی و فعالیت‌های گسترده اقدامات فرهنگی را به مردم نشان دهد.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای در سال ۱۴۰۲ با هدف ایجاد این شبکه رسانه‌ای با حضور بیش از ۱۵۰ نفر محقق شد، ادامه داد: تلاش خواهیم کرد در سال جاری نیز این دوره آموزشی با حضور اساتید کشوری برگزار شود، همچنین شهدای مدافع حرم استان اردبیل در یادواره شهدای منتسب به کانون‌های مساجد به صورت کشوری معرفی خواهند شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: برگزاری برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت از دیگر دغدغه‌های کانون‌های مساجد است که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته نیازمند تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی برای پیشبرد اهداف در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد هستیم.

آمون افزود: هم اکنون بیش از ۱۳۷ پایگاه قرآنی در سطح مساجد استان اردبیل به همت کانون‌ها فعال است که رقابت‌های قرآنی به صورت محلی، منطقه‌ای، شهرستانی، استانی و کشوری برای بازتاب برنامه‌های معنوی این پایگاه‌ها در سال جاری برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کارهای اقتصادی و کارآفرینی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیازمند پیوست اقتصادی هستند تا بتواند جلوه‌های بهتری از تکنولوژی و امکانات را برای نوجوانان و جوانان در بستر مساجد فراهم کند.

کد خبر 6081013

دیگر خبرها

  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه